ogidni schreef:Bij de paardenslager een kan manenvet halen. Is een lichaamseigen product en dat is ook precies waarom duo-hoef goed werkt
Dat is Duo Hoef ook. Maar dan handig in een blik. Kan je overal halen, dan hoef je niet naar de paardenslager.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marrit13 schreef:Zidore schreef:Dan kan je net zo goed een luier nemen, onderdompelen in een emmer water, om de hoef doen en dichtplakken rondom met ductape, binnen een paar uur boterzachte hoeven, bespaart je 12,95 + evt verzendkosten
Luiers zijn ook best duurGebruiksgemak mag toch best wat kosten? Ik doe superlang met een pot Duo, en het werkt als een tierelier.
Edit: en mileuvriendelijk zijn al die luiers ook niet echt
Gypsy schreef:Waarom is het eigenlijk een probleem dat ze droog zijn? Dat zijn paardenhoeven nu eenmaal als ze niet uren per dag in de nattigheid staan. Ik zou me pas zorgen maken als ze nat waren.
Sure_lee schreef:Gypsy schreef:Waarom is het eigenlijk een probleem dat ze droog zijn? Dat zijn paardenhoeven nu eenmaal als ze niet uren per dag in de nattigheid staan. Ik zou me pas zorgen maken als ze nat waren.
Dit dus.
Ik bekeek de hoeven van mijn paarden en dacht.... gho die zijn wel heel droog jeetje!
Dus ik duo hoof gekocht om te smeren...
Komt mijn hoefsmid en die zegt.... ja jho ben je erin getrapt?
Dus ik hoezo? Dus hij zegt, ja duo hoof kan geen kwaad want het sluit niet af, maar het helpt ook niet.
En hij zei ook dat het heel natuurlijk is dat de hoeven nu zo droog zijn en dat het niks uitmaakt.
Dat hoeven brokkelen en dergelijke heeft meer met voer en dus de darmflora te maken dan met iets anders.
Dus je kunt beter kijken naar wat je paard te eten krijgt.
Ik ben dus maar gestopt met smeren...
Spikeandjax schreef:helemaal top! ik ga het vandaag bestellen in de hoop dat het een beetje op tijd komt maar gelukkig is het nu niet zo extreem droog en ik heb voor nu gewoon water
Zidore schreef:Dan kan je net zo goed een luier nemen, onderdompelen in een emmer water, om de hoef doen en dichtplakken rondom met ductape, binnen een paar uur boterzachte hoeven, bespaart je 12,95 + evt verzendkosten
Spikeandjax schreef:het is ook niet goed als ze afbrokkelen en scheuren
ElCamino schreef:Sure_Lee, dat is exact tegenovergestelde van mijn smid.
Die is juist anti-smeersels : "want alles is k*t".
Dus ik niets gezegd en weken gesmeerd..... de keer erop was hij verbaasd over de voeten van mijn paard. Het werkt juist als enige middel wél is mijn ervaring.
Maar het zal ook paard-afhankelijk zijn.