Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:ondertussen wachten we nog steeds op de TS...
(die volgens mij zijn/haar doel om te stoken heeft bereikt doordat men hier weer gaat proberen te discussieren)
dollemina schreef:voor alle duidelijkheid. ***
Kinke schreef:ik blijf het vaag vinden, er wordt regelmatig gezegd dat bij b.v. van nassau allerlei paarden staan die 'opgeknapt' moeten worden omdat ze door NB-en 'verpest' zijn. Toch zie je die mensen nergens terug, ook niet op bijvoorbeeld het forum van PN. Dat betekent dus dat geen een eigenaar anderen wil waarschuwen voor het zgn. gevaar???
ikke schreef:Kinke schreef:ik blijf het vaag vinden, er wordt regelmatig gezegd dat bij b.v. van nassau allerlei paarden staan die 'opgeknapt' moeten worden omdat ze door NB-en 'verpest' zijn. Toch zie je die mensen nergens terug, ook niet op bijvoorbeeld het forum van PN. Dat betekent dus dat geen een eigenaar anderen wil waarschuwen voor het zgn. gevaar???
Daar wel eens geprobeerd ongezouten kritiek te uiten?? Moet je eens doen, dan snap je waarom die verhalen niet naar buiten komen via PN.........
Luckystory schreef:ikke schreef:
Dat is niet waar, er is wel iemand op PN die na heel lang NB proberen weer ijzers onder haar paard heeft gezet. Het dier z'n voeten waren door er te vroeg ijzers onder te laten slaan, zo misvormd dat ijzerloos blijkbaar toch niet tot de mogelijkheden behoorde.
Ze heeft hier op het forum zelf een topic over gestart en kreeg daarin veel begrip van de andere forumleden.
Het andere paard van die dame wordt nog wel natuurlijk bekapt.
(Maar dat is dan ook het enige voorbeeld dat ik ken)
ikke schreef:
Ik WEET van verschillende mensen dat enkel scherpe, kritische vragen al leidden tot regelrechte dreigementen..........
Dat ik daarnaast van enkele zeer goede smeden ook enige verhalen en voorbeelden heb gezien, doet hier even niet ter zake.
Luckystory schreef:SpikyBlue schreef:Ik vind gewoon dat je niet zulke uitspraken kan doen als je niet weet waar je het over hebt.
Als hoefsmid leer je meer over paardenbenen dan een dierenarts. Ik had 2 dikke mappen met lesstof (theorie ja, over paarden, en dan nog een stapel boeken) en een dierenarts in opleiding heeft niet een kwart van die lesstof (ja, ik heb het gezien!) over paardenbenen en -voeten, omdat ze zich ook nog bezig moeten houden met de rest van het paard (zo krijgen wij weer geen les in koliekoperaties e.d.) Anders zou de dierenartsenopleiding namelijk 10 jaar gaan duren...
Ik baal eigenlijk een beetje dat ik me mee laat slepen in de discussie maar ik ben het echt zat dat Arabesk zulke uitspraken doet, terwijl ze er 0,0 van weet. Arabesk, heel jammer, maar daar krijg ík een nare bijsmaak van in mijn mond.
Amaai zeg, twee hele mappen en dan nog boeken.... jeezes, volgens mij onderschat jij de studie DGK een beetje. Per vak hebben we ongeveer wat jij hier beschrijft. Tien vakken per jaar en dat zes jaar lang.
Je beschuldigt Arabesk ervan dat ze uitspraken doet zonder dat ze weet waarover ze het heeft, en dan doe je het zelf. Op z'n minst grappig.![]()
Sorry, maar een smid opleiding is een beroepsopleiding, qua kennis en moeilijkheidsgraad (op intellectueel vlak dan toch) valt dat in het niets bij een opleiding diergeneeskunde.
Ik zou degene moeten zijn met de nare bijsmaak in m'n mond!
ikke schreef:Kinke schreef:ik blijf het vaag vinden, er wordt regelmatig gezegd dat bij b.v. van nassau allerlei paarden staan die 'opgeknapt' moeten worden omdat ze door NB-en 'verpest' zijn. Toch zie je die mensen nergens terug, ook niet op bijvoorbeeld het forum van PN. Dat betekent dus dat geen een eigenaar anderen wil waarschuwen voor het zgn. gevaar???
Daar wel eens geprobeerd ongezouten kritiek te uiten?? Moet je eens doen, dan snap je waarom die verhalen niet naar buiten komen via PN.........
Arabesk schreef:Dan zouden al die verhalen over vreselijk mislukte gevallen van NB toch op zijn minst hier op bokt naar buiten kunnen komen. Hier hoor je ze ook niet, op het welbekende uitgekauwde en gerecyclede verhaal van Hippotha na.
Waratje schreef:De meeste mensen geven hun stupiditeit niet zo graag toe![]()
arno8 schreef:Waratje schreef:De meeste mensen geven hun stupiditeit niet zo graag toe![]()
Heel veel NB'ers hebben er toch geen moeite mee om toe te geven dat ze ooit zo stupide waren dat ze dachten dat hun paard ijzers nodig had.
Toen ik mijn eerste eigen paard net had, dacht ik er zelf ook over, maar toen zei de vorige eigenaar dat ik eens naar hoefschoenen moest kijken en zo kwam ik weer in aanraking met NB (en bleken zelfs hoefschoenen niet nodig).
Waratje schreef:De meeste mensen geven hun stupiditeit niet zo graag toe![]()
En je kunt hopen dat de meeste mensen die nb geprobeerd hebben, waarbij het (voor hun) niet werkte, die conclusie op tijd hebben getrokken, dus voordat er dramatische schade is opgetreden. Je weet wel, het principe van "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald?" Dan valt er namelijk niet veel spectaculairs te melden.