Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Felicia_xx schreef:Hoi lees dat aantal van jullie denken dat ie zn voetjes niet braaf kan geven dit kan die super! Vraag je voetje en raak je zn been aan doet ie dit zelf dus hier ligt het echt niet aan hij is gewoon braaf in de omgang doet dit soort dingen normaal nooit
Felicia_xx schreef:Hoi lees dat aantal van jullie denken dat ie zn voetjes niet braaf kan geven dit kan die super! Vraag je voetje en raak je zn been aan doet ie dit zelf dus hier ligt het echt niet aan hij is gewoon braaf in de omgang doet dit soort dingen normaal nooit
roxiie schreef:Felicia_xx schreef:Hoi lees dat aantal van jullie denken dat ie zn voetjes niet braaf kan geven dit kan die super! Vraag je voetje en raak je zn been aan doet ie dit zelf dus hier ligt het echt niet aan hij is gewoon braaf in de omgang doet dit soort dingen normaal nooit
En jij houdt zijn benen net zo lang omhoog als dat de hoefsmid bezig is met bekappen?
Je moet je paard opvoeden, bekappen is wat anders dan snel voetje optillen. Zulk gedrag is levensgevaarlijk en kan de smid lelijk bezeren.
Edit: En eigenlijk zou de titel moeten zijn: Pony vertoont gevaarlijk gedrag bij de hoefsmid en heeft daardoor een trap gekregen.
Romy0405 schreef:Laatst met de erge storm was mijn smid er, mijn merrie van 10 was erg fris en gespannen en kon ook niet stilstaan. Mijn smid heeft haar ook niet hard aangepakt terwijl ze zich niet kon gedragen. Ik vind dat de smid eerst een kleine correctie moet geven.
Daan13 schreef:Romy0405 schreef:Laatst met de erge storm was mijn smid er, mijn merrie van 10 was erg fris en gespannen en kon ook niet stilstaan. Mijn smid heeft haar ook niet hard aangepakt terwijl ze zich niet kon gedragen. Ik vind dat de smid eerst een kleine correctie moet geven.
Jou smid heeft netjes rekening gehouden met de omstandigheden, natuurlijk kan een paard nerveuzer zijn met een storm, helemaal die van de afgelopen tijd. ( Dat je smid dan komt vind ik al heel wat,wat een rotweer toen)
Dat zijn omstandigheden waar jij als baasje niks aan kan doen en zo te lezen is alles verder prima gegaan.
Over de kleine correctie,kans is groot dat de smid van de ts dat ook heeft gedaan maar dat dat niet hier beschreven staat.
Iets met 2 kanten en een verhaal.
Ts is dit de eerste keer met deze smid of heeft die al vaker je paard bekapt?
Felicia_xx schreef:Hou dr rekening mee hij is net 2 jaar hij is niet ouder dat ie sommige geluiden eng vin s dat is natuurlijk gedrag hij is nog maar bijna 2 dus moet dit allemaal leren
roxiie schreef:Felicia_xx schreef:
En jij houdt zijn benen net zo lang omhoog als dat de hoefsmid bezig is met bekappen?
Je moet je paard opvoeden, bekappen is wat anders dan snel voetje optillen. Zulk gedrag is levensgevaarlijk en kan de smid lelijk bezeren.
Edit: En eigenlijk zou de titel moeten zijn: Pony vertoont gevaarlijk gedrag bij de hoefsmid en heeft daardoor een trap gekregen.
Dus een 2 jarige moet gelijk 100% alles kunnen bij een vreemde. Geen gedrag lezen, niet opvoeden maar een ponytje zo hard schoppen dat er een bult overblijft
Dan ben je als smid gewoon ondeskundig bezig.
Het hoeft niet met klopjes en koekjes of snoepjes maar daar zit nog een heleboel tussen in en een professional weet dat
En buiten dat TS is duidelijk niet op haar gemak bij deze smid dus andere zoeken die beter is
Anastasia24 schreef:Ja, hoefsmeden zoals dat hebben een goede aan me. Nee, paard is bang, is nog jong, uiteraard moet dat dier nog wennen. Met een harde hand kom je bij angst hélemaal nergens. Dit is geen kwestie van opvoeden, zover ik het kan lezen, ook dan zou iemand anders die mijn paard een tik geeft niet terug hoeven te komen. Opvoeden zorg ik wel voor.
Bij Ts haar 2(!)jarige hengst is het hoogstwaarschijnlijk angst, dat bestraf je niet. Dus ts, zoek een andere hoefsmid en ga rustig met je dier aan het werk.