Losse hoefwand met hoefkanteling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noba

Re: Losse hoefwand met hoefkanteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:55

cissieh schreef:
CherokeeChum schreef:
Witte lijn ziekte komt tegenwoordig steeds meer voor,over het ontstaan is nog veel onduidelijk,wel zijn er veel theorieen al dan niet onderbouwd.Wat mij niet duidelijk is ,is dat het hoefbeen a\h roteren is,zit het aan de toon ?Zaak is het aan getaste gebied geheel te zuiveren van aangetast materiaal,de bacterie kan namelijk niet tegen uv licht.Op de site van de Nassau's hebben ze het over een behandeling met honing.FF checken?
Je kan een en ander ondersteunen met een speciaal beslag , en er zijn reparatiematerialen om de hoef weer op te bouwen van vettec.Meestal ziet het er dramatischer uit als dat het is, maar in het geval van hoefbeen kanteling is het zaak inderdaad om snel actie te ondernemen.Beterschap ermee!

als je een losse wand hebt behoefd hij niet hoefbevangen te zijn en andersom.
nooit de wanden kitten of dichtmaken omdat juist dan de schimmel die in de losse wand aanwezig is weer actief wordt.

Misschien handig om naar rob of toon te gaan. Deze verrichten echte wonderen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 23:20

Voorlopig blijft mijn paard onder behandeling in Emmeloord. Het komt daar ook erg goed over.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:47

Jeetje Heleen! Rechts ziet er heftig uit! Links is bij mijn paard ook ongeveer om de keer bij de hoefsmid het geval!

Heel veel succes en sterkte ermee!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:59

Jeetje !!! Die rechter ziet er erg heftig uit !!!! Ach gut

Ik hoop dat het snel een beetje de goede kant op gaat !!

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:22

nou heleen je had het al verteld op het flemmingh toppic, maar dat het zo erg was had ik niet verwacht, nou meid heel veel sterkte verder.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 19:22

Ik smeer er al honing op, geef hem biotine en zonnebloemolie. Verder moeten we maar gewoon geduld hebben en hopen dat het goed komt met alle nodige zorg.
Mocht iemand nog meer advies of ervaringen hebben, is dat van harte welkom.
In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:21

Helaas heb ik er maar al te veel ervaring mee. Mijn pony (helaas twee weken geleden laten inslapen) heeft een losse wand bijna haar hele leven gehad. De problemen begonnen met een jaar of 4 en ze was uiteindelijk 12 jaar toen ik haar heb laten inslapen.
Bij mij werd er ook gezegd losse wand t.g.v. hoefbevangenheid. Maar ze heeft nooit de echte symptomen gehad van hoefbevangenheid. Ook niet toen ze niet meer kon lopen. Haar hoeven groeide wel sneller als normaal maar ze had niet van die rare hoeven. Uiteindelijk is ook bij haar het hoefbeen gekanteld. In eerste instantie hebben ze het kunnen redden d.m.v. de hoeven in het gips te zetten en heeft ze bijna een jaar op stalrust gestaan. Toen was haar lossewand weer bijna helemaal vast gegroeit. Maar in een tijd van een paar weken is deze uiteindelijk geheel losgelaten tot boven aan en kon dus ook niet meer groeien. Daardoor is dus ook haar hoefbeen uiteindelijk verder doorgekanteld. Ik kon dus niks meer voor haar doen. Het was een kwestie van tijd voordat het hoefbeen zou gaan zinken. De DA in Bodegraven waar ik kwam en ook hun HS hebben dit nog nooit zo gezien. Hoe het met haar is afgelopen. Dus ik hoop dat het bij jouw paard niet zo heel erg is.

heleenxx

Update: Losse hoefwand met hoefkanteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 23:49

Ik zal nog eens laten weten hoe het nu gaat.
Het gaat erg goed! We rijden weer, Olivier loopt weer in de wei. Over 1,5 maand gaan we weer een wedstrijd (Z2) rijden.
Het heeft lang geduurd, 5 maanden stalrust, daarna heel voorzichtig weer wat beweging.
Het op stal staan was een ramp, maar we hebben het allebei overleefd. Haha!
Achteraf is het nog allemaal snel gegaan. Ik heb geluk gehad. Alles komt goed, het hoefbeentje zit ook weer op zijn plaats. Zelfs het springen zal in de toekomst weer mogen.
Ik ga nog steeds naar de orthopedisch hoefsmid, voorlopig komt er geen andere smid aan!
Hier een foto van de hoeven hoe ze er vandaag uitzien:
Afbeelding

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 01:21

Super,
Een mooie up-date.
Succes verder.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:07

Hartstikke fijn zeg. Gelukkig dat het zo goed gaat. Ik hoop voor je dat de ellende nu voorbij is.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:57

Dat is enorm verbeterd! Super en veel succes met je wedstrijd!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:16

heey heleen ..
nou net even alles gelezen na het verhaal wat je me vandaag vertelde..!!!
het ziet er idd veel beter uit en naar je verhaal te horen komt het allemaal uiteindelijk wel weer goed ..
het is al bijna goed
Haha! Haha!

nou nog maar hopen dat die van mij snel weer goed is ..!!
en dinsdag niet helemaal uit ze bol gaat !!!

en voor de mensen hierzo ::

Heleen is een topper als het gaat om fysio bij een paard aanrader dus!! Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:05

Beetje laat met m'n reactie, maar wat een verschil !! Het gaat echt een stuk beter. Als het zo doorgaat zie je er van de zomer niets meer van. Wat zul je blij zijn Haha!