Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dondahsteen schreef:Hopen dat de Primeval werkt mylittlejoy! De vader van een stalgenoot die heeft het uitgevonden.. beste kerel dus
mylittlejoy schreef:Alleen maar uitstel van executie? Dan moet ik de mijne dat toch maar gaan vertellen!
Als het paardje waar je het hebt pijn had, steun ik volledig de beslissing. Hoe ernstig of licht de vorm van artrose ook, als er pijn is en het paardje voelt zich alleen zwaar onder de dope pijnvrij, kan je hem beter af laten maken.
Maar.....als het paard geen pijn heeft, vind ik dat een beetje banketstaaf tegenover het paard. Die van mij heeft zware zware artrose. Ze heeft nu speciale ijzers en over een paar weken gaan we eens spieken hoe ze loopt. Ondertussen stappen we meerdere malen per dag en staat ze te stuiteren naast me van de vrolijkheid. Ze heeft absoluut geen pijn.
Mocht ze nou niet goed lopen over twee weken, dan ga ik haar echt niet laten afmaken omdat ik niet meer op d'r kan rijden hoor! Dan mag ze de rest van haar dagen slijten in het weiland, als dat goed gaat.
Misschien heb ik je post helemaal verkeerd begrepen hoor. In dat geval sorry. Maar de prijs van een behandeling houdt mij toch echt niet tegen om mijn paard te helpen.

atreyuevita schreef:dondahsteen schreef:Hopen dat de Primeval werkt mylittlejoy! De vader van een stalgenoot die heeft het uitgevonden.. beste kerel dus
Sooo wat goed!!! Geef hem maar een dikke knuffel! Kan hij niet een stukje schrijven dat het niet hetzelfde is als gewone gelatine want dat wordt hier op bokt gezegd maar volgens mij is dat echt niet zo... tenminste als je nara de samenstelling kijkt...
hij komt ook nooit op stal, hij heeft een eigen stal in akersloot maar omdat die meid daar niet elke dag heen kan fietsen staat ze nu bij ons..
ik kan wel eens wat vragen aan haar moeder.. ma_rie_tje schreef:@ mylittlejoy:
Wij voeren nu nog niks.
Maandag hebben wij die mededeling namelijk pas gehad, ben nog een beetje aan het rond kijken wat er allemaal is, en waar mensen goede ervaringen mee hebben...
@ Loulou: ik zag staan dat jou fjord in meyendel rond loopt nu.
Zijn haar manen ondertussen al aangegroeid (lees lang) of is ze nog steeds erg herkenbaar? Mijn vriend woont ongeveer 5 minuten van de klip vandaan (begin van het stuk, onderaan duin bij de rotonde). Als ze nog herkenbaar is wil ik best wel een keer een paar foto's voor je maken als ik dr toevallig tegen kom
loulou schreef:ma_rie_tje schreef:@ mylittlejoy:
Wij voeren nu nog niks.
Maandag hebben wij die mededeling namelijk pas gehad, ben nog een beetje aan het rond kijken wat er allemaal is, en waar mensen goede ervaringen mee hebben...
@ Loulou: ik zag staan dat jou fjord in meyendel rond loopt nu.
Zijn haar manen ondertussen al aangegroeid (lees lang) of is ze nog steeds erg herkenbaar? Mijn vriend woont ongeveer 5 minuten van de klip vandaan (begin van het stuk, onderaan duin bij de rotonde). Als ze nog herkenbaar is wil ik best wel een keer een paar foto's voor je maken als ik dr toevallig tegen kom
ik denk wel dat ze nog herkenbaar is. die ander fjorden hadden echt allemaal lange manen. loulou's manen zullen ondertussen ook wel hangen, maar nog niet zo lang zijn als die van de andere paarden.
zou leuk zijn als je een keer een foto kunt maken![]()
ma_rie_tje schreef:mylittlejoy schreef:
Ik ben het geheel met je eens dat zolang ze geen pijn hebben, je ze ook niet af hoort te maken als je ze niet meer kan "gebruiken".
Voor mij weet ik dat dit voorlopig mijn laatste paard is. Ik zal hem niet wegdoen om plaats te maken voor een ander ofzo!
Maarja, t gaat nooit meer over, hopen dat hij er zo min mogelijk last van gaat krijgen
ma_rie_tje schreef:@ mylittlejoy:
Wij voeren nu nog niks.
ma_rie_tje schreef:
Ik ben er rond een uurtje of 8 langs gereden, maar ze stonden niet in het stuk wat je vanaf de weg kan zien..
Ik heb (bijna) altijd mn camera bij me. Als ik de kudde zie dan stuur ik je wel de foto's!
vorige zomer lag er eentje plat op de zij, voor meer dan 30 minuten (wij stonden even te eten en te kijken), vlak bij het hek, dus wij steentjes gooien om te kijken of er nog leven in zat, pony wel geraakt, maar geen reactie, niks, bewoog niet, gebeurde gewoon niks.
Politie gebeld, stuurde me naar de dieren ambulance, die stuurde me naar de politie wassenaar en (inmiddels 15 minuten later) en hun (politie wassenaar) zouden duin waterschap ofzo (die gaan over die paarden) waarschuwen. Ik had koud opgehangen, draaide me nog 1 keer om.
beestje doet het hoofd omhoog, staat op en loopt zo weer weg......![]()
ben maar weer heel snel weg gegaan..
dat was het dode paard dat zo weer op stond!
ik krijg het nog steeds te horen. Maar zowel ik als mijn vriend waren er echt van overtuigd dat die dood was!

quibusjes schreef:hey steef,
fijn om te horen dat Pieter zo positief is.
Leuk he zo'n paard dat een eind van huis besluit dat het wel leuk is om een spelletje "wie is het eerste thuis" met het baasje te beginnen
baudyh schreef:Ik weet dat mijn pony sinds oktober artrose heeft.Hij staat op speciaal beslag en krijgt een supplement.Joint saver.Zit glucosamine en chondroitine en msm en zwavel in.Heb ik via de DA.hij doet het er prima op.Loopt niet kreupel en doet gewoon zijn werk.Ik rij niet meer.Ik longeer en men met hem.
Zolang hij het pijnloos allemaal kan.Blijft hij gewoon bij me.Maar als blijkt dat ie pijn gaat krijgen en dus niet zijn werk meer kan doen.Dan laat ik hem inslapen.Ik zet hem dan niet op de wei of zo.