Nou zijn maandag 2 uur bij de kliniek zoet geweest. Eerst gemonsterd, toen bleek ze op beide voorbenen niet zuiver, terwijl het eerst alleen links was, had rechts nog nooit zo gezien. Dat was dus schrikken. Foto's gemaakt. Geen hoefkraakbeenverbening. Wat een opluchting! Heb foto's op cd meegekregen, liggen thuis, zal ze deze week proberen hier neer te zetten.
Toen moesten we dus verder gaan zoeken. Voeten verdoofd, hoeven uitgesneden en toen verdoofd weer monsteren. Nogsteeds slecht. Toen bleven alleen de kootgewrichten en knieen over. Toen de kootgewrichten verdoofd en toen was het 50-75% verbeterd! Dus komt het waarschijnlijk grotendeels door slijtage is de kootgewrichten. Door de slijtage ontstaan ontstekingen.
Ook haar rechterknie was niet helemaal goed vond hij, maar zondag zijn de koeien voor het eerst naar buiten gegaan en de paarden stonden ernaast. Dat was dus dikke pret en ik denk dat ze daarmee zich verstapt heeft opzo.
Ik heb besloten om haar te laten behandelen, er is in beide kootgewrichten een ontstekingsremmer en glijmiddel gespoten. Ze staat nu met beide benen in verband/bandage op boxrust en mag vanavond weer even stappen en een paar uur de wei op. Het trainingsschema meegekregen. De eerste week nog weirust en daarna weer ligt beginnen. Na de zomer gaan we weer kijken hoe ze loopt. Ben wel blij dat het toch geen verbening is, maar was wel een zware dag gister, voor Olympic, voor mij en voor m'n portemonnee . Ze staat nu lekker in haar nieuwe stalletje bij te komen. Na de zomer gaan we weer kijken hoe ze loopt.
Heeft iemand ervaring met soortgelijke behandeling? En met slijtage van het kootgewricht?