Hoefschoenen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:03

Sintara schreef:
Heeft iemand tips over het aandoen van floating boots aan de achter hoeven? Voor gaan ze prima, ik sla de achterkant van de schoen om en dan schuif je ze er redelijk makkelijk omheen.
Maar achter sta ik te wrikken met die dingen, schiet het achterkantje weer omhoog.. Krijg ze er maar voor de helft overheen. Help :=


Ik gebruik de nieuwe floating boot (2019) aan de achterhoeven. Ik noem het model even, want ik weet dat het vorige model ook nog wordt verkocht.
Het is lastig uit te leggen zonder plaatjes, maar ik zal een poging wagen. Ik sla het achterkantje helemaal om en zet mijn duim in het midden er bovenop. Met de rest van de hand omsluit ik de boot. Daarna til ik het achterbeen op en leg de hoef op mijn bovenbenen. Zodoende heb ik 1 hand vrij om de boot om de hoef te schuiven. Net bekapt lukt dat meestal in een keer, maar naar mate de hoeven groeien moet je wel draai- en duwbewegingen maken tot ze aan zijn.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:14

Sintara schreef:
Nou mij is dat niet gelukt, wat een gezeur! Ik vind het echt heel moeilijk om een hoef super schoon te maken, er strak een meetlint naast te houden, scherp te stellen op het meetlint en een foto te maken.
Wel met alle hoefjes gedaan, hoefje tussen m'n benen geklemd en dan proberen zonder teveel te wiebelen van gereedschap te wisselen xd foto's opgestuurd en de foto's zijn afgekeurd :(

Ik heb nu de neiging maar gewoon zelf hoefschoenen te bestellen..


Ohhh, dit ken ik!!!!! Ik werd heel geïrriteerd dat ik geen goed foto kon maken. Ik heb uiteindelijk een 2e persoon gevraagd om de hoef en de lineaal vast te houden, zodat ik een foto kon maken.

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:28

SimplySusan schreef:
Ik gebruik de nieuwe floating boot (2019) aan de achterhoeven. Ik noem het model even, want ik weet dat het vorige model ook nog wordt verkocht.
Het is lastig uit te leggen zonder plaatjes, maar ik zal een poging wagen. Ik sla het achterkantje helemaal om en zet mijn duim in het midden er bovenop. Met de rest van de hand omsluit ik de boot. Daarna til ik het achterbeen op en leg de hoef op mijn bovenbenen. Zodoende heb ik 1 hand vrij om de boot om de hoef te schuiven. Net bekapt lukt dat meestal in een keer, maar naar mate de hoeven groeien moet je wel draai- en duwbewegingen maken tot ze aan zijn.

Ik heb ook het 2019model idd. Jouw methode werkte voor wel, maar bij de achter schoenen niet omdat de gaiters al bijna meteen weer omhoog klapten. Ook al hield je die met een duim vast, ze zijn gewoon erg veerkrachtig.
maar ik had vanmiddag iets bedacht wat iets heeft geholpen. Ik heb de gaiters omgeklapt en de schoen zo in de zon gezet. Na een paar keer doen bleven ze makkelijker omgeklapt zitten, en toen lukte het wel om ze aan te krijgen *\o/*

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:57

Wat fijn dat het nu wel lukt. Misschien is het nog de "nieuwigheid". Wat bij mij nog werd geadviseerd was om altijd dezelfde schoenen op dezelfde hoef te gebruiken. Ik heb er met merkstift een L en een R op gezet zodat ik weet op welke hoef ze moeten. Verder heb ik er ook mijn telefoonnummer op staan mocht ik er een verliezen, maar eigenlijk verwacht ik niet dat dat zal gebeuren. Ze zitten gewoon goed vast.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:34

kinel schreef:
Wij hebben ook een passer laten komen en super geholpen. Hier loopt er een op flex hoof boots. Makkelijk aan en uit te doen en flexibel en niet te vergeten geen Hollywood prijs.


Die gebruik ik ook. Ze zijn fijn, he!

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:31

sevke schreef:
kinel schreef:
Wij hebben ook een passer laten komen en super geholpen. Hier loopt er een op flex hoof boots. Makkelijk aan en uit te doen en flexibel en niet te vergeten geen Hollywood prijs.


Die gebruik ik ook. Ze zijn fijn, he!

Onze fjord liep eerst continue op de randjes en nu gaat hij overal normaal. M’n dochter is we heel erg blij mee. En zijn ook makkelijk aan en uit te doen.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:56

Doedatje schreef:
Sintara schreef:
Nou mij is dat niet gelukt, wat een gezeur! Ik vind het echt heel moeilijk om een hoef super schoon te maken, er strak een meetlint naast te houden, scherp te stellen op het meetlint en een foto te maken.
Wel met alle hoefjes gedaan, hoefje tussen m'n benen geklemd en dan proberen zonder teveel te wiebelen van gereedschap te wisselen xd foto's opgestuurd en de foto's zijn afgekeurd :(

Ik heb nu de neiging maar gewoon zelf hoefschoenen te bestellen..


Ohhh, dit ken ik!!!!! Ik werd heel geïrriteerd dat ik geen goed foto kon maken. Ik heb uiteindelijk een 2e persoon gevraagd om de hoef en de lineaal vast te houden, zodat ik een foto kon maken.

Veel simpeler is het om bij supermarkt een lege kartonnen doos mee te nemen. Voetje er op zetten, strak er langs met een dikke viltstift en dan je afdruk meten + op de foto zetten. Dan heb je een maat als de voet belast is en je hoeft niet te worstelen met 3 dingen en maar 2 handen. Is ook het oude advies voor opmeten dat ik zo'n 15+ jaar geleden kreeg toen ik voor oude pony op zoek ging naar hoefschoenen.