Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ludora schreef:Is het dan voor sommige echt zo dat ze denken dat als een ander een paard wel op ijzers heeft of wil, dat het meteen dierenmishandeling is ??? Zo wordt er namelijk wel gereageerd.
Ik ben ven mening, dat als je je paard goed verzorgd, en op ijzers hebt en regelmatig de smid laat komen dat dit totaal geen problemen zal geven.
dat een paard in de natuur niet op ijzers loopt snap ik ook wel, maar helaas leven ze niet in de natuur, en gaan wij er op al een niet natuurlijke manier mee om.
Het komt gewoon neer op goede verzorging, niet op goed en fout.
Een slacht bekapt of te weinig bekapt paard kan even veel problemen krijgen met zijn voeten als een paard op ijzers. Dus gewoon goed verzorgen en doen wat jijzelf het beste vindt.
_angela_ schreef:Iedere hoefsmid en DA kan je vertellen dat ijzers de kwaliteit van de hoeven verslechtert. Vaak denken mensen dat het paard ijzers nodig heeft, maar ze hebben nog niet echt de tijd genomen om het paard eraan te laten wennen (een jaar dus! en dan met opbouwende beweging over het harde).
ravellie schreef:En dan geef je je mening ( ik , pas lid) en vervolgens krijg ik PB's om mijn oren geslingerd dat ik mijn afschuw over natuurlijk bekappen niet mag uitspreken
pardon, ben hier net en gaf alleen dat mijn paard op ijzers staat en vervolgens beantwoord ik wat vragen
Weet opeens weer waarom ik niet van massale forums hou, waar moderators klaarblijkelijk liever iets zien wat in hun straatje past
ravellie schreef:En dan geef je je mening ( ik , pas lid) en vervolgens krijg ik PB's om mijn oren geslingerd dat ik mijn afschuw over natuurlijk bekappen niet mag uitspreken
pardon, ben hier net en gaf alleen dat mijn paard op ijzers staat en vervolgens beantwoord ik wat vragen
Weet opeens weer waarom ik niet van massale forums hou, waar moderators klaarblijkelijk liever iets zien wat in hun straatje past