Probleempje, wie weet raad?! Kreupel paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re: Probleempje, wie weet raad?! Kreupel paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:29

Ik ben met mijn paarden naar Erik Laarakker geweest
Mischien een tip om daar over tedenken om langs tegaan

ik vond hem erg goed en onze paarden zijn erg opgeknapt door hun behandelingen

Het is maar een tip Knipoog

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door BartVB op 07-03-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar wiki toegevoegd

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:34

MaartjeS, hou op met dingen te plaatsen, waar je geen verstand van hebt. Ik vind het heel erg banketstaaf voor lindsey, straks is haar paard nog meer kreupel, omdat jij zegt dat ze soms wel even haar paard kan laten springen, iedereen kan er toch wel bij na denken dat dat niet verstandig is. Ik zeg niet dat ik er verstand van heb, maar dit weet ik wel. En ik heb heus wel vaker berichtjes van jou gelezen, over de gp die je rijd, etc.

Sorry voor deze uitbarsting iedereen, maar ik vind het zo ontzettend banketstaaf voor lindsey.
sterkte met je paard.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:07

Ik denk dat een bezoekje van een ostheopaat de moeite waar is voor je paard. Die voelt de hele rug na en maakt vastzittende stukken los.
Verschillende paarden heb ik daar al goed van zien opknappen. Vaak weten VA-en niet zo goed wat ze met een rugprobleem aanmoeten, losmaken kunnen ze al helemaal niet. Is niet erg, ieder zijn vak, ik zou dus nu een ostheopaat erbij halen. VA-en zijn welkom bij andere dingen.

LindsEnLim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:47

Ik hebben van de week iets gelezen over een thermografiescan en dat leek mij wel wat. Zijn maar 2 klinieken in nl die dat doen, las ik. Word in Amerika gebruikt voor borstkanker... Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer vanaf??

Dat hele loop-verhaal doen we idd niet.
Gaan 'm vandaag of anders in de loop van de week op stal halen en dan moeten we maar even kijken wat we gaan doen.
Moeten 'm natuurlijk wel elke dag uit z'n hok halen...

Groetjes Lindsay

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:19

Ik stuur je wel even een pb!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:36

Ik begrijp heel goed moe moedeloos en verdrietig je hiervan kan worden. Je hebt duidelijk al je best gedaan om achter de oorzaak te komen, maar die blijft onbekend.

Met mijn paard heb ik hetzelfde meegemaakt. 5 jaar lang zijn wij bezig geweest met 'dokteren'. We zijn minimaal 4-5 maal bij dierenkliniek Bosch en Duin geweest en daar konden ze maar niet echt iets concreets vinden. Kreupelheidsonderzoeken, röntgenfoto's en dit om de ca. 2 jaar uitgebreid!
We hebben inspuitingen geprobeerd, maar ook dit werkte max 6 maanden.

Uiteindelijk zijn we bij Emmeloord gekomen, de eerste keer konden ze deels wat voor ons betekenen door ons paard te laten behandelen door de fysio daar. Maar dat was nog niet genoeg, want ze oorzaak van haar oorspronkelijke klachten kwam uit de voorbenen (klachten met de spieren zijn hieruit voor gekomen).
Uit pure wanhoop hebben we toen besloten nog 1x alles uit de kast te halen (als hier niets uitkwam was het over); kreupelheidsonderzoek, röntgenfoto's, echo en een scan. Uiteindelijk was het de scan die uitwees wat er aan de hand was.

Wat ik je kan aanraden is wat dierfysio ook al zegt: Ga ajb nog eens naar een (gerenomeerde) kliniek, eventueel een andere (als een soort second opinion).
En wees niet bang om daar de artsen naar hún eerlijke mening te vragen. Daarnaast kan je aan die artsen daar vragen of zij wat zien in een fysio of ostreopaat bij jouw paard. Je kan wel alles en iedereen erbij halen, maar misschien zit het probleem helemaal niet in die richting?

Hopelijk komt er iets naar voren, want bij de klachten die jij beschrijft moet er toch iets te vinden zijn. Succes Ach gut

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:51

Juist Maartjes vertelde in haar eerste post dat ze les en advies wilde geven aan mensen in Flevoland omdat ze grand prix niveau reed en alles wist, vervolgens had iedereen haar door dat op 14jarige leeftijd dat onmogelijk is. de grootste onzin kwam er uit, toen heeft ze haar naam veranderd maar ook haar profiel en hier staat in dat ze B rijd hahaha, sneu gevalletje dit dus die snakt naar aandacht...

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:13

Kijk eens op www.cherokeepaarden.nl , mijn paardje is er heel erg van opgeknapt en zij liep 2 jaar geleden ook niet lekker/zuiver! Ook heb ik hele fijne ervarigen met de osteo/physio voor mijn paardje! Maar goed, ik begrijp dat het heel moeilijk is als je paard niet in orde is. Bij mij kon de DA ook niet vaststellen wat het was na al die onderzoeken en ellendige verdovingen, toen kwam ik bij cherokeepaarden en ik wil niet anders meer!
Succes met je paardje!

LindsEnLim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 07:05

We hebben hem afgelopen dinsdag op stal gehaald en het is eigenlijk vanaf toen stukken beter gegaan.

Ging 'm donderdag even 15 tot 20minuutjes longeren en hij liep bijna niet meer kreupel, en zit bomvol energie!! Hij is echt een stuk vooruit gegaan.

Zal in ieder geval nog even op de site van hierboven kijken.

We gaan zaterdag 16sept verhuizen naar een andere pensionstal waar we weer echt met 'm willen gaan werken. Zijn daar ook meer faciliteiten...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:45

Ik ben net als Monchito ook bij Erik Laarakker geweest, mocht het weer terugkomen, zou ik zeker een keer bij hem langsgaan. Hij kan zowel naar je paard, je zadel, de voeding etc nakijken en vertellen wat er veranderd moet worden. hij kan je paard indien nodig ook rechtzetten(wervels). Maar hopelijk blijft ie beter.

LindsEnLim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:52

Nou, gister was het wel weer mis eigenlijk. Loopt nu toch weer niet helemaal goed...
Moeten toch maar weer even een goed plan bedenken, misschien is die Erik Laarakker ook wel wat voor 'm.
Ga is effe op internet wat dingen over hem opzoeken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:21

Ik denk dat je eens serieus naar je manier van rijden moet kijken, en voor die tijd het paard door een osteopaat of chiropractor moet laten nakijken. Kijk even op www.hoefkatrol.com, en neem eens een les. Heel veel kreupelheden komen uit de rug, en als jij na een hele poos revalideren het paard bij het rijden niet recht kunt rijden en hem scheef rijdt, blijf je de problemen houden door eenzijdige overbelasting.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:29

IK zou thermografie proberen. Dat kan je iig een evt plaats aangeven waar t probleem zich bevindt. Dan kan je daarna gericht verder gaan zoeken naar t probleem zelf. Maar als je de plaats van t zeer niet weet, blijf je aan de gang. En dat is ook zonde van je geld (en energie).
Ik ken alleen Woudenberg qua thermo.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:06

Bijgezet longeren is een hele goed optie rug nieet belasten (maak eens foto's van hoe jij haar longeert) want VEEL mensen doen het fout!!!
Verder gewoon op de wei doen en met rust laten of even kijken op www.novacura.nl helpt ook Tong uitsteken

grcolette

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:59