paar dagen kreupel als de smid is geweest

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Holaso
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-12-05

Re: paar dagen kreupel als de smid is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:56

friesiszwart schreef:
ik zou overstappen op een andere smid.


Ik ook, zeg, dat is toch niet normaal?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: paar dagen kreupel als de smid is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 06:48

Biotine plus van de paardendrogist. Hier zit ook nog methionine, zink en zwavel door.

Verder denk ik dat de smid de nagels niet hoog genoeg er in slaat. Om de 6 weken vervangen is ook vrij vaak. Dit kan er ook mee te maken hebben dat de ijzers er snel afgaan, de hoornwand wordt steeds zwakker door al die nagelgaten.
Is wat minder buitenrijden geen optie? Dat je je paard nu eerst een paar maanden zonder ijzers laat lopen totdat de hoornwand hersteld is?

Plakijzers of ijzers plakken is niet ideaal. De hoef zet bij elke stap uit en dat kan niet met ondergeplakte ijzers.

wiepke
Berichten: 28
Geregistreerd: 10-07-06

Re: paar dagen kreupel als de smid is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 07:21

Hoi, een ruimer ijzer is inderdaad beter maar als het probleem met gevoelig zijn de eerste paar dagen nog steeds aanwezig is moet je de oorzaak niet bij het ijzer zoeken maar bij de basis, het bekappen va de hoef voor dat het ijzer eronder gaat of idd het nagelen. Als het paard een gevoelige hoefwand heeft moet je hem niet te kort bekappen, dan drukt ook nog het ijzer tegen de hoefwand, je kunt kijken of de smid het voor mekaar krijgt het ijzer alleen druk te geven tegen de witte rand en niet op de zool, en de nageld evt niet te ver door aan de binnenkant van de hoef nagelen, daar zou ik eens de laatste nagel weg laten omdat de voet daar het meeste werkt. Probeer maar uit. Mag ik weten wie je nu als smid hebt en wie je hier voor gehad hebt? Raijmond Ramakers?
Succes

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Re: paar dagen kreupel als de smid is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 12:14

[. Mag ik weten wie je nu als smid hebt en wie je hier voor gehad hebt? Raijmond Ramakers?
Succes[/quote]

jaren heb ik inderdaad Raymondgehad en nu sinds 1 keer en voortaan Robin Smeets
Op dit moment zijn de hoeven erg goed; ze waren in het voorjaar vreselijk gebrokkeld van het vette meigras, waar mijn paard niet goed tegen kan
Maar nu zijn ze netjes aangegroeid
Ben benieuwd hoehet volgende keer met bekappen gaat; ik zal de smid zeker laten weten dat hij zo gevoelig liep, kan hij daar rekening mee houden

en voor de andere posters: biotine plus krijgt hij al jaaren en buiten rijden cq een uurtje stappen is maximaal 1 keer per week