verwaarlozing?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:40

Ja dat zal ik zeker doen

mijntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:42

ik zou ook wachten met de DB! In mijn ogen zijn de hoeven ook veel te lang en moet er echt een smid bij komen, maar of de pony voor de rest ook verwaarloost wordt, dat kan je zo moielijk zeggen. heb je een duidellijke foto waar de pony in zijn geheel op staat?
Zou eerst naar de eigenaar gaan en vragen hoe en waarom de pony er zo bij loopt. Weet je wel heel zeker dat de pony niet bijgevoerd wordt? Misschien wordt de pony wel heel erg vroeg of juist savonds laat bijgevoerd....

Eirikur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:45

de hoeven zijn inderdaad wel te lang, maar tussen voor en achter zit voor zover ik het op de foto's kan zien qua lengte niet heel veel verschil. Dat ie er achter zo raar op staat, kan dat niet komen doordat tgv de bevangenheid het hoefbeen gekanteld is?

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:45

Ik wilde eigenlijk niet een foto van de hele pony op bokt plaatsen, omdat iemand hem misschien zou herkennen. En dan weet je ook wie de eigenaar is en ik vind het niet zo netjes om dat soort zaken bekend te maken, terwijl we dus niet 100% zeker weten hoe de vork in de steel zit. Maar daar gaan we achterkomen...

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:50

Het maakt eigenlijk niet veel uit of de pony ook te mager is...dit is als er niets aan wordt gedaan dierenmishandeling!Deze voetjes kunnen door een goede hoefsmid weer in "model " worden bekapt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:06

waarom wordt ik aangevallen? omdat ik zeg dat deze pony niet echt verwaarloost word wil niet zeggen dat mijn pony's er zo bijlopen toch? ik vind het ook niet normaal dat hij op zulke hoeven moet staan, maar verwaarloost is anders, en de dierenbescherming zal er ook echt niks aan doen

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:19

Ja, was niet zo aanvallend bedoeld.. Maar wij waren gisteren echt een beetje verbaasd dat je een pony er zo bij laat staan.. En als er dan gezegd wordt dat deze écht niet verwaarloosloosd is, reageer ik een beetje fel.. Maar jullie hebben wel gelijk, de dierenbescherming komt alleen in uiterste noodgevallen en dat is nu niet het geval..

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:43

Ja inderdaad. Ik voeg me bij Uppojono... het komt ook omdat ik zondag daar al was en toen werd gezegd dat zn hoefjes wel wat lang zijn, maar dat er verder eigenlijk geen aandacht aan werd geschonken en dat je dan ook nog hoort dat hij niet bijgevoerd wordt. En als je ziet hoe moeilijk hij loopt... das echt niet tof. Gisteren zijn wij daar dus weer heengeweest en dan wordt je wel een een beetje pissig dat mensen zo laconiek daarover kunnen doen. Sorry.. op de verkeerde afgereageerd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:41

ik bedoelde het ook niet laconiek, maar excuses aanvaard

vind het zelf ook heel zielig hor dat ie er zo bijloopt, maar de dierenbescherming doet er helaas toch niks aan.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:47

Sorry hoor maar dit is niet normaal wie laat zijn pony er nou zo bij lopen daar is toch wel een mega goed excuus voor nodig. Waarom nemen ze dan beesten als ze niet eens fatsoenlijk een smit laten komen. Maar goed ik ben benieuwd wat de eigenaar er over te zeggen heeft.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:51

Niet meteen naar de DB rennen. zoek eerst eens uit hoe het zit. Misschien krijgt die pony wel hooi. Ik neem niet aan dat jij er 24 uur per dag naast staat. Ik weet uit ervaring hoe naar het is als de politie voor je deur staat en jij je van geen kwaad bewust bent.
Maar ik ben het net je eens dat er wel eens even een smit bij mag.

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 09:04

Ik heb besloten dat ik in ieder geval nog even zal wachten met DB bellen, vrijdag ga ik weer bij de pony kijken. Mocht er dan nog niets verandert zijn, ga ik volgende week weer kijken. Als hij dan verder vermagerd is en zijn voetjes zijn nog niet gedaan, ga ik weer foto's maken en dan denk ik dat ik wel contact opneem met de DB. Immers, als hij echt niet bijgevoerd wordt (dat zegt de eigenaar van het bruine paard), dan zal hij toch binnen een week wel verder nog aanzienlijk vermageren.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:08

Laat het niet aankomen op wat de eigenaar van het andere paard zegt, neem contact op met de eigenaar van de pony!

diddi

Re: verwaarlozing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:13

ik heb een keer hezelfde gezien ,heb toen aangebeld bij de eigenaar en gezegd dat als binnen een week die hoeven niet zijn gedaan,dan zou ik de dierenbescherming bellen,een week later waren de hoeven bekapt,verder ziet hij er wel goed uit

_Blacky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:26

Eerst uitzoeken wat de eigenaar er zelf van zegt,
En als die er niks aan doet de DB bellen.
En als de eigenaar van dta andere paard zegt dat die pony neit wordt bijgevoerd,
waarom geeft hij die shet dan neit een beetje eten?
Waarom voert

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:48

Omdat deze zich er niet mee wil bemoeien.. Die is allang blij dat haar paardje nu in de wei kan, anders stond die ook 24/7 op stal.. Ze zal hem heus weleens een plukje geven, maar ja, wat als de eigenaar dan wel opeens komt en die wil dat de pony niet bijgevoerd wordt, i.v.m. de hoefbevangenheid..

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:48

ik zou in ieder geval eerst vriendelijk aan de eigenaar vragen waarom het beestje zulke lange hoeven heeft,verder ziet ie er wel goed uit,je kan het altijd vragen en als ze er niks aan willen doen dan kan je andere stappen ondernemen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:57

De hoeven zijn inderdaad verwaarloosd, de bak waar hij in staat is jusit heel erg goed van deze mensen en niks zieligs aan, de shet is te zwaar en dan is het heel erg belangrijk dat hij neit op vet gras staat

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:52

de hoeven zijn zeker verwaarloosd maar verder ziet hij er goed uit en is het hardstikke goed dat hij en zo'n landje staat en verder niks krijgt.

die hoeven zijn heel erg maar geloof me, daar doet de DB niks aan hoor

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:15

ben je al naar de eingenaar geweest ?

Masada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:24

aerdenhout1 schreef:
Het maakt eigenlijk niet veel uit of de pony ook te mager is...dit is als er niets aan wordt gedaan dierenmishandeling!Deze voetjes kunnen door een goede hoefsmid weer in "model " worden bekapt!

Dit is pure dierenmishandeling.
Zo te zien is de pony hoefbevangen en is zijn hoefbeen gekanteld.
Dit is zo pijnlijk.
Hier moet echt actie op worden genomen.
Ik zou eze foto's doormailen naar www.hoofcare.nl en deze hoefsmid vragen wat verstandig is.
Als zij zeggen dat dit echt dierenmishandeling is dan is het ook zo en weet ik zeker dat het je goed recht is om de dierenbescherming te bellen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:26

De deirenbescherming doet hier echt niks aan

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:38

Dieren bescherming bellen kan je doen, maar zal weinig zin hebben.
De lid (landelijk inspectiedienst dierenbescherming) gaat pas echt op hele hoge nood dingen af, zoals geen voer en water voerziening.

Helaas ben ik meerdere malen mee geconfronteerd toen ik op de dierenambu zat. (hoe erg sommige situaties er ook aan toe zijn!)

Op zijn hoeven na, moet ik zeggen dat de pony er verder gezond uitziet.
Hoe heb je verder geconstateerd dat hij hoefbevangen is ?
Met een goeie bekapping staat hij al snel weer netjes op zijn pootjes.

En dat hij op kort gras staat is alleen maar goed! (shetlanders zijn echte vreet machines)

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:10

hoe is het nu met de pony?

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:14

ja hoor! absurd is dit zeg! Ik zou zeggen geef de dierenbescherming even een belletje en leg de ernst van de situatie uit. Als dit nog langer zo blijft valt er nog weinig aan te doen ( behalve mischien hele dure opratie's) omdat de stand van de botten en benen dan afwijken en dan kun je het diertje naar de slacht brengen...

Direct actie ondernemen, maakt niet uit hoe, als het maar gebeurt!

Goeie bekapping lukt niet meer als de een hele tijd zo blijft.. dus hoop dat er nog wat aan te doen is.. Dierenbescherming doet echt wel wat hoor.. je moet alleen wel duidelijk de ernst van de situatie door laten schemeren dan komen ze wel in actie maarja als je vertelt er staat hier een shet die wat te lange hoefjes heeft tja dan komen ze inderdaad niet zo snel..