harde hoeven --> dreft...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:59

ogidni schreef:
Bij de paardenslager een kan manenvet halen. Is een lichaamseigen product en dat is ook precies waarom duo-hoef goed werkt

Dat is Duo Hoef ook. Maar dan handig in een blik. Kan je overal halen, dan hoef je niet naar de paardenslager.

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:00

4 kleine pannetjes groentesoep, let op: Niet te heet serveren!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:04

Marrit13 schreef:
Zidore schreef:
Dan kan je net zo goed een luier nemen, onderdompelen in een emmer water, om de hoef doen en dichtplakken rondom met ductape, binnen een paar uur boterzachte hoeven, bespaart je 12,95 + evt verzendkosten

Luiers zijn ook best duur :+ Gebruiksgemak mag toch best wat kosten? Ik doe superlang met een pot Duo, en het werkt als een tierelier.

Edit: en mileuvriendelijk zijn al die luiers ook niet echt :D

Als je iemand kent met een baby niet, jonge ouders hebben vaak luiers over die hun kind niet meer past= gratis. Als het om milieu gaat is de productie van die hoefbevochtiger ook niet goedkoop...
Een pot duo is volgens mij een tientje, heb er zelf al jaren een staan en gebruik het nooit, m’n paardjes krijgen in de winter met regen Vanzelf zachte hoeven :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: harde hoeven --> dreft...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:21

Waarom is het eigenlijk een probleem dat ze droog zijn? Dat zijn paardenhoeven nu eenmaal als ze niet uren per dag in de nattigheid staan. Ik zou me pas zorgen maken als ze nat waren. :+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:23

Ailill schreef:
4 kleine pannetjes groentesoep, let op: Niet te heet serveren!

En de pony dan met de hoeven in de pannetjes groentesoep te weken zetten? :D

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:25

U gaat door voor de staafmixer :):)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:43

Absoluut niet met Dreft of andere chemische rotzooi in de weer gaan! Nergens voor nodig en doet eerder kwaad dan goed! Echt niet doen. Dreft is een ONTvetter.

Inderdaad een plas rond de waterbak werkt prima en zelf gebruik ik inderdaad ook Duo Hoof als het erg droog is. Werkt prima en de hoeven blijven mooi elastisch.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:05

hij staat 24/7 in een paddock met een stalletje(drinkbak in stal). vond dreft sowieso al een vrij apart idee. ga morgen toch een duo hoof kopen. voel ik me toch het fijnst bij

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:13

Men neme paard, men zadelen paard en stappen op, men rijd naar de doorwaadbare plaats op de trail. men parkeren paard in de doorwaadbare plaats op de trail, men laten paard fijn een paar minuten met water klieren terwijl hij in water staat en men geniet van het uitzicht. Men rijden het rondje af naar stal en men bekapt de nu netjes zacht geworden hoeven voor men het paard weer de paddock op knikkert.

Alternatief voor warme dagen is dat men zelf oude schoenen aantrekt en lekker samen met paard in water gaat klieren ipv op het paard zit.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:51

Doe je goed TS !!!! Niet te moeilijk doen, gewoon smeren! Eerst 2 weken dagelijks en daarna afbouwen. Staat precies op de pot beschreven.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:00

haha, ik deed het vorige zomer elke keer met water maar vond ik toch niet zo geweldig werken. zit er een kwastje in de duo hoef pot? heb er wel 1 op stal maar vraag ik me af :j
en paardlief heeft ook aan 1 hoef vrij droge hoefballen. werkt duo hoef daar ook voor en waar moet ik het smeren?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:03

Omdat het een natuurlijk product is (geen rare chemische toevoegingen) smeer ik het ook rustig onder de hoef indien nodig (bv steunsels, overgang hoefballen, zijkanten straal etc.)
Ik merk meteen effect de volgende dag dat het minder droog is.

Er zit een kwastje aan de dop!

Goed bezig TS :j

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:05

helemaal top! ik ga het vandaag bestellen in de hoop dat het een beetje op tijd komt maar gelukkig is het nu niet zo extreem droog en ik heb voor nu gewoon water :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:05

Gypsy schreef:
Waarom is het eigenlijk een probleem dat ze droog zijn? Dat zijn paardenhoeven nu eenmaal als ze niet uren per dag in de nattigheid staan. Ik zou me pas zorgen maken als ze nat waren. :+

Dit dus.
Ik bekeek de hoeven van mijn paarden en dacht.... gho die zijn wel heel droog jeetje!
Dus ik duo hoof gekocht om te smeren...
Komt mijn hoefsmid en die zegt.... ja jho ben je erin getrapt?
Dus ik hoezo? Dus hij zegt, ja duo hoof kan geen kwaad want het sluit niet af, maar het helpt ook niet.
En hij zei ook dat het heel natuurlijk is dat de hoeven nu zo droog zijn en dat het niks uitmaakt.
Dat hoeven brokkelen en dergelijke heeft meer met voer en dus de darmflora te maken dan met iets anders.
Dus je kunt beter kijken naar wat je paard te eten krijgt.

Ik ben dus maar gestopt met smeren...

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:07

het is ook niet goed als ze afbrokkelen en scheuren ;)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:22

Sure_lee schreef:
Gypsy schreef:

Dit dus.
Ik bekeek de hoeven van mijn paarden en dacht.... gho die zijn wel heel droog jeetje!
Dus ik duo hoof gekocht om te smeren...
Komt mijn hoefsmid en die zegt.... ja jho ben je erin getrapt?
Dus ik hoezo? Dus hij zegt, ja duo hoof kan geen kwaad want het sluit niet af, maar het helpt ook niet.
En hij zei ook dat het heel natuurlijk is dat de hoeven nu zo droog zijn en dat het niks uitmaakt.
Dat hoeven brokkelen en dergelijke heeft meer met voer en dus de darmflora te maken dan met iets anders.
Dus je kunt beter kijken naar wat je paard te eten krijgt.

Ik ben dus maar gestopt met smeren...

Ik moest juist duo-hoof smeren van de smid toen de hoeven zo droog waren dat ze aan alle kanten brokkelden en scheurden. Ondanks een plas water bij de waterbak. ‘S avonds erop, op stal, en dan overdag weer in de weide met waterplas. Duurde even, maar het brokkelen en scheuren was wel over.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:38

Spikeandjax schreef:

Maar dat komt vaak omdat de hoef te lang is :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:48

Spikeandjax schreef:
helemaal top! ik ga het vandaag bestellen in de hoop dat het een beetje op tijd komt maar gelukkig is het nu niet zo extreem droog en ik heb voor nu gewoon water :)

Beste is om de hoeven nat te maken, dan even paar minuten een beetje in laten trekken en daarna eventueel de Duo Protection erop te smeren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:00

Sure_Lee, dat is exact tegenovergestelde van mijn smid.
Die is juist anti-smeersels : "want alles is k*t".

Dus ik niets gezegd en weken gesmeerd..... de keer erop was hij verbaasd over de voeten van mijn paard. Het werkt juist als enige middel wél is mijn ervaring.
Maar het zal ook paard-afhankelijk zijn.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 11:21

Mavantos, zal ik zeker doen! :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:27

Zidore schreef:
Dan kan je net zo goed een luier nemen, onderdompelen in een emmer water, om de hoef doen en dichtplakken rondom met ductape, binnen een paar uur boterzachte hoeven, bespaart je 12,95 + evt verzendkosten

Oef, je wilt de lucht ook niet buiten sluiten. Een natte luier luchtdicht verpakken, feestje voor bacteriën.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:28

Spikeandjax schreef:

Dan wordt er niet goed en niet vaak genoeg bekapt. Ik heb ze hier allemaal blootvoets 24/7 buiten lopen op zand en steen en geen 1 heeft brokkelende hoeven of scheuren. Maar we houden ze goed bij. Wij smeren nooit iets. Verdiep je in de hoef en je zal zien dat het weggegooid geld is. Bij goed onderhoud, is geen duur smeersel nodig, wat vaak niet eens echt helpt. Ja, ze gaan glimmen.......

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:45

ElCamino schreef:
Sure_Lee, dat is exact tegenovergestelde van mijn smid.
Die is juist anti-smeersels : "want alles is k*t".

Dus ik niets gezegd en weken gesmeerd..... de keer erop was hij verbaasd over de voeten van mijn paard. Het werkt juist als enige middel wél is mijn ervaring.
Maar het zal ook paard-afhankelijk zijn.

Idd, mijn smid is toevallig gisteren net geweest. Ik ga ongeveer 1 keertje per week een buitenritje maken. Ik moet dan steeds over de oprit van stal (kiezeltjes en steentjes). Hij zag dat wel aan de voeten van mijn paard die echt erg hard waren door de droogte van de afgelopen weken. Ze heeft absoluut geen brokkel voeten maar toch door verminderde elasticiteit hier en daar mini blauwe plekjes op de zool. De straal was ook wel veerkracht verloren doordat hij zo giga hard was. Ze heeft lang rotstraal gehad dus we zijn erg blij dat ze nu droge voeten heeft, maar te is ook niet goed natuurlijk.

Ik kreeg ook het advies om een paar keer per week goed in te vetten (ook de onderkant) zodat het allemaal weer wat soepeler werd.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 11:55

ik denk dat ik het gewoon zo ga doen: eerst 2 weken duo hoef en eerst hoeven even weken. daarna(bijna) elke dag inweken en dan 2 keer in de week met duo hoef erover heen.
kan ik duo hoef ook op de straal smeren als die droog zou zijn? of echt puur op de zool als zijn straal droog is?

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 16:52

Hi, inmiddels een beginnende dunne en lange scheur gevonden dus eigenarsse even geappt en meteen met de vraag over duo hoef. Ze wil geen vet en olie op die hoef zien, ze stuurde me deze link https://www-life4horse-com.cdn.ampproje ... amp_tf=Van %251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.life4horse.com%2Fpost%2Fhoefvet-hoefolie-modderbadjes-en-droge-hoeven

Ik heb haar vaker over modderbadjes gehoord. Als ze nee zegt is ze niet over te halen en ga er verder maar niks op zeggen