hoefolie of hoevenvet

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:29

Xox schreef:
Maar niet helemaal wat ik bedoelde. Ik doe er ook water op maar gebruik dan wel vet of olie. Verder heb ik zoals Dennis zegt ook een olie die er in trekt en de hoef verzorgt. Gebruik ik geen vet of olie dan heb ik binnen de korste keren brokkelhoeven en scheuren. En ja mijn paarden lopen regelmatig in het water.

Om brokkelen en scheuren te voorkomen, is het belangrijk om de hoefwand en de toon niet te lang laten groeien, dus bijtijds kort houden en goed afronden.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:33

Goed bijhouden helpt vaak wel, maar niet altijd.

Bij mijn eigen pony's gebruik ik zelden olie, gewoon omdat het niet nodig is. Eigenlijk alleen als ik naar de keuring ga(dan wil het oog ook wat ). En ik heb nu een pony waarvan de boel wel scheurd, dus ff de scheur veilen, olie er op en gaan met die banaan.

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:58

Jovarna schreef:
Xox schreef:
Maar niet helemaal wat ik bedoelde. Ik doe er ook water op maar gebruik dan wel vet of olie. Verder heb ik zoals Dennis zegt ook een olie die er in trekt en de hoef verzorgt. Gebruik ik geen vet of olie dan heb ik binnen de korste keren brokkelhoeven en scheuren. En ja mijn paarden lopen regelmatig in het water.

Om brokkelen en scheuren te voorkomen, is het belangrijk om de hoefwand en de toon niet te lang laten groeien, dus bijtijds kort houden en goed afronden.



Dat is de oorzaak niet. De hoeven staan er verder keurig bij. heb gelukkig een goede smid

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:26

Sluit me bij Jovarna aan.
Een middel waarvan ik weel zeer veel positiefs heb gehoord, is Hoof and Sool van de Paardendrogist.
Bij mijn paard spuit ik de hoeven alleen af als het echt droog is, rond winter/herfst is het voldoende vochtig als ze dagelijks in de bak komt.

sinneke
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: messelbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 10:27

Bedankt voor alle reacties. Het is duidelijk dat de meningen verdeeld zijn.

Voorlopig gebruik ik ook niets (ze krijgen wel genoeg water met dit rotweer ).
In de zomer gebruikte ik wel hoefolie omdat mijn verzorg-anglo heel erge brokkelhoeven kreeg en toen zag ik duidelijk resultaat.

Het zal misschien van paard tot paard afhangen om het helpt of niet

Sioux15
Berichten: 67
Geregistreerd: 17-04-06

Re: hoefolie of hoevenvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:30

Off topic tekst en spam verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Anya op 18-04-06 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: off topic en spam.