rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:21

Bij ons werkte hoof en zool heel erg goed. Egiptische zalf werkt ook goed. Ik deed een watje helemaal weken in de egiptische zalf en dan in de hoeken van je hoef proppen naast de straal zeg maar en dan gewoon laten zitten.
Soms valt het eruit en soms kan je het met hoef uitkrabben de volgende dag gewoon verschonen.
Probeer het maar het werkt echt!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:09

Rotstraal is goed te behandelen, met teer alleen niet zoals hier al is gezegd.
Mijn verzorgpony had ook een keer rotstraal en dat hebben we met een soort groen zalfje behandelt.
Egyptische zalf werkt idd ook goed.

Succes.

z0rr0

Re: rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:36

ik heb teatree zalf er voor helpt goed.
of egyptische zalf kopen bij een ruitersport zaak

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:56

Niet de hoeven uitkrabben, maar goed uitborstelen da elke dag even inspuiten met betadine spray en om de drie dagen de straal insputien met chloor. Dan is het zo beter.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:03

mijn paard heeft op dit moment ook hele erge rotstraal achter en dan bedoel ik ook echt erg....
Even een vraagje over dat chloor, jullie bedoelen gewoon een huis en tuinmerk uit de supermarkt? Spuit je dat er puur in of moet je dat mengen met water. en mag dat niet of wel elke dag? ik ben echt een beetje radeloos...

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:08

Inderdaad gewone chloor uit de supermarkt onverdunt op de straal. Ik deed het om de dag en de dan de dag dat ik geen chloor gebruikte spoot ik de straal in met betadine spray. Dat in combinatie met de PAVO biotin forte was hij er met vier maanden bijna compleet genezen, aan drie hoeven was al niets meer te zien terwijl die van mij het ruim 1.5 jaar gehad heeft.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:09

chloor bijt wel heel erg hoor.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:10

Nee het bijt verder niet, anders had mijn pony toch echt wel op zn minst laten merken at ij het neit leuk vind of dat het pijn deed, dan blijft hij echt neit keurig doodstil staan

radje

Re: rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:12

Die van mij vond het helemmal niks toen ik er met chloor op ging.

Van tandpasta droogt het ook goed uit, alleen de bacterie gaat niet dood.

CTC werkt echt super en dat spul van cavalor ook, weet alleen ff niet hoe het heet.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:53

ik heb even verder gezocht en overlegd en ik ga voor de calvalor dryfeet, kost wel aardig wat, maar wat is dat in verhouding als je paard weer goed is....Ze zeggen dat het al vrij snel werkt....ben benieuwd??

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:55

Bij mij heeft het neit geholpen helaas, misschien heb jij mazzel

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:58

totdat ik dat spul binnenkrijg ga ik eerst eens even chloor gebruiken.
Mocht het niet helpen ga ik dat biotin forte gebruiken.
Had jouw paard het ook heeeel erg, want het is behoorlijk erg. Het doet ook pijn, zodra ik er al een watje in doe dan doet het haar al pijn en ook als ik het schoonspuit.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:02

mijn tinker heeft zulke erge rotstraal gehad dat het bloed eruit liep. elke dag uitkrabben en inspuiten met zo'n groen spuitbusje. echt, het heeft super gewerkt, ze is al 2 jaar rotstraal vrij en dat terwijl ze minimaal 12 uur per dag in een modderige wei heeft gelopen de hele winter.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:08

Die van mij had uiteindelijk geen stralen meer de hele hoeven waren een raar stuk geworden aan de onderkant, echt heel sneu, hij wilde ook niet meer lopen, niks meer.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:12

ik heb eigenlijk altijd gedacht dat modder ook niet slecht was, ook al stonden ze daar veel in, juist op stal en in de urine is funest.....

Ik sta sinds een jaar op een andere stal en daar komen ze in de winter dus niet buiten en op haar vorige stal dus wel. En nu ze dus de hele winter binnen heeft gestaan heeft ze dus rotstraal....verder nog nooit eerder gehad. Ga denk ik toch maar kijken naar een andere stal waar ze wel in de winter buitenkomt....Want dit vind ik echt zielig!!

Fijn voor jouw paardje dat ze rotstraal vrij is, misschien juist wel door de modder.....

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:14

karoliena, dus jouw paard had het heel erg, bij die van mij zie ik nog wel een straal, maar kan haast overal doorheen prikken en zitten scheurtjes in.
Het is bij jouw gelukkig wel goedgekomen...geeft dus wel hoop

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:18

Ja zeker had het ok al bijna opgegeven hoor, ben erg blij met de DA die uiteindelijk chloor aanradde en de voerman die me wees op PAVO biotin forte, anders had hij het nu nog gehad.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:19

Nou dan geef ik ook voorlopig nog niet op...hihi

mijn paard heeft op dit moment ook achter geen ijzers, is het misschien ook verstandig om nu juist wel ijzers te doen, zodat ze niet steeds op die straal staat,is nl toch wel gevoelig....

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:22

Het is juist beter als de straal goed kan meewerken, daar word hij weer eerder gezond van, ook is uitkrabben erg slecht omdat je dan elke keer de stukjes wer los maakt zodat de bacterieen nog verder in de hoef kunnen komen. Ik heb ze elke dag even uitgebrosteld

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:29

dan ga ik ze vanaf nu ook gewoon uitborstelen...we zullen wel zien. Ik laat het jullie nog wel weten hoe het verloopt....

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:19

Libiris schreef:
ik heb eigenlijk altijd gedacht dat modder ook niet slecht was, ook al stonden ze daar veel in, juist op stal en in de urine is funest.....

Ik sta sinds een jaar op een andere stal en daar komen ze in de winter dus niet buiten en op haar vorige stal dus wel. En nu ze dus de hele winter binnen heeft gestaan heeft ze dus rotstraal....verder nog nooit eerder gehad. Ga denk ik toch maar kijken naar een andere stal waar ze wel in de winter buitenkomt....Want dit vind ik echt zielig!!

Fijn voor jouw paardje dat ze rotstraal vrij is, misschien juist wel door de modder.....

mijn stallen zijn altijd heel droog juist nattigheid zorgt ervoor dat het gaat rotten.
dus het kan best urine zijn,maar ook modder is niet zo goed ervoor ben wel superblij dat ze ervan af is, alleen heeft haar dochter het nu ook en die staat in de opfok..
gaan we wederom opnieuw alles af

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:43

Ik ben nu sinds 3 dagen met de dry feet bezig, durf nog niet te zeggen of er al verschil is, maar zodra ik het allemaal schoonmaak en er weer watjes induw, krijg ik van haar niet meer een pijnreactie, maar of dat daar doorkomt of omdat het nu een gewoonte aan het worden is....tja dat weet ik niet....
1 straal lijkt wat harder aan het worden, maar wacht nog even een weekje af. Dan laat ik wel weer wat horen.
Zou ikdat schoonpspuiten met chloor ook vooraf kunnen doen, of krijg je dan een ""verkeerde" chemische reactie???

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:04

ik heb dus dry feet gebruikt en het werkt echt heeel goed, de hoeven zijn echt goed voorruit gegaan en zijn lekker hard aan het worden. Ik vind het dus echt een aanrader die dry feet!!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:05

Mooi zeg dat het goed helpt

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:07

Fijn dat het goed helpt, ik ben er zelf ook altijd erg tevreden over
Ik zou het trouwens bij een middel houden, en niet met verschillende dingen door elkaar gaan werken.
As de rotstraal over is kun je evt ook preventief 2x per week de hoeven behandelen, als je bang bent dat het terugkomt