stef schreef:even: Ik loop kennelijk heel erg achter, maar hoefbevangenheid is toch aan voeding te wijten?
Dat dacht ik ook maar het schijnt ook door trauma aan de hoef te kunnen komen, zeggen sommigen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:even: Ik loop kennelijk heel erg achter, maar hoefbevangenheid is toch aan voeding te wijten?
Yinnar schreef:Toch jammer al die negatieve berichten over het natuurlijk bekappen. Ik heb overigens een succesverhaal. Veulen, door foute diagnose van veearts ziek geworden, scepsis waardoor hoefbevangen geraakt, een sincker gehad en ontschoening achter de rug. Door iedereen opgegeven door zowel artsen en hoefsmeden. Door natuurlijk bekappen weer helemaal de oude. Die verhalen zijn er dus ook. Sterker nog er zijn er velen. Ik weet 100% zeker dat zij niet meer had geleefd als ik de gebroeders van Nassau (hoofcare) had gebeld om advies. Hun kijk op ontschoening is duidelijk. Euthanasie. Als je het complete verhaal wilt lezen kijk dan eens op mijn website en ook even bij de linken. Dan zie je nog meer succesverhalen. Allen zonder ijzers en natuurlijke bekapping. En van die stralen dat je daar vanaf moet blijven is onzin. De losse flapjes mogen er altijd vanaf. Anders krijg je juist problemen. Ik vindt het wel erg voor je paardje hoor Babeth maar ik denk niet dat je het NB daarvan de schuld moet geven. Ik ben overigens erg benieuwd wie jou paard natuurlijk bekapt heeft. Dat doet er in dit geval zeker toe omdat deze naar alle waarschijnlijkheid zijn werk niet goed heeft gedaan en daarmee het NB weer in discrediet brengt. Het zal wel geen doorgewinterde natuurlijk bekapper zijn geweest. Er is tegenwoordig een vereniging voor natuurlijk bekappers waar de aangesloten NB'ers allemaal gecontroleerd zijn. Zijn er klachten kan je deze melden en daar wordt dan actie op ondernomen. Ik wens je oprecht veel sterkte met je paardje en hoop dat ze er snel weer bovenop is. Leg alsjeblieft niet de oorzaak bij het NB maar bij degene die je paard bekapt heeft. Daar is iets fout gegaan.
Nogmaals sterkte!
stef schreef:ja ok, maar in 2 weken?
JoviBan schreef:Het is wel erg kort door de bocht om hier het natuurlijk bekappen of een natuurlijk bekapper de schuld van te geven.![]()
Hoefbevangenheid wordt niet veroorzaakt door een bekapping.
En de voornaamste oorzaken van rotstraal zijn op stal staan en hoefijzers.
Het slechtste wat je kunt doen bij rotstraal en bij hoefbevangenheid, is je paard op stal zetten.
Verder zou ik toch maar op zoek gaan naar de oorzaak van de bevangenheid. Lees ook eens over de oorzaken van hoefbevangenheid (en rotstraal).
Citaat:Hun kijk op ontschoening is duidelijk. Euthanasie.
Cowgirl schreef:Citaat:Hun kijk op ontschoening is duidelijk. Euthanasie.
Ik dacht toch echt eens op hun site een paard te hebben gezin met ontschoening die hun er boven op hebben geholpen.
btw ontschoening is niet niks en volgens mij heel pijnlijk en een erg lang proces. Dan kan ik me voorstellen dat afmaken vaak de best oplossing is.
sanne83 schreef:Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad, maar dan met ijzers. Het is namelijk wel bekent dat paarden hoefbevangen worden vanaf het moment dat de ijzers eraf gaan, van alleen een andere stand heb ik nog nooit gehad, of het moet een enorme slager zijn geweest. Hoe groot was die verandering dan wel niet?
Mijn nb-er (die van de ontschoening) laat geloof ik nu zelfs uit voorzorg eerst de ijzers eraf halen, twee weken laten staan, en dan pas bekappen, dan is duidelijk wat het effect van de ontijzering of de bekapping is. Niet bij jouw het geval, maar vandaar mijn vraag![]()
Ik ben erg benieuwd welke bekapper het is geweest, ik ben namelijk zelf ook een paar hele slechte tegengekomen, maar ben toch erg overtuigd door de theorie van nb, daarom toch doorgezocht naar een goede.
Yinnar schreef:sanne83 schreef:
@ sanne 83: Wie is jouw bekapper?