@Jet sorry, ik heb inmiddels wat last van overvloed aan (allemaal goed bedoelde) tegenstrijdige adviezen.
Ik ben er mee eens dat je van een volwassen paard niet te veel moet verwachten qua optimale beenstand - als het paard niet helemaal recht op zijn benen staat en zo volgegroeid is dan moet het meestal ook zo blijven. Dit paard kon echt perfect lopen op zijn ongelijke hoeven en dan ijzerloos ook (ik heb nog een filmpje op het harde vlak, bij mij gemaakt enkele weken nadat ik haar gekocht heb). DA heeft haar ook bij mij op het harde vlak gezien en vond haar hartstikke goed lopen. Dat is pas na de bekapping veranderd. En dan was het heel duidelijk te zien dat elke bekapping = slechter lopend paard.
Ik kan mezelf schuld geven dat ik verkeerde hoefsmeden heb laten komen en ook naar hun advies te lang ben blijven luisteren maar wat voor nut heeft het nu? We zijn zover, ik ga morgen DA bellen voor kreupelheidsonderzoek (alleen een klein beetje kreupel op het harde is uiteindelijk toch wel kreupel voor mijn idee) en we kijken samen hoe & wat verder.
Ik vrees dat het nu een blessure kan zijn aangericht bij het aftrappen van de ijzer. Ik heb een filmpje van hoe zij liep zonder ijzer na de 1ste keer toen die eraf was en zij was niet kreupel...
Qua management is er echt zo goed als niets veranderd behalve het feit dat zij niet werkt wanneer ze kreupel loopt (vanzelfsprekend ook) en daardoor nu ook minder krachtvoer krijgt (namelijk geen op het moment).
Moet je niet de ijzers afhalen voor de foto? Dat wil ik namelijk voorkomen gezien hoe beschadigd de hoef al is door alles wat ermee gebeurd is afgelopen maanden :S
Edit. @Humpiedumpie natural balance smid is juist de oorzaak van de hele ellende, terwijl het paard prima kon lopen toen die bekapt werd door "gewone" hoefsmeden. Dat laat ik dus liever staan