**SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:50

Tja mijn smeen id vertelde aan de telefoon dat het niet nodig was...(heb blijkbaar nog niet verteld dat de smid net 3 dagen voor de constatering geweest voor hoefbeslag, toen was er nog niets aand ehand) vandaar dat de smid me vertelde dit zo om te kunnen lossen aangezien er volgens hem niets weg te snijden valt (dat heeft ie toen al gedaan)

effin, zoals ik al eerder vertelde ben ook liever niet ene doe het zelver als het om Sjors gaat en ga de smid gewoon zeggen dat ie weer moet langskomen...

Bedankt iig voor de reacties Lachen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:59

Lijkt me goed plan. Hebbie anders foto's van de onderzijde van de hoef voor me. Misschien kan ik je dan nog beter adviseren voor je de smid laat komen.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:23

Ik krijg het bij Tal maar niet onder controle. Ik vermoed dat het, ondanks dat het amper stinkt, toch rotstraal is. heb al egyptische zalf flesje op, nu dat van leovet (wel lekker en makkelijk spul), en nog wat van stassek dat is ook op zonder resultaat. Uitmest me versuft, Wordt er beetje moedeloos van. En keer is dr hoef ook gortdroog en superhard (met een mooie kloof in het midden) andere keer steek ik zo mn vingers er in. Ik weet het in ieder geval niet meer...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:26

Talida; Betadine heeft bij sjors echt fanatstisch geholpen...nu meer als een week later is het zo goed als weg!!! /niet te zuinig zijn met de betadine lekker veel erover heen laten lopen, daar waar het "zacht"is....

Betreffende Sjors gaat het gelukkig de goede kant op!! smid komt morgen ben benieuwd wat hij ervan vind Lachen

Zoraida

Berichten: 30
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Utrecht

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:27

Naar mijn mening kan je smeren tot je een ons weegt met al die middeltjes. Mijn paard heeft het jaren gehad en echt alles geprobeerd werd helemaal moedeloos. En nu smeer ik er tandpasta op en het is gelijk over Haha!

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:59

Zoraida schreef:
Naar mijn mening kan je smeren tot je een ons weegt met al die middeltjes. Mijn paard heeft het jaren gehad en echt alles geprobeerd werd helemaal moedeloos. En nu smeer ik er tandpasta op en het is gelijk over Haha!


Maakt het uit welk merk?

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:38

Hippotha schreef:
Zoraida schreef:
Naar mijn mening kan je smeren tot je een ons weegt met al die middeltjes. Mijn paard heeft het jaren gehad en echt alles geprobeerd werd helemaal moedeloos. En nu smeer ik er tandpasta op en het is gelijk over Haha!


Maakt het uit welk merk?


Goedkoopste is goed.

Wat je ook kan doen is jodiumtinctuur op smeren als de smid alles heeft weggesneden.
TS,tja,als er volgens jou smid niets weg te snijden valt is er geen rotstraal aanwezig.

Sommige mensen gebruiken een agressiever middel wat kopersulfaat heet.Maar ik heb er geen ervaring mee

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 13:25

De smid is vrijdag geweest, en heeft wel degelijk wat gesneden,maar hij vertelde me dat ik me nergens geen zorgen over hoete te maken Lachen

het ziet er nu een stuk gzonder uit, en stink ook niet meer zo...

Jetta

Berichten: 3989
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:28

Ik heb zeer goede ervaringen met Tea-Trea spray van de Tuinen. Best een pittig spulletje, maar het was het enige dat hielp. Die blauwe spray van de dierenarts hielp niet en Egyptische zalf ook niet.....

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 13:31

teat trea, heb ik idd meer over gehoord, netzoals tea trea
ik ga me er eens meer in verdiepen...
Bedankt voor jullie reacties, ben nu erg meer informatie rijker Haha!

Breuntje
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: hier en daar

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:42

Wat mij door de veearts is geadviseerd: maak een mensel 1 op 1 van vloeibare teer (die sluit NIET af van zuurstof in tegenstelling tot smeerteer) en jodiumtinctuur. Jodiumtinctuur is op basis van alcohol wat vluchtig is, geen vocht achterlaat en de baterieen doodt. De vloeibare teer zorgt er voor dat de boel indroogt. Betadine doodt volgens hem weliswaar de bacterieen, maar brengt ook vocht in waardoor het langer duurt.

RoHoOu

Berichten: 40
Geregistreerd: 22-06-06

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:16

Wij gebruiken altijd Hippo Sol van het merk Frey, werkt echt heel erg goed! er zit ook een spuitstukje bij zodat je in elk moeilijk hoekje kan komen. Hippo sol verhard de hoef en dood de bacterie maar sluit de hoef niet af ideaal dus!

_Emm_
Berichten: 1526
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:25

mijn pony heeft dat ook gehad.
de hoefsmid heeft het eerst goed bijgesneden en daarna heb ik er elke dag hoof en sool hardener (ofzo) opgedaan.

nu is het gelukkig weg! maar hij blijft er wel gevoelig voor, daarom gebruik ik altijd bruine teerspray, dat werkt verhardend

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:57

Heb otc-spray gebruikt (kleur:violetblauw), van de Da gekregen, deze spuitbus werkt prima. Dagelijks op droge hoef spuiten gedurende een week, daarna nog af en toe tot het helemaal over is.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:06

blauspray is volgens mijn smids eigenlijk hetzelfde als otc spray zit alleen geen penneceline in Lachen

hoefsmidje

Berichten: 38
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: haaren (bij tilburg)

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:10

Noetanchamon schreef:
Ikzelf ZWEER bij dry-feet!! Niet alleen om rotstraal te verhelpen maar ook om het in de toekomst te voorkomen.
Hoeven en zool worden goed hard en hardstikke droog al staat je paard iedere dag in de natte wei.


de straal en zool horen helemaal nie hard te zijn maar elastisch en schokabsorberent

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: **SPOED**vraag betreffende Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:10

ik werk in een ruitersportzaak en krijg de beste reacties op:

hippo sol,
dryfeet van cavalor (werkt ook preventief)