hoelang duurt dit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sammy

Re: hoelang duurt dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:53

hij loop nu op het asvalt slechter dan op het land

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:54

Ja dat is normaal, door de ijzers zijn zijn hoeven niks meer gewend en krijgen ze een dunne zool. Dat heeft even tijd nodig om te herstellen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:56

Ik snap nog steeds niet waarom je niet gewoon opnieuw een paar ijzers eronder hebt laten slaan? Als ze toch naar de keuring moet, moet ze toch ook een beetje doorgetraind worden? En daar op de keuring spectaculair kunnen lopen?

Dat gevoelig lopen hangt gewoon van het paard af hoelang het duurt. In het slechtste geval heeft ze er volgende week nog steeds last van en zit jij mooi aan op de keuring.

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:57

knolliepower schreef:
Ja dat is normaal, door de ijzers zijn zijn hoeven niks meer gewend en krijgen ze een dunne zool. Dat heeft even tijd nodig om te herstellen.

weet je ook mischien hoelang?hij staat nu ook op stal.. voor de helft op stenen

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:04

haha ik heb op het moment hetzelfde probleem. Ik heb er vrijdag de ijzer onderuit laten halen. Niet zozeer omdat ik dat in de winter niet wil, maar om het feit dat ze een paar dagen ervoor haar rechtse ijzertje kwijt was. Mevrouw was vervolgens zo vriendelijk om donderdag nacht lekker in haar stal te gaan staan kappen met haar rechtse voet waardoor de hoorn ingeschuurd was. De smid heeft er toen voor gekozen om ze zonder ijzers te zetten aangezien ze een bokhoefje heeft waar het ijzer af was. Daarbij moest hij haar ook nog wat korter bekappen waardoor ze nu op het harde ook niet lekker soepeltjes loopt. Maja her risico lopen om er dan toch ijzers onder te slaan als hij heel dicht bij het levend de nagel moet slaan vond ik ook al zoiets. Ook het opvullen van haar hoef vond ik niet zo'n best idee.

Ik heb vandaag wel 15 minuten met haar door de bak gewandeld, ze is wel stijfjes en een beetje kreupel rechts, maar als we gewoon lopen in de bak gaat het redelijk goed. Maar als ik nu de bak weer uitkom en over het harde moet doet het toch wel pijntjes.

Ze krijgt van mij nu lekker een weekje rust en een stal met een lekker pak sto derin, ze staat gemiddeld zo'n 14 uur per dag lekker in de wei dus ik hoop dat het met een weekje voorbij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:11

sammy schreef:
weet je ook mischien hoelang?hij staat nu ook op stal.. voor de helft op stenen

Beter niet op stal zetten. Weidegang is het beste (beweging, zachte ondergrond).
En aangezien je schreef dat hij op asfalt slechter loopt dan op het land, zou ik hem dus ook niet op stenen zetten. Gewoon lekker de wei in; volop hoefmechanisme, goede doorbloeding, spoediger herstel. Pling

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:11

maar hij loopt voor gevoeliger.. kan je dat beter alleen voor doen of ook achter??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:12

sammy schreef:
maar hij loopt voor gevoeliger.. kan je dat beter alleen voor doen of ook achter??

wat bedoel je?

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:40

ijzers, maar ik heb net de hoefsmit gebeld.. en hij komt dinsdag ijzer er onder slaan

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:41

Ik heb Indy normaal ook alleen maar voor op ijzers staan. Gaat prima en nooit klachten gehad Lachen

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:20

nou hij heeft voor ijzers en loopt nu weer als een train dus keuring ik kom er aan:P