Citaat:Het hooi van TS echter is graszaadhooi. Graszaadhooi komt meestal bij akkerbouwers vandaan. Het schiet over nadat het gras door een combine is geweest (net als tarwe) die al het (gras)zaad eruit haalt. Graszaadhooi is meestal ook vrij grof, omdat het erg lang heeft kunnen groeien(meestal tot half juli). Het grote nadeel van dit hooi is inderdaad zoals Knavia al zei dat er schimmels in kunnen zitten die giftig zijn.
Het verbaast mij helemaal niet dat TS dit niet wist en waarschijnlijk de boer die het verkocht heeft ook niet, want dit probleem is namelijk niet algemeen bekend.
Wat is de kleur van het hooi??
Ik heb op het moment hooi wat vrij grof en lang is.
Er zitten naar mijn idee weinig verschillende soorten gras in (voor zover ik dat als leek kan zien

Ik zie ook bijna geen kruiden tussen het hooi zitten (paardenbloem, zuring distels e.d.)
De kleur is echt bruin/geel.
Citaat:Ook wij hebben thuis een boerderij met grasland. In deze weides staat voornamelijk Engels Raaigras; dat is qua opbrengst en voederwaarde het beste gras wat een boer voor zijn koeien kan hebben. Je kunt dat gras ook hooien en dan krijg je hooi met een hoge voedingswaarde en ook vrij veel eiwit erin. Voor paarden niet ideaal, maar zeker niet giftig!
Dit soort hooi heb ik ook gehad en dit is wat groener altijd.
Ik twijfel nu wel een beetje.