manen vet hoe aan te komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Re: manen vet hoe aan te komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:47

Farouche schreef:
Eerlijk gezegt vind ik het echt een heel vies idee Lips are sealed

maar ontopic; ik weet niet om de hoeveel tijd jouw paardje naar de smid gaat, maar mijn paardje had ook hele erge brokkel hoeven, steeds scheuren enzo toen we haar hadden gekocht. We hebben haar toen iedee 8 weken stipt naar de hoefsmid gedaan, resultaat was super goeie hoeven en geen scheuren en brokkels *klopt af op hout*

IK weet dus niet of het bij jou ook het geval is hoor, maar ik denk ik zeg het even. Lachen Succes

Mijn paardje gaat iedere 7 weken naar de hoefsmid. Ik maak meteen de dag dat ze beslagen word een afpraak voor de volgende keer weer. Dus daar ligt het zeker niet aan. Mijn hoefmid zegt dat fjorden zoiezo slechte hoeven hebben, en het weer is dan weer heel droog dat weer overdreven zeik nat met die hoosbuien dus dat is gewoon echt verschrikkelijk voor die hoeven!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:35

Fjorden hebben niet zowizo slechte hoeven hoor. Wellicht eerder baasjes die er beetje makkelijk over denken en te laat de smid bellen. Fjorden horen juist hele sterke hoeven te hebben.

Ik heb van een vriendin manenvet gehad en vanochtend voor het eerst erop gesmeerd. Ben benieuwd. Het stonk iig niet.

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:22

probeer biotine eens een tijdje en sla olie in het voer is ook prima voor huid en hoeven.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:14

Vippie schreef:
Fjorden hebben niet zowizo slechte hoeven hoor. Wellicht eerder baasjes die er beetje makkelijk over denken en te laat de smid bellen. Fjorden horen juist hele sterke hoeven te hebben.

Ik heb van een vriendin manenvet gehad en vanochtend voor het eerst erop gesmeerd. Ben benieuwd. Het stonk iig niet.

Ik heb verschillende hoefsmeden gehad. En allemaal zeiden ze eigenlijk wel dat fjorden geen sterke hoeven hebben. Het zijn sterke paardjes maar de hoeven vallen daarbuiten.

Ik heb hoefvet van Marieke van Kjeld, het stinkt wel een beetje maar dan echt als je er aan ruikt anders ruik je het eigenlijk niet.

Biotine heb ik twee jaar lang gevoerd om het goed de tijd te geven maar het hielp helemaal niks! Het is tijd dat ze niet meer 24/7 het land op gaat dan is de vochtigheid niet meer zo aan het schommelen. Of het moet eigenlijk meer constand worden hier in Nederland...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:31

Ik heb ook manenvet van mariek, had het gezegd dan had ik meten potje extra meegenomen vorige week.
Ach smeden zeggen wel meer mijn ervaring is dat een fjord doorgaans sterke hoeven heeft maar dat die vaak verpest worden door de smeden en verkeerde ijzers en verzorging (zeg niet het bij jou zo is hoor).