Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Heel eerlijk en dat wil je niet horen maar dit paard stond natuurlijk niet voor Jan L*l op ijzers!
Sommige paarden kunnen gewoonweg niet zonder.
Dan kun je er wel van alles in gaan stoppen maar je paard word er duidelijk niet beter van maar juist slechter. Is het dan niet eerlijker naar dat dier het gewoon weer op ijzers te zetten!? Ik vind van wel
Nouvel schreef:Ik denk dat een extra euvel naast het ijzers eraf halen nu echt het natte weer is.
De toch al gevoelige hoeven worden nat en zacht en daardoor nog gevoeliger…
Twijfel je hieraan , dan even foto’s laten maken.
Ik zou ook niet nog lang zo door tobben, ze gaan hun hele lijf vast zetten als ze lang gevoelig lopen,
Sintara schreef:Maar het is wel interessant waar dat van komt ruitje. Misschien is het wel iets waar goed iets aan gedaan kan worden. De ijzers verbloemen omdat ze daarop minder voelen, maar als ze bv een verkeerde stand hebben of een ander probleem dan blijft dat gewoon in stand op die ijzers. En wat is daar het effect van op de langere termijn?
Als het door iets komt dat je niet kan oplossen, dan zijn ijzers gewoon de krukken die je paard nodig heeft en daar heeft volgens mij niemand iets tegen.
Maanden kreupel lopen vind ik trouwens niet ok, weken ook niet.
Gevoelig, als in bv steentjes vermijden vind ik wel okee