ikke schreef:fjordnina schreef:Ikke: zielige sukkels? Ben je niet een beetje erg kortzichtig in je reactie? Lees mijn verhaal, ben ik dan ook zo'n "zielige sukkel" of heb ik gewoon een, voor mijn paarden een betere manier van bekappen gevonden?
Waarom ben jij verder gaan zoeken? Een smid die in 4 jaar twee keer is geweest heeft niks kunnen bewijzen, niet ten goede EN niet ten slechte. Gebasseerd op deze beperkte informatie heb ik niet de indruk dat je grondig hebt nagedacht over je keuze. Toch een volgeling........?
Een smid waaraan je dit verhaal verteld zou er toch wat mee moeten kunnen? Dat kon hij niet. De hoeven waren zo kort dat er ook maar weinig aan gedaan kon worden. Bovendien, als smid had hij er toch ook een oplossing voor voor moeten stellen.
Ik wist destijds nog niet zoveel van hoeven e.d. als nu dus dat scheelt natuurlijk ook erg.
Ik heb zeker weten grondig nagedacht. Punt 1 was dat het duidelijk was dat het zo niet langer kon. Punt 2: ik had voor mijzelf al besloten dat ik er geen ijzers onder wilde. Dan kom je al vrij snel hier op uit. Ik had ook de strasser methode kunnen kiezen maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dat veel te radicaal vond/vind. Ik ga puur op mijn eigen bevindingen af. Als ik bepaalde dingen wil veranderen, zoals dit bijvoorbeeld. Dan denk ik daar eerst zelf over na, verzamel ervaringen, zoek topics hier op bokt op en als er dan nog dingen niet duidelijk zijn open ik mijn eigen topic met mijn vragen. Dan kun je toch niet stellen dat ik ondoordacht gekozen heb lijkt me.