Mazzel naar de kliniek... iets met zijn kroongewricht??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Mazzel naar de kliniek... iets met zijn kroongewricht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:13

Jee,dat is echt flink balen!

Wat denk je dat Steffi kan veranderen?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:16

Jeetje, da's geen leuk nieuws zeg!

Ik weet helemaal niet wat overhoef is, kan je dat uitleggen?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:30

Steffie89 schreef:
Jee,dat is echt flink balen!

Wat denk je dat Steffi kan veranderen?

Ik heb geen idee wat zij kan veranderen, maar heb goede verhalen gehoord en een extra blik kan geen kwaad Knipoog

Overhoef: (via de site hoofcare.nl http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefproblemen/overhoef_images/overhoef.html
Overhoef is een chronische ontsteking van het hoefgewricht en/of kroongewricht (in Mazzels geval kroongewricht) en is te zien in de nabijheid van de gewrichten (hoefgewricht en kroongewricht). Overhoef kan een gevolg zijn van een niet vlot genezen artritis, van overbelasting en van het toucheren van de hoornschoen.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:32

jemig, op die site ziet het er echt niet fijn uit zeg.. hoop dat het met mazzel allemaal meevalt. hou ons op de hoogte hè..

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 07:20

Trouwens... Volgens de DA hebben veel koudbloeden overhoef alleen hebben ze er niet altijd last van... Gek dat het echt iets voor koudbloeden is. Wist ik niet.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:49

Vandaag is Steffi geweest. Ik had de hoop dat ze veel kon betekenen voor Mazzel doormiddel van kraken of iets dergelijks omdat hij pijn in zijn lijf zou hebben... Helaas is dit niet het geval. Mazzel is helemaal los in zijn lijf en al zijn wervels en spieren waren helemaal top. Ik mocht blij zij met zo'n soepel paard Knipoog . Daar ben ik dan wel weer blij mee Maar helaas een behandeling heeft geen zin... De pijn/het probleem zit echt onderin zijn been. Het advies was een second opinion. Morgen ga ik bellen naar de Lingehoeve om een afspraak te maken.
Of ik nu blij ben... ik weet het niet. Gemengde gevoelens. Mazzel mag iig in de paddock, kan hij lekker genieten van de buitenlucht en ruimte.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 02:42

sterkte ermee, heel goed van je dat je een second opinion aanvraagd Ja
En ja, wat heb je aan een paard die lekker soepel is, maar die verder niet kan lopen.. (wat natuurlijk verder wel erg fijn is dat ie zo soepel is Tong uitsteken ..) Mijn paardje ook, voelt zich top, haar hele lijf is gewoon prima in orde, goed genoeg om bergen mee te verzetten zeg maar Knipoog heeft er ook de energie voor denk ik wel eens.. en dan houdt het gewoon op met zo'n voetje, en niet perse ik, maar zíj wil nog zo veel. Ze heeft de eerste 11 jaar van haar leven al stil gestaan, en daar is het dus echt geen typje voor...
dat is echt zo balen hè.. heb je een heerlijk kerngezond beest met een blessure. Zo zou jij je nu ook vast wel voelen, zulk dubbelzijdig nieuws.
ik zal duimen voor jullie, ik hoop dat de hoop voor jullie blijft. (die van mij is nu echt zo langzamerhand aan het wegebben)
en volgende keer positief nieuws hè, denk derom! Knipoog

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 16:03

Is er bij jouw paardje niks meer aan te doen? Heeft ze, zolang ze niks doet, geen pijn?

Woensdag ga ik naar de lingehoeve....ben benieuwd.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:16

Heb net heel je topic gelezen en wij hebben ook ervaring met overhoef! Dit gaat nooit meer weg helaas en meestal wordt het alleen maar erger. Wat ik wel vreemd vind is dat je DA er niet gelijk wat van gezegd heeft het is namelijk eigenlijk niet over het hoofd te zien!
Het enig wat ze er tegen kunnen doen is pijnstillers geven (zoals Buut), hij kan dan zonder pijn gewoon B, L en M lopen, Z wordt eigenlijk al te zwaar!

Wil je meer info PM me dan maar!

Succes verder en ik zou zeker een second opion laten doen ivm alle onzerheden enz.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:42

bokjes schreef:
Heb net heel je topic gelezen en wij hebben ook ervaring met overhoef! Dit gaat nooit meer weg helaas en meestal wordt het alleen maar erger. Wat ik wel vreemd vind is dat je DA er niet gelijk wat van gezegd heeft het is namelijk eigenlijk niet over het hoofd te zien!
Het enig wat ze er tegen kunnen doen is pijnstillers geven (zoals Buut), hij kan dan zonder pijn gewoon B, L en M lopen, Z wordt eigenlijk al te zwaar!

Wil je meer info PM me dan maar!

Succes verder en ik zou zeker een second opion laten doen ivm alle onzerheden enz.

Met Buut en ook de meeste andere pijnstillers mag je geen wedstrijden rijden. Valt onder de dopingwet.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:33

@ ACSM: er bestaat een grote kans dat het niet meer goed komt met mijn paardje. Dat heeft eignlijk alleen de gevolgen dat ik gewoon niet meer op haar kan rijden. Verder heeft ze er eigenlijk helemaal geen last van draaft ook zonder pijn enzo, maar het blijft gewoon heel opgezwollen, en dat kan gewoon niet goed zijn. Als het na de spuiten weer dikker wordt ga ik ook maar voor een second opinion.

heel veel succes woensdag.. echt wel eng he?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:37

Een van mijn paarden had een soortgelijk verhaal. Bij echo bleek hij een gat te hebben in de laterale band van het hoefgewricht. Een zware blessure. Is 2 maal ingespoten, magneetveldtherapie en nu naar 5 maanden gaat het wel weer goed. Moet nog voorzichtig zijn met het zware werk (zijgangen, kleine wendingen) maar daar hoop ik met een maand of 2 wel weer te zijn. Helaas heb ik met overhoef geen ervaring.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:59

@nikka wel erg fijn dat je nu wel weer wat mag werken met je paard je hebt in ieder geval wat om naar uit te kijken. Bij mij duurt het nu al 8 maanden echt te erg.
Dat is vast wel erg fijn als je er weer een beetje mee aan de slag kunt! ik zou er een moord voor doen Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:50

Ja ze zeiden tegen mij dat het een 50% kans was dat ie weer helemaal goed zou komen. Ben er elke keer weer zo wijs mee als ik hem rij. Volgens mij heeft bij die van mij de magneetveld erg goed geholpen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:15

De mijne was donderdag helaas weer niet helemaal regelmatig en had weer vocht in de rechter kogel. Nu is het weer dun en loopt ze weer goed. Ik ga nog twee dagenstappen en woensdag er weer op. Volgende week dinsdag moet ik weer naar de kliniek voor controle. Als ze komende week weer kreupel wordt gaat ze een jaartje op rust op het land.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:28

Mijn paardje heeft 3 maanden terug ook een onsteking gehad bij zijn kogel/kroongewricht, dit was gelukkig niet chronisch, dus weet niet of je wat aan deze informatie hebt.

Ik moest eerst inderdaad ook 6 weken een beetje stappen en voor de rest op stal. Dit bleek dus ook niet te helpen en heb hem na die 6 weken in overleg met de dierenarts toch maar in een klein afgezet stukje buiten gezet, omdat hij op stal alleen maar stond te schoppen tegen de deur (hier kwam de onsteking ook van).
Verder kreeg hij voor ook zooltjes met siliconenkit en je zag hem zichtbaar opknappen.

Toen de dierenarts weer kwam was ze verbaast over zijn opknappen en momenteel loopt hij alweer een aantal maanden helemaal goed, geen warm been meer, maar gewoon koel.

Ik heb Pablo wel Primeval gelatinaat gegeven en ikzelf heb hier hele goede ervaringen mee.

Succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:21

Sterkte woensdag!!!
Ik heb zelf verder geen ervaring met overhoef. Ik weet wel dat het serieus probleem is.
Nogmaals sterkte!

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:45

Angs16 schreef:
Ik heb Pablo wel Primeval gelatinaat gegeven en ikzelf heb hier hele goede ervaringen mee.

Anne-Charlotte, misschien moet je Primeval maar even heeeel lief opbellen, ze kennen je vast nog wel Knipoog

Echt heel veel sterkte woensdag!
Ach gut

Gr. Fleur

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 21:46

Hahahha, net zoals de dekjes.... Je snapt wel wat ik bedoel Tong uitsteken

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 21:48

Angs16 schreef:
Mijn paardje heeft 3 maanden terug ook een onsteking gehad bij zijn kogel/kroongewricht, dit was gelukkig niet chronisch, dus weet niet of je wat aan deze informatie hebt.

Ik moest eerst inderdaad ook 6 weken een beetje stappen en voor de rest op stal. Dit bleek dus ook niet te helpen en heb hem na die 6 weken in overleg met de dierenarts toch maar in een klein afgezet stukje buiten gezet, omdat hij op stal alleen maar stond te schoppen tegen de deur (hier kwam de onsteking ook van).
Verder kreeg hij voor ook zooltjes met siliconenkit en je zag hem zichtbaar opknappen.

Toen de dierenarts weer kwam was ze verbaast over zijn opknappen en momenteel loopt hij alweer een aantal maanden helemaal goed, geen warm been meer, maar gewoon koel.

Mazzel staat al op speciaal beslag met kit en zool. Ook krijgt hij al glucosamine, alleen dan van de Groene Os. Dit heeft tot op heden nog geen resultaat opgeleverd. Wacht nu woensdag maar af..... hopelijk valt het mee.....

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:20

ACSM schreef:
Hahahha, net zoals de dekjes.... Je snapt wel wat ik bedoel Tong uitsteken

Ja dat is waar, ze zijn niet echt gevoelig voor slijmen daar... Knipoog

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:50

Nou, we zijn terug uit Lienden... Nou ja, ik. Mazzel staat daar nog!

Ze hebben opnieuwd foto's gemaakt. En op de foto is niks te zien van overhoef of iets anders arthrose-achtigs. Morgen gaan ze verder onderzoeken... Afwachten dus....

Het is allemaal heel vaag, weet niet wat ik moet geloven. Wacht morgen maar af.... Het zit iig wel onderin, want hij liep nu bij de eerste verdoving goed.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:38

Jeetje, ze weten ook niet wat ze zeggen dan.
Hoop voor je dat het toch geen overhoef blijkt te zijn, wat het dan wel is, is natuurlijk afwachten...
Sterkte!!!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:41

Volgens deze dierenarts was het echt geen overhoef... dat is iig gunstig!! Wat dan wel.... hopelijk weten we dat morgen!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:46

Dat is opzich ''goed'' nieuws!! Wat met overhoef was je echt ver van huis geweest...
Nu maar hopen dat wat hij heeft, iets onschuldigs blijkt de zijn, wat makkelijk op te lossen is.
Vind het altijd zo leuk om naar jullie te kijken, als jullie bij ''ons'' op wedstrijd zijn!!