Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sylviel

Re: Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:49

Het kan sowieso geen kwaad als je een osteopaat laat komen voor je paard..
echt topruiters laten elk jaar hun paard min 1 keer nakijken door een osteopaat.
gewoon doen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:50

dat wweet ik maar het is net alsof ze altijd wat vinden om hun eigen potomonee te spekken

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:01

Mijn paardjes zijn behandeld door Nethanja Pruyssers en ook ik ben zeer te spreken. Ben ook wel eens een dagje met Nethanja mee geweest en moet zeggen dat er gewoon echt een hoop paarden rondlopen met problemen, die helaas niet altijd door de ruiters worden opgemerkt en dat er dan al snel gezegd wordt dat het paard gewoon lastig is.
Ikzelf zou dan ook zeker aanraden er een osteopaat naar te laten kijken.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:06

tita, kweet niet goed wat je ermee bedoelt hoor....
kheb 90€ betaald met verplaatsingskosten erbij, hij komt van Hasselt en mijn paard staat in brasschaat, dus wel een afstand voor hem..
Kmoet gewoon zien in januari of ze beter loopt en dan moet ik hem niet meer laten terugkomen...
Hij heeft me ook niks opgedrongen ofzo, een aangename man die goed uitleg gaf...

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:14

wie weet er een goede in de regio Utrecht

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:29

PB heleenxx eens, die kent collega's.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:48

tita schreef:
dat wweet ik maar het is net alsof ze altijd wat vinden om hun eigen potomonee te spekken

wat een onzin, ben je bang dat je paard je geld gaat kosten en bel je hem daarom niet? met wantrouwen is hij niet geholpen hoor Lachen

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:28

weet er iemand een goede osteopaat.. in de omgeving uden/oss???
groetjes keshia

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:41

De meeste komen wel door het hele land hoor. Die ik uit belgie heb komt ook bij ons en kost niks meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:48

Ik heb mijn merrie vandaag voor het eerst laten behandelen,en jeetje hoe het ook uitpakt ik ben nu al blij dat ik het heb laten doen. Ze had best veel blokkades,waarvan 1 hele heftige die ervoor zorgde dat ze haar ene achterbeen gewoon niet onder de massa kon zetten.De merrie was ook altijd zurig en aanvallend als je aan haar zat,maar ze heeft gewoon erg veel pijn gehad! En nog is ze altijd door blijven lopen met die pijn,het arme paard.Ik raad iedereen ten zeerste aan om er bij enigzins vermoeden dat het paard last heeft van de rug/hals etc. gelijk een ostheo bij te halen!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:58

ja dat geeft een vervelend gevoel hè, dat je paard lang ergens last van heeft gehad. Scheve mond

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:03

Loop ook al een tijdje rond met het vermoeden dat mijn paard last van zijn rug heeft, heb vorige week dan ook maar eens een osteopaat gebeld. Ik heb Martine Burgers gebeld, dus ben erg benieuwd al mensen ervaring met haar?

Moet helaas nog even wachten, ze komt in januari. Hoop dat ze mijn paardje kan helpen, zal inderdaad aardig wat kosten maar met het idee rondlopen dat ie (waarschijnlijk) pijn heeft vind ik ook niet fijn. En zo komen we er tenminste achter.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:07

ja ze is ook bij mij geweest. Ja

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:13

Ik heb Timber ook laten behandelen door een osteopaat en ik kan niets anders dan lof geven over Linda ( www.osteopaard.nl ). Ik kon Timber d'r rug niet eens poetsen dan drukte ze haar rug al weer weg en dat is nu helemaal over. Ze is 6 weken geleden voor het eerst behandeld en vorige week zaterdag voor de 2e keer en na de eerste keer behandelen merkte ik dat ze veel losser was en veel voorwaartser! Nu na de 2e keer heeft ze net haar week rust achter de kiezen, deze week gaan we weer opbouwen met longeren maar ik ben er in ieder geval erg tevreden over!

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:22

linda22 schreef:
Loop ook al een tijdje rond met het vermoeden dat mijn paard last van zijn rug heeft, heb vorige week dan ook maar eens een osteopaat gebeld. Ik heb Martine Burgers gebeld, dus ben erg benieuwd al mensen ervaring met haar?

Moet helaas nog even wachten, ze komt in januari. Hoop dat ze mijn paardje kan helpen, zal inderdaad aardig wat kosten maar met het idee rondlopen dat ie (waarschijnlijk) pijn heeft vind ik ook niet fijn. En zo komen we er tenminste achter.

Marine komt al bij ons vanaf augustus vorig jaar. Mijn jonge merrie kon niet stuwen. Je had het idee dat ze omviel in de wendingen. Na drie behandelingen ken je haar niet meer terug. Ze is hardstikke fanatiek en vrolijk. Voor die tijd stond ze steeds als een schaduw in de wei, van laat me maar met rust. Na de eerste behandeling was het al een wereld van verschil. Afgelopen weekend hadden we een intensieve cursus. 's Maandags kwam Martine voor een ander paard op stal en heb haar voor de zekerheid gelijk laten checken. Ze was zelfs na intensieve belasting nog steeds tiptop in orde. Ik kan Martine alleen maar aanraden. Ze is heel geduldig en rustig met behandelen en legt alles wat ze doet goed uit.

De kosten vallen erg mee. Ik woon vlakbij Dieren en betaal dan 60 euro voor een behandeling van 45 á 60 minuten. Soms heeft een paard een langere behandeling nodig en dat kost niks extra. Woon je wat verder weg dan kost een behandeling 70 euro.
Een behandeling heeft een maand nodig om uit te werken. Pas dan kan je zien wat het heeft gedaan. Mijn merrie had behoorlijk wat problemen en zij heeft genoeg gehad aan drie behandelingen in een jaar tijd. Tussendoor heb ik haar een paar keer laten checken omdat Martine toch bij ons op stal kwam. Zo'n check-up kost niks.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:23

Ik heb Nuta 1x laten controleren toen we erg veel problemen hadden (een jaar geleden, had der net een maand) Toen was er weinig aan de hand, maar aan de hand van haar tips wel er doorheen gekomen. En nu komt ze over 3 weken voor een controle weer. Ik ben ook erg positief (ook van andere op stal, de verbetering die ik daar gezien heb)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:31

Timbers schreef:
Ik heb Timber ook laten behandelen door een osteopaat en ik kan niets anders dan lof geven over Linda ( www.osteopaard.nl ). Ik kon Timber d'r rug niet eens poetsen dan drukte ze haar rug al weer weg en dat is nu helemaal over. Ze is 6 weken geleden voor het eerst behandeld en vorige week zaterdag voor de 2e keer en na de eerste keer behandelen merkte ik dat ze veel losser was en veel voorwaartser! Nu na de 2e keer heeft ze net haar week rust achter de kiezen, deze week gaan we weer opbouwen met longeren maar ik ben er in ieder geval erg tevreden over!

Mooi dat het goed gaat met je paard.
Maar ik wil anderen toch even waarschuwen. Linda en Fred van deze genoemde site hebben beiden geen osteopathie-diploma. Ze hebben maar 2 van de 3 jaar achter de rug, van de opleiding. Daarin hebben ze vast wel wat geleerd, maar de opleiding is niet voor niets 3 jaar.
Op www.icreo.com vind je alle osteopaten die wel gediplomeerd zijn!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:26

heleenxx schreef:
Linda en Fred van deze genoemde site hebben beiden geen osteopathie-diploma. Ze hebben maar 2 van de 3 jaar achter de rug, van de opleiding. Daarin hebben ze vast wel wat geleerd, maar de opleiding is niet voor niets 3 jaar.
Op www.icreo.com vind je alle osteopaten die wel gediplomeerd zijn!

Dat wist ik dus niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:38

Ik heb Steffan Allen bij mijn paard gehad.En ik was er niet zo tevreden van.
Daarna heb ik een dierenfysio laten komen die vond ik beter .Maar mijn paard zat met een blokade in haar rug die zij niet kon oplossen dus heb ik op haar advies Peter van de eijnde laten komen die ik persoonlijk wel beter vond.Ik heb nu voor het eerst op mijn paard gezeten en ben benieuwd hoe het de komende week gaat of ik idd die vernetering ga merken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:37

vlooiebaal schreef:
wie weet er een goede in de regio Utrecht

Toekie schreef:
Ik heb erg goede ervaringen met Steffi van der Laarse. Zij is ook 'gewoon' dierenarts. http://www.steffivanderlaarse.nl/

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:21

Ik heb ook Stefan Allen laten komen voor mijn paard, en die is er alleen maar op vooruit gegaan!
Hij kan zo zeggen wat je paard (verkeerd) doet, zonder hem te zien lopen, maar gewoon door te voelen wat er in zijn lichaam allemaal vast of verkeerd zit!

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:36

ik heb vorige week Stefan Alen laten komen en na een check van mijn paard wist hij me te vertellen dat ze vroeger gevallen is of uitgeschoven...
kwist van niks want kheb ze nog maar 1 jaar maar waar ze geboren is , hebben me er niks van verteld.. ( ze is nu 6jaar)
na contact op te nemen met de vorige eigenaars, wisten ze me te vertellen dat ze idd is uitgeschoven, ong 1.5jaar geleden...
vond ik wel raar en goed dat ik door Stefan er ben achtergekomen...
Ze zit vast in rug en schouders daardoor...
hopelijk werkt zijn behandeling....

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:18

Ik heb 1x stefan Alen laten komen en die komt nooit meer aan mijn paard. Nadat hij geweest was heb ik zijn instructies goed opgevolgt en ik kan je zeggen dat het bloed zweet en tranen gekost heeft om mijn paard terug wat normaal te laten lopen. Na zijn behandeling kon ze zowel links als rechts niet meer buigen en liep ze net als een paard van 25jaar oud . Nee dat was echt weggesmeten geld!

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:20

mmmm erg voor je!
maar kheb tot hier toe dan , al goede reacties van hem gehoord...
Mijn vriendin haar paard kon zelfs niet meer stappen of die zakte gewoon door zijn benen, hij was precies omvergereden door een vrachtwagen en 30jaar..
hij was pas 5jaar!
na 2 behandelingen van Stefan loopt hij perfect, zie je niks meer aan....

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:22

Zo zie je maar dat het niet voor alle paarden goed is. De mijne vond de behandeling zelf ook helemaal niet aangenaam .