Nickeltje schreef:Hm... als het bloedt is denk ik toch minder erg dan dat er pus uit zou komen.
Toch zou ik overwegen als het morgen of maandag nog steeds zo is en niet beter, toch nog een keer de dierenarts te laten komen.
Wat doe je er verder aan dat pijnstillers en AB?
Spuit je het af ofzo?
Ik spuit het idd af. 2x per dag het been koelen, ik maak het 1x per dag schoon met wat betadine, de andere keer afspuiten enkel 'schoon' met water (ik zit er dan niet aan) en verder smeer ik er wat vliegenspul omheen tegen de vliegen... Ik stap kleine stukjes op het harde schone. Dat zei de DA ook, zodat ze niet zo stijf wordt (ondanks dat ze overdag in het land staat) en dan hou ik vos ook een beetje blij
blensink schreef:Over het goed blijven lopen denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Mijn merrie was er absoluut niet kreupel van.
Nu je zegt dat het weer gaat bloeden dan ben ik toch bang dat het op dezelfde plek zit als mijn merrie.
... knip....
Hoe was de wond toen je hem aantrof bleef het bloeden, of was er niet veel bloed.
Ik weet niet hoe het in Nederland is maar ik denk dat je hoefsmid er vast wel meer over kan vertellen.
Mijn merrie liep helaas de eerste dagen (zonder pijnstillers) wel 'kreupel'. Iig kort, en strok hem meer op dan normaal.
Hoe hij was bij het aantreffen weet ik eigenijk niet. Ik heb hem de eerste dag niet gezien. De staleigenaar zag bloed en heeft het toen schoongemaakt. Ik weet eigenlijk niet of het veel heeft gebloed (*gaat morgen even vragen*)