Natuurlijk bekappen ??????????????????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Natuurlijk bekappen ??????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:15

wat is hier zo duidelijk aan dollemina? het stond toch al duidelijk in het beginberichtje van een TS die niet reageert.....?

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 02:23

Kinke schreef:
ondertussen wachten we nog steeds op de TS...
(die volgens mij zijn/haar doel om te stoken heeft bereikt doordat men hier weer gaat proberen te discussieren)

Wat duidelijk is geworden is dat bovenstaande quote hiermee bevestigd word.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:06

als we daar dan de volgende keer niet weer instinken komt het allemaal goed Knipoog

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:21

dollemina schreef:
voor alle duidelijkheid. ***

Ik begrijp dat ik geen link mag geven naar een website. Oké, geen probleem.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat de topicschrijver van hoofcare is.
De website van hoofcare doet er verder niet toe maar als men daar op kijkt dan zie je namelijk hetzelfde stuk als van @lirasso(TS)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:52

De zoveelste SA van hoofcare dus. Zijn ze klanten aan 't verliezen? Vork

lirasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 20:03

Nee hoor niks SA heb het alleen erg druk gehad en heb inderdaad geen geweldige ervaringen met nb. Ik vond deze tekst op de volgende link *** Dat is de oorspronkelijke tekst die is zoals bovenaan vermeld van colin reeves.

Maar echte inhoudelijke reacties heb ik nog niet gezien. Er zijn ook echt mensen die er niet in geloven c.q. van terug komen hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door Kris op 19-11-06 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam verwijderd.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:08

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om het stuk eens rustig te lezen. Duidelijk Brits stuk proza, waar inderdaad mw Strasser geen goed heeft gedaan aan het imago van natuurlijk bekappen. Er zitten duidelijke stukken bij, maar ook wat stukken die ik te beperkt vind. Ervaringsstuk van die Noorse dame vond ik zeker niet negatief over natuurlijk bekappen als zodanig en de info over die Keratex middelen was min of meer nieuw voor me.
Maar dat de fanatieke NB'ers het hele stuk afbranden als onzin enzovoort was volstrekt te verwachten, die lezen al lang niet meer met een open oog. Geeft niets, zolang er ook nog anderen het stuk wel gewoon als stuk info lezen en de rest van het topic ter lering ende vermaek erbij nemen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:23

Goh, wat een aannames. Degenen die hier aangeven het stuk onzin te vinden, zijn 'dus' "fanatieke NB-ers" en lezen 'dus' allang niet meer met open oog. Verward

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:48

Hoe open moet je oog dan niet zijn? Heb het bijna helemaal vertaald. (ken het bijna van buiten Tong uitsteken) Knipoog

Als ik als zogenaamde nb'er mijn ogen dicht zou houden voor andere meningen en iedereen zou willen overtuigen van mijn gelijk.
Denk je dan dat ik de moeite genomen zou hebben om het te lezen en zelfs stukken te vertalen zodat anderen die geen Engels kunnen, ook begrijpen wat er in staat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:01

ik blijf het vaag vinden, er wordt regelmatig gezegd dat bij b.v. van nassau allerlei paarden staan die 'opgeknapt' moeten worden omdat ze door NB-en 'verpest' zijn. Toch zie je die mensen nergens terug, ook niet op bijvoorbeeld het forum van PN. Dat betekent dus dat geen een eigenaar anderen wil waarschuwen voor het zgn. gevaar???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:17

Kinke schreef:
ik blijf het vaag vinden, er wordt regelmatig gezegd dat bij b.v. van nassau allerlei paarden staan die 'opgeknapt' moeten worden omdat ze door NB-en 'verpest' zijn. Toch zie je die mensen nergens terug, ook niet op bijvoorbeeld het forum van PN. Dat betekent dus dat geen een eigenaar anderen wil waarschuwen voor het zgn. gevaar???

Daar wel eens geprobeerd ongezouten kritiek te uiten?? Moet je eens doen, dan snap je waarom die verhalen niet naar buiten komen via PN.........

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:24

ikke schreef:
Kinke schreef:

Daar wel eens geprobeerd ongezouten kritiek te uiten?? Moet je eens doen, dan snap je waarom die verhalen niet naar buiten komen via PN.........

Dat is niet waar, er is wel iemand op PN die na heel lang NB proberen weer ijzers onder haar paard heeft gezet. Het dier z'n voeten waren door er te vroeg ijzers onder te laten slaan, zo misvormd dat ijzerloos blijkbaar toch niet tot de mogelijkheden behoorde.
Ze heeft hier op het forum zelf een topic over gestart en kreeg daarin veel begrip van de andere forumleden.
Het andere paard van die dame wordt nog wel natuurlijk bekapt.
(Maar dat is dan ook het enige voorbeeld dat ik ken)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:11

Luckystory schreef:
ikke schreef:

Dat is niet waar, er is wel iemand op PN die na heel lang NB proberen weer ijzers onder haar paard heeft gezet. Het dier z'n voeten waren door er te vroeg ijzers onder te laten slaan, zo misvormd dat ijzerloos blijkbaar toch niet tot de mogelijkheden behoorde.
Ze heeft hier op het forum zelf een topic over gestart en kreeg daarin veel begrip van de andere forumleden.
Het andere paard van die dame wordt nog wel natuurlijk bekapt.
(Maar dat is dan ook het enige voorbeeld dat ik ken)

Ik WEET van verschillende mensen dat enkel scherpe, kritische vragen al leidden tot regelrechte dreigementen..........
Dat ik daarnaast van enkele zeer goede smeden ook enige verhalen en voorbeelden heb gezien, doet hier even niet ter zake.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:56

ikke schreef:

Ik WEET van verschillende mensen dat enkel scherpe, kritische vragen al leidden tot regelrechte dreigementen..........
Dat ik daarnaast van enkele zeer goede smeden ook enige verhalen en voorbeelden heb gezien, doet hier even niet ter zake.

Ik wil je best geloven, maar hoe komt het dat die dingen dan nergens bekend zijn? Zelfs als er hier op bokt (waar toch wel heel wat paardenmensen actief zijn) een expleciete vraag wordt gesteld naar negatieve ervaringen, dan komt men niet verder dan misschien enkele mensen die er na enkele weken toch de gevoeligheid of hoefschoenen er niet wilden bijnemen en weer op ijzers zijn overgestapt. En misschien een enkeling die de levensomstandigheden van z'n paard niet wou aanpassen (wat wel nodig is om van NB een succes te maken) Maar zelfs die mensen zijn dan niet eens zo negatief, en zeggen dat het gewoon een persoonlijke keuze was.
Het enige bekende voorbeeld van een paard waarbij na aanzienlijke pogingen Nb geen succes was, is het paard van de dame waar ik het al eerder over had.
(Er is natuurlijk ook die welbekende website, maar dat is echt een klucht. Iedereen die de moeite neemt dat verhaal na te trekken, kan zelf lezen hoe dat gelopen is, aangezien er toen door de eigenaresse zelf zeer uitgebreid over dat paard geschreven is op het forum van PN)

Als ik mijn vroegere smid erachter vraag, heeft hij ook geen negatieve ervaringen. En die man werkt toch bij een zeer grote en welbekende hoefsmederij hier in de regio.

Op het forum van HN/PN wordt niets gewist of gemodereerd, je kan daar alles nalezen. En ik heb echt nog nooit reacties voorbij zien komen, die je onder dreigementen kan plaatsen. (En ik lees daar toch al wel een hele tijd mee)
En ik zou echt niet weten, hoe men iemand hierover zou kunnen bedreigen. Met wat of hoe dan wel?

Ik vind wat je zegt daarom ook echt zeer moeilijk om te geloven.
Als er iets anders mis gaat in paardenland of iemand heeft een slechte ervaring met iets of iemand, zijn de meeste mensen nochtans zeer snel om het hele verhaal in geuren en kleuren bekend te maken, en zeker hier op bokt.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:19

Luckystory schreef:
SpikyBlue schreef:
Ik vind gewoon dat je niet zulke uitspraken kan doen als je niet weet waar je het over hebt.
Als hoefsmid leer je meer over paardenbenen dan een dierenarts. Ik had 2 dikke mappen met lesstof (theorie ja, over paarden, en dan nog een stapel boeken) en een dierenarts in opleiding heeft niet een kwart van die lesstof (ja, ik heb het gezien!) over paardenbenen en -voeten, omdat ze zich ook nog bezig moeten houden met de rest van het paard (zo krijgen wij weer geen les in koliekoperaties e.d.) Anders zou de dierenartsenopleiding namelijk 10 jaar gaan duren...
Ik baal eigenlijk een beetje dat ik me mee laat slepen in de discussie maar ik ben het echt zat dat Arabesk zulke uitspraken doet, terwijl ze er 0,0 van weet. Arabesk, heel jammer, maar daar krijg ík een nare bijsmaak van in mijn mond.

Amaai zeg, twee hele mappen en dan nog boeken Clown .... jeezes, volgens mij onderschat jij de studie DGK een beetje. Per vak hebben we ongeveer wat jij hier beschrijft. Tien vakken per jaar en dat zes jaar lang.

Je beschuldigt Arabesk ervan dat ze uitspraken doet zonder dat ze weet waarover ze het heeft, en dan doe je het zelf. Op z'n minst grappig. Koe

Sorry, maar een smid opleiding is een beroepsopleiding, qua kennis en moeilijkheidsgraad (op intellectueel vlak dan toch) valt dat in het niets bij een opleiding diergeneeskunde.

Ik zou degene moeten zijn met de nare bijsmaak in m'n mond!

Lieve Luckystory,

Lees eens goed wat ik schrijf!! Dit is totaal niet als vooroordeel/aanval op DGK studenten bedoeld!
Lees ook CherokeeChum's stukje eens goed.
Ik suggereer ook helemaal niet dat ik alles weet; ik heb met een DGK examenstudent goed contact en zij heeft mij alles laten zien over paardenbenen en -voeten wat zij heeft, vandaar. Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:59

ikke schreef:
Kinke schreef:

Dan zouden al die verhalen over vreselijk mislukte gevallen van NB toch op zijn minst hier op bokt naar buiten kunnen komen Knipoog. Hier hoor je ze ook niet, op het welbekende uitgekauwde en gerecyclede verhaal van Hippotha na.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:32

inderdaad Arabesk Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:09

Arabesk schreef:
Dan zouden al die verhalen over vreselijk mislukte gevallen van NB toch op zijn minst hier op bokt naar buiten kunnen komen Knipoog. Hier hoor je ze ook niet, op het welbekende uitgekauwde en gerecyclede verhaal van Hippotha na.

Alsof we hier zoveel braver zijn. Bovendien kan ik me voorstellen dat heel veel mensen niet echt zitten te wachten op allerlei discussies met de voorstanders en daarmee dus geen behoefte hebben om dit openbaar te maken.
Wat ik eigenlijk veel interessanter vind, zijn de gevallen die niet in de vernieling liggen, maar waarvan de eigenaar al eerder heeft ingegrepen.....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:27

Dat ben ikke.... Ik heb het geruime tijd geprobeerd maar kon het niet langer aanzien dat mijn pony steeds pijnlijk liep. Het ging ook periodes best goed hoor, maar ook vaak dat ze gevoelig liep.

In de periode dat ze ijzers had (voor het NB en nu weer) loopt ze niet gevoelig. Zelfs nu ze (zoals iedere winter) een aantal maanden van de ijzers is. Ik bekap haar nu verder zelf (op de normale manier) en dat gaat verder prima. Als de smit komt voor mijn paard, laat ik de pony checken en krijg altijd de opmerking prima in orde!

Maar voor mij geen NB meer!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:35

ikke,
als ik dan zo'n eigenaar was van wie z'n paard 'in de vernieling' zou zijn geholpen door nb, dan zou ik het van de daken schreeuwen, onaangename discussies of niet. Kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die er zo over denken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:53

De meeste mensen geven hun stupiditeit niet zo graag toe Bloos
En je kunt hopen dat de meeste mensen die nb geprobeerd hebben, waarbij het (voor hun) niet werkte, die conclusie op tijd hebben getrokken, dus voordat er dramatische schade is opgetreden. Je weet wel, het principe van "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald?" Dan valt er namelijk niet veel spectaculairs te melden.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:02

Hi Esperanza zou je wat meer kunnen vertellen?
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe alles juist gelopen is. Wie haar bekapte en wat het probleem juist was enzo....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:05

Waratje schreef:

Heel veel NB'ers hebben er toch geen moeite mee om toe te geven dat ze ooit zo stupide waren dat ze dachten dat hun paard ijzers nodig had.
Toen ik mijn eerste eigen paard net had, dacht ik er zelf ook over, maar toen zei de vorige eigenaar dat ik eens naar hoefschoenen moest kijken en zo kwam ik weer in aanraking met NB (en bleken zelfs hoefschoenen niet nodig).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:01

arno8 schreef:
Waratje schreef:

Heel veel NB'ers hebben er toch geen moeite mee om toe te geven dat ze ooit zo stupide waren dat ze dachten dat hun paard ijzers nodig had.
Toen ik mijn eerste eigen paard net had, dacht ik er zelf ook over, maar toen zei de vorige eigenaar dat ik eens naar hoefschoenen moest kijken en zo kwam ik weer in aanraking met NB (en bleken zelfs hoefschoenen niet nodig).

Ik heb geen NB nodig om te beseffen dat een paard zonder ijzers kan. Sterker nog, ik was daar al mee bezig lang voordat iemand de kreet NH had bedacht. Daarmee weet ik dat zelfs de leeftijd een factor kan zijn in je handelen rondom paardevoeten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 08:03

Waratje schreef:
En je kunt hopen dat de meeste mensen die nb geprobeerd hebben, waarbij het (voor hun) niet werkte, die conclusie op tijd hebben getrokken, dus voordat er dramatische schade is opgetreden. Je weet wel, het principe van "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald?" Dan valt er namelijk niet veel spectaculairs te melden.

Dat geloof ik niet, als je paard echt zo in de vernieling ligt als hier regelmatig op Bokt gezegd wordt, dan wil je anderen waarschuwen voor het 'gevaar'. Dan is er niemand maar dan ook niemand die hierover vertelt? Dat gaat er bij mij echt niet in.
En bovendien, als zo'n paard dan 'gered' is voor dat het helemaal misging is het toch juist gemakkelijker om erover te vertellen? Dan zul je minder aangevallen worden dan wanneer het verschrikkelijk uit de hand is gelopen...

Ondertussen hebben we nog steeds een TS die zich in stilzwijgen hult.. Clown