Hoe kootholte verzorgen bij irritatie door hoefschoenen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoe kootholte verzorgen bij irritatie door hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 16:29

Inlopen, tja, niet echt denk ik. Ze moest die schoenen van de ene op de andere dag aan. Op het begin ging het goed, na twee weken begonnen de schuurplekjes te ontstaan.
Die sokken had ik inderdaad al gezien, maar ik vrees dat daarvoor niet echt ruimte is in de schoen. Dat is juist het gekke, ze passen eigenlijk heel netjes, maar waarschijnlijk is het dus toch de achterkant die te hard is. Vaseline zou dus inderdaad veelvuldig toegepast moeten worden om enig effect te hebben en ik vrees dat dan de huid ook juist weer te week wordt.

Ik denk dat de oplossing toch andere hoefschoenen zijn, vorige week een aantal hoefschoenverkopers gecontacteerd. Hoop snel nog de laatste antwoorden te krijgen en dan denk ik dat ik toch voor een nieuw paar ga. En dan is het echt te hopen dat dat de oplossing is, want anders ga ik echt huilen. :D

vierspan

Berichten: 303
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:46

Ik weet niet of het een heel groot paard is, maar bij een D / E pony past een L / XL herensok / tennissok om de hoef als beschermlaag. (Of dat afdoende is om schoenen constant te dragen weet ik niet)

speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:59

idd gewone sok aan doen en dan de hoefschoen, werkt heel goed

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoe kootholte verzorgen bij irritatie door hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 10:15

Nog even een update: nadat de wondjes genezen waren terug naar buiten gezet met vetwrap rond het been en dezelfde schoenen. Dat ging 1 dag goed, maar de tweede dag kwam ze binnen met de vetwrap helemaal op een hoopje rond haar kogel en haar schoen zelfs kwart gedraaid, dus ze lag weer open. Ik denk dat het idee op zich nog wel had kunnen werken, maarja, we hebben het wel over mijn paard en die zit gewoon als een malle rond te crossen op die wei. :')

Dus weer terug op stal om alles te laten helen, ondertussen had ik de Equine Fusions All Terrain besteld en daar staat ze vandaag voor de eerste keer mee buiten. Ik ben benieuwd wat ik deze avond uit de wei pluk. :')

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe kootholte verzorgen bij irritatie door hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:48

Knie bandage voor de mens, of hoe dat heet, kun je ook gebruiken ter bescherming. De action heeft het maar ook hansaplast bij de drogist.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 10:40

Nog een laatste toevoeging ter info: gisteren is de periode dat ze de hoefschoenen aan moest afgelopen. Ze heeft helemaal geen last meer gehad van schuurplekken of wondjes, zelfs geen verdraaide haren. Oplossing was dus andere hoefschoenen, meer bepaald de Equine Fusion All Terrain. :)