Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shavanah schreef:Bedankt voor jullie reactie's,maar ik heb toch besloten om niet over te gaan naar natuurlijk bekappen,ik heb zo her en der eens informatie gezocht daarover en haal daar ook wel uit dat je zomaar een half jaar een paard kan hebben met gevoelige hoeven,en wil niet zeggen dat elvis dat krijgt maar je zal net zien ,die pech heb ik weer dan....
Jovarna schreef:Het verschil tussen 'gewoon/traditioneel' bekappen en natuurlijk bekappen, is dat traditioneel bekappen eens in de zoveel tijd (8 tot 13 weken vaak) gebeurt, terwijl natuurlijk bekappen het regelmatig onderhouden en bijhouden van de hoeven is.
Jovarna schreef:Het verschil tussen 'gewoon/traditioneel' bekappen en natuurlijk bekappen, is dat traditioneel bekappen eens in de zoveel tijd (8 tot 13 weken vaak) gebeurt, terwijl natuurlijk bekappen het regelmatig onderhouden en bijhouden van de hoeven is.
opala schreef:Jovarna schreef:Het verschil tussen 'gewoon/traditioneel' bekappen en natuurlijk bekappen, is dat traditioneel bekappen eens in de zoveel tijd (8 tot 13 weken vaak) gebeurt, terwijl natuurlijk bekappen het regelmatig onderhouden en bijhouden van de hoeven is.
En aanvullend wil ik kwijt dat voor je eigen gemak het heerlijk zou zijn wanneer je paard traditioneel bekapt zou worden, je hebt er geen omkijken naar.
Maar .... alles wat je (mede) zelf investeert in het natuurlijk bekappen, vind je ook terug in de locomotie van je paard en dat vind ik persoonlijk het verbazingwekkend grote verschil, en wel zo dat ik zou willen dat elk paard vanaf nu zo bekapt zou worden.
Hippotha schreef:Mijn paard heeft nog nooit zo goed gelopen, nu het weer gewoon traditioneel bekapt wordt, om de 8 weken.
Ik heb er geen omkijken, maar vooral geen zorgen over, want ik weet dat het op een goede en deskundige manier gebeurd, door mensen die er voor opgeleid zijn en er verstand van hebben.
opala schreef:Hippotha schreef:Mijn paard heeft nog nooit zo goed gelopen, nu het weer gewoon traditioneel bekapt wordt, om de 8 weken.
Ik heb er geen omkijken, maar vooral geen zorgen over, want ik weet dat het op een goede en deskundige manier gebeurd, door mensen die er voor opgeleid zijn en er verstand van hebben.
Dan liep je paard ervoor waarschijnlijk net zo goed, want toen werd ie ook traditioneel bekapt. Of had je toen een andere hoefsmid.
Hippotha schreef:Ik had toen een andere hoefsmid, nu heb ik Rob van Nassau (hoofcare), maar bij die andere smid liep hij ook goed hoor. Hij liep alleen niet zo goed bij het natuurlijk bekappen, toen ik er zelf mee aan het klooien was. In het begin wel, maar na een tijdje kon de voet het niet meer aan.
Nu 1,5 jaar later is alles weer volledig hersteld en ik ben blij dat ik er nu geen omkijken meer naar heb en vooral dat ik weet dat mijn paard in goede handen is.
opala schreef:Hippotha schreef:Ik had toen een andere hoefsmid, nu heb ik Rob van Nassau (hoofcare), maar bij die andere smid liep hij ook goed hoor. Hij liep alleen niet zo goed bij het natuurlijk bekappen, toen ik er zelf mee aan het klooien was. In het begin wel, maar na een tijdje kon de voet het niet meer aan.
Nu 1,5 jaar later is alles weer volledig hersteld en ik ben blij dat ik er nu geen omkijken meer naar heb en vooral dat ik weet dat mijn paard in goede handen is.
En is je paard nou weer blootvoets?
Hippotha schreef:Ja, helemaal! Zijn hoeven zien er weer goed uit. Heel stevig.
Hippotha schreef:Hij liep alleen niet zo goed bij het natuurlijk bekappen, toen ik er zelf mee aan het klooien was. In het begin wel, maar na een tijdje kon de voet het niet meer aan.
jackie schreef:Hippotha schreef:Hij liep alleen niet zo goed bij het natuurlijk bekappen, toen ik er zelf mee aan het klooien was. In het begin wel, maar na een tijdje kon de voet het niet meer aan.
je zegt het zelf al, je was ermee aan het klooien. daarom werkte het ook niet.
Hippotha schreef:Natuurlijk bekappen werkt mi nooit, het is een en al aangeklooi; zonder gedegen verstand van zaken de verzenen laag zetten en zodoende beenstanden veranderen en alle steun uit de hoef halen getuigt imo niet van professioneel bezig zijn.
Ik heb het al vaak gezegd. Natuurlijk bekappen bestaat niet, dat kan alleen het paard zelf en degene die nog het beste het paard zo natuurlijk mogelijk kan bekappen is een goede hoefsmid, want die ziet aan de stand van de voet en het gehele paard hoe het van nature wil lopen en bekapt daar ook naar.
Hippotha schreef:Natuurlijk bekappen werkt mi nooit, het is een en al aangeklooi; zonder gedegen verstand van zaken de verzenen laag zetten en zodoende beenstanden veranderen en alle steun uit de hoef halen getuigt imo niet van professioneel bezig zijn.
Ik heb het al vaak gezegd. Natuurlijk bekappen bestaat niet, dat kan alleen het paard zelf en degene die nog het beste het paard zo natuurlijk mogelijk kan bekappen is een goede hoefsmid, want die ziet aan de stand van de voet en het gehele paard hoe het van nature wil lopen en bekapt daar ook naar.