Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Aminatjj schreef:Dàt vind ik nou echt flauwe kul, dat een paard zonder ijzers en stiften evenveel grip heeft.
Ik kan je verzekeren, oké, een B-parcourtje (bij ons aspiranten, ik ga wsch in de B starten, dat is bij jullie L), de hoogte, natuurlijk kunnen we dat zonder ijzers doen!! En op een vlak terrein die niet nat ligt zonder losliggende grond, gaat perfect, niet?
En we steken ook niet altijd stiften in, alleen als er gevaar is tot uitglijden! En als ze dan een wrong maken, zo diep zitten die stiften nou ook niet, ze zitten maximum 2 cm in de grond, je gaat me niet zeggen dat ze daar aan blijven vastzitten hé! Een paard van 550 kilo die in de grond een wrong op doet door een stift van 2 centimeter lang, maak dat iemand anders wijs.
Dan, mijn paard kàn gerust zonder ijzers!! Maar wat als we daar aankomen of wedstrijd en het is een slechte ondergrond, dan moet ik niet afkomen met 'ik zal er stiften indraaien' want hij staat zelfs niet op hoefijzers.
Dan, ik ben helemaal niet uit op het behalen van een rozet, helemaal niet, de eerste wedstrijden doen we gewoon voor de ervaring, maar dan zou ik liefst wel zonder kreupel paard of zonder hersenschudding naar huis gaan hoor, ik heb er al veel zien onderuit gaan op een glad stuk, met stiften lopen de paarden ook wat zekerder. Ze moeten dan niet persé uitglijden ofzo hé, als ze maar een beetje zoeken naar vaste grond kan je de afstanden e.d. ook al vergeten, maar DAT zal pas slecht zijn voor het paard, als hij slechte ervaringen opdoet.
Nu ik dit allemaal lees staat mijn besluit vast
Jullie hebben allemaal wel een beetje gelijk maar in mijn standpunt lijkt dit toch het beste.

. 

Armaris schreef:Dit topic is weer een geval van een egoïstische eigenaar.
Waarom laat je in godsnaam je paad beslaan?Waarom wil je perse op wedstrijd?
, maar daar doen we allemaal aan mee.opala schreef:Armaris: Ik deel dezelfde mening, maar helaas beslist de eigenaar wat goed of slecht is voor het paard.
Hippotha schreef:opala schreef:Armaris: Ik deel dezelfde mening, maar helaas beslist de eigenaar wat goed of slecht is voor het paard.
Hoezo helaas? Wie moet er dan beslissen? De wetten van de natuur? Nou , dan is die van mij er zo geweest hoor!