rommulus schreef:ik heb hier geen ervaring mee maar een kennis was hier niet tevreden over en ik weet van deze site

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rommulus schreef:ik heb hier geen ervaring mee maar een kennis was hier niet tevreden over en ik weet van deze site
Arabesk schreef:
rommulus schreef:mischien ben ik dan wel een traditionele muts maar ik heb persoonlijk toch liever een gewone hoefsmid
opala schreef:rommulus schreef:mischien ben ik dan wel een traditionele muts maar ik heb persoonlijk toch liever een gewone hoefsmid
Niemand dwingt je tot andere gedachten
rommulus schreef:..vatsoenlijke opleiding heeft gehad en niet bv: een 10 daagse cursus
arno8 schreef:Maar strasser is weer iets anders dan nb. Veel nb'ers zijn tegen strasseren.
hetzusjevan schreef:Waarom niet gewoon je paard bekappen i.p.v. natuurlijk bekappen.
Ik stuur je even een PM.
Arabesk schreef:rommulus schreef:..vatsoenlijke opleiding heeft gehad en niet bv: een 10 daagse cursus
V?
hetzusjevan schreef:Waarom niet gewoon je paard bekappen i.p.v. natuurlijk bekappen.
Ik stuur je even een PM.
hns schreef:hetzusjevan schreef:Waarom niet gewoon je paard bekappen i.p.v. natuurlijk bekappen.
Ik stuur je even een PM.
'natuurkijk bekappen' is ontstaan door goed onderzoek naar wilde paarden.
Het zou dan ook wel 'wetenschappelijk bekappen' kunnen heten want sommige mensen haken meteen al af als ze 'natuurlijk' horen en dan zeggen van 'oh ja die naturals dit die naturals dat nu hebben ze wéér iets nieuws'
Niet dus het is gewoon wetenschappelijk onderzocht en bewezen.
Traditioneel bekappen basseerd meer op zoals de naam al zegt tradities en niet op onderzoeken en wetenschap.
nielsd schreef:Kan jij verklaren hetzusjevan hoe het kan dat er zo ontzettend veel paard hoefproblemen hebben, en in de natuur niet? (voor zover ze wild zijn)
Waarom zou je dan niet eens wat anders proberen?
promptertje schreef:Op de 'site die niet genoemd mag worden'vind ik een recent stuk in het forum waarbij het bij een aantal paarden niet goed is uitgepakt. Mensen die echt veel en lang geprobeerd hebben, en waarbij de paarden toch gevoelig bleven.
Dat zou je toch negatieve ervaringen kunnen noemen, búiten het steeds terugkerende en alom bekende voorbeeld.