Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mariekie schreef:Gaat niet om geloven !
Waarom moest mijn pony dan weer op ijzers![]()
![]()
Precies : omdat dr hoeven veel te hard slijten door het asvalt.
En mijn smid zeg dat niet om geld te verdienen anders had hij er veel eerder al ijzers ondergeslagen
Jullie beweren dus dat dat niet kan of zie ik het verkeerd
En waarom komen kijken in de zomer:?
Is er dan verschil met jouw paard zn hoeven
, dus na 4 x de gemiddelde tijd dat je met ijzers doet, heb je het geld er uit.

mariekie schreef:Gaat niet om geloven !
Waarom moest mijn pony dan weer op ijzers![]()
![]()
Precies : omdat dr hoeven veel te hard slijten door het asvalt.
En mijn smid zeg dat niet om geld te verdienen anders had hij er veel eerder al ijzers ondergeslagen
Jullie beweren dus dat dat niet kan of zie ik het verkeerd
En waarom komen kijken in de zomer:?
Is er dan verschil met jouw paard zn hoeven

philipoom schreef:mijn paarden hebben ook geen ijzers en vooral de ruin loopt zonder ijzers beter dan met ijzers.
De hoeven zijn echt knetterhard en brokkelen niet.
Ik zou inderdaad als ik elke dag op het harde zou rijden of wedstrijden op het gras wel ijzers eronder laten zetten en dan alleen voor

Noetanchamon schreef:Misschien voor de grip??
babli schreef:maar bedoel je daar ook mee, dat als de hoeven goed zijn je gewoon onbeperkt kunt buitenrijden? lijkt me namelijk erg stertk.
De hoefsmid had dan ook altijd zwaar werk aan om hem te kappen, de hoorn was echt asociaal hard

Loolapelooza schreef:babli schreef:maar bedoel je daar ook mee, dat als de hoeven goed zijn je gewoon onbeperkt kunt buitenrijden? lijkt me namelijk erg stertk.
Met mijn Welsh kon dat indertijdDe hoefsmid had dan ook altijd zwaar werk aan om hem te kappen, de hoorn was echt asociaal hard

sandr0 schreef:Mijn paard heeft ruim 2 jaar op blote voeten gelopen. Zowel buiten onder de man als onder de wagen. Jammer genoeg heeft hij brede platte voeten en was t elke keer raak met zoolzweren. Ook al sie maar egens op trapte kwam er wer een scheurtje bij. Niks dramatisch hoor maar vervelend vond ik t wel. Nu na de laatset keer ben ik toch uiteindelijk overgestapt op alleen voorijzers.Dit op aanraden van de da en smid. Tot nu toe bevalt t prima.
Maar sommige mensen kiezen om wat voor reden dan ook toch voor ijzers.

Noetanchamon schreef:@ Merrieveulen het is duidelijk dat jij voor blote voeten bentMaar sommige mensen kiezen om wat voor reden dan ook toch voor ijzers.
TS-er stelt een vraag en mensen geven daarop antwoord.
Wat jij continu doet is uitdagen tot een discussie.
Ik merk dat ik me daar een beetje aan erger
merrieveulen schreef:dat is niet mijn bedoeling.