middeltjes voor peesblessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:36

hmmm... zou de nieuwste techniek kunnen zijn, met "platelet-rich plasma'. veel bloedplaatjes in pees injecteren, zodat 't gat zich vult. doen ze in Emmeloord ook, schijnt goed te werken, alleen is ook nog geen echt onderzoek naar gedaan.
fijn dat jouw paard zo goed opgeknapt is!
TS heeft nu in ieder geval een hoop info over wat er allemaal mogelijk is

Alvaron

Re: middeltjes voor peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:25

Tenfold schreef:
Laser bij een peesblessure? Dat is nieuw voor mij. Hoe werkt dat precies? Wie past dat toe, gebeurt dit in reguliere klinieken of is dat een alternatieve therapie?

Laser helpt vooral bij het richten van de nieuwe vezels. Zodat deze niet als een wirwar door elkaar liggen maar "gekamd" zodat het nieuwe peesweefsel weer sterker wordt.
Wat ook goed schijnt te werken is magneet therapie.

Littlee_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 09:29

Tsjaa.. Ik heb nu nog 2 week te gaan voordat de dierenarts weer komt. Het neemt af maar is nog wel sponzig. En al die moeilijke dingen die julie noemen heeft mijn dierenarts het niet over gehad. Eerst willen we het gewoon oplossen met heeeel veeel rust! En dan weer rustig opbouwen. De dierenfysio heb ik ook gebeld en zij zegt ook dat rust het beste middel is.
Wel heeel erg bedankt voor jullie reacties deze blijven in mijn hoofd zitten!
groetjes

Littlee_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 20:19

oppervlakkige strekpees en daar zit een scheurtje in... zegt mijn vader want die heeft het onthouden en weet er zelf ook wat van..
en morgen komt er ook nog even iemand kijken die er verstand van heeft.. en ik heb die site gelezen van die fysiotherapeuten en ik zal het er nog eens over gaan hebben. en die vrouw nog eens belle
maar dit heeft ie dus*

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:10

Bij ons komt de DA 1 juli terug voor een nieuwe scan, ondertussen betert het stilletjes aan. We kunnen ze nu al gerust in de grote wei zetten zonder dat ze rondrent als een gek. Elke dag koelen we en smeren we traumeel. Met warm weer zwelt het ietsje meer op. Ik las laatst in mijn trauma-boek dat de diepe buigpees minder goed geneest dan de oppervlakkige en meer gaat gaan samenklitten. Is stappen dan het beste? Omdat dat nog niet mocht van de DA.

Littlee_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 20:43

Dat is dan wel beter want die van mij heeft dus een oppervlakkige!
mmaaargoed tog gaat het niet egt heel snel, super langzaam eigenlijk..
loop vn deze week komt er een fysio ben benieuwd wat ie gaat doen...
Of ie ook van die technieken toepast die jullie noemen..
bedankt
groetjes

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:37

Vandaag telefoon gehad dat de zwelling totaal weg is, en ze dus binnen 1 week terug mag stappen. Alleen zal ze heel druk zijn. Zitten jullie dan erop of ernaast? Succes Little-one!

kimmie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:47

Mijn paard heeft meerdere keren shockwave gehad, voor peesblessure en voor artrose in zijn hals en de resultaten waren zeer goed. Ook volgens mij niet echt pijnlijk want hij was niet verdoofd/versuft en is gewoon keurig blijven staan, dus denk dat het wel losloopt met de pijnlijkheid.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:49

antiflogistische zalf, dit heb ik via de dierenarts altijd gekregen. spul erop, krant eromheen en dan een laagje vershoudfolie en dan een bandage. bij acuut geval zeg maar.
verder weidegang, op een klein stukje zodat hij niet kan rennen, maar de doorbloeding wel bevorderd wordt. dit moet wel even in overleg met je dierenarts denk ik.

kimmie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:54

wat je trouwens ook nog kunt geven is traumeel druppels.