Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar dat is natuurlijk niet altijd zo.
yousra schreef:Het kan ook zijn dat hij niet actief genoeg is en dan gaat hij sloffen waardoor hij struikelt.Maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

MissToseland schreef:yousra schreef:Het kan ook zijn dat hij niet actief genoeg is en dan gaat hij sloffen waardoor hij struikelt.Maar dat is natuurlijk niet altijd zo.
Precies dat heeft mijn haf ook
maar ja
DA er maar ff bijhalen of hoefsmid voor goed advies
Arabesk schreef:Citaat:Een ander nadeel van hoefijzers is dat de hoef verdoofd raakt, deels doordat de hoef niet meer zelf de grond kan aftasten omdat er een ijzer onderzit, deels omdat door de verminderde bloedcirculatie het gevoel sterk afneemt. Een veel gehoorde klacht is dat paarden zo vaak struikelen! Er zijn inderdaad maar weinig dieren die zo vaak struikelen als een paard... Tenminste, als ze gedomesticeerd zijn en op ijzer lopen. Paarden hadden in de vrije natuur echter nooit zo lang kunnen overleven als ze zo vaak zouden struikelen. Ze zouden al snel eindigen in een ravijn of in de maag van een of ander roofdier
Bron. Paardnatuurlijk

alleen maar omdat je een andere mening hebt??? Ik val niemand aan! Ik zeg niet 'je mishandelt je paard omdat je er ijzers onder slaat' Dat mensen mijn info over schadelijke effecten van ijzers als zodanig interpreteren ligt niet aan mij.
ElCamino schreef:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik sommige topics erg leuk vindt maar zodra het weer eens ontaardt in een eindeloze discussie over wel/niet met ijzers heb ik al geen zin meer.
Prima als er mensen graag hun mening uiten maar het wordt te pas en te onpas in topics neergekwakt waar het eigenlijk niet erover gaat...
Als mensen zo graag ijzerloos willen zijn plaatsen ze hun topic wel in de daarvoor bestemde forums.
Arabesk schreef:Dat wij rijden op paarden is geen argument. Je bent als ruiter niet echt zwaar en bovendien zit je maar een klein percentage van de tijd per etmaal op een paard.
Bienotje schreef:Dan zie ik niet dat als een paard struikelt dat het persé de ijzers moet zijn. Let wel, natuurlijk kan het zo zijn bij TS maar lijkt me nog lang geen feit.
dierfysio schreef:er lopen niet voor niets al jaaaaren paarden hoog in de sport, met ijzers, zonder dat daar iets aan mis gaat.

arno8 schreef:dierfysio schreef:er lopen niet voor niets al jaaaaren paarden hoog in de sport, met ijzers, zonder dat daar iets aan mis gaat.
En dat een manegepaard gemiddeld 7 wordt, vinden we ook heel gewoon, niks mis mee toch? Er zijn allerlei hoefkwalen die bij paarden met ijzers wel voorkomen en bij paarden die alleen bekapt worden simpelweg niet voorkomen.
en mocht het uit een betrouwbare bron komen, hoe de link dan gelegd wordt naar hoefijzers als veroorzaker?