Prp behandeling bij peesblessure? Wat is wijsheid...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:52

Ik zou in de groep gooien sowieso niet doen, het hele idee van die opbouw is gedoseerd opbouwen om de pees weer rustig aan belasting te laten wennen. Dat hele idee is weg als ze kunnen rennen en vliegen, vanuit 0 naar 100 zou mijn voorkeur niet hebben in ieder geval.

De mijne heeft ook lang rustig aan moeten doen. Ik heb wel tranquigel gegeven voor als ze erg onrustig was en naar mate we meer mochten hoe beter ze haar energie kwijt kon. Toen we eenmaal bij de galop waren kon ze (meestal) wel weer vrij normaal doen met rijden. En als hij nog te onstuimig is voor galop, blijf je toch gewoon wat langer in de draf hangen? Ik mocht elke week een minuut draf erbij en pas bij 25 minuten draf naar de galop, dus wij zijn ook erg lang in de draf gebleven. Volgens mijn DA konden we het beter rustiger aan doen dan te snel. Bij wat langer in de draf blijven is het vanzelf weer wat beter weer en hopelijk weer een iets rustiger paard.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Prp behandeling bij peesblessure? Wat is wijsheid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:20

PRP in combinatie met laser gaat echt fenomenaal. Wel gelijk vanaf de eerste dag laseren. Stamcel idem.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:43

Hoe groot is zijn buitenpaddock nu? Ik zou misschien een wat groter stuk proberen. Dan kan hij iets meer energie kwijt, maar zonder de onverwachte bewegingen van opzij springen voor andere paarden en dergelijke

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:26

Z'n paddock is ruim, zeker 10 m.