Interessant: meten hoeveel pony loopt in PP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: Interessant: meten hoeveel pony loopt in PP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:35

Gaat me meer om het onbeperkt hooi :-)
Dat dat geen discussie hier gaat worden haha. Gebeurt nogal eens namelijk.
Nee elke info over zaken die al gemeten zijn is juist interessant!

Mijn shet is nogal lui helaas, ben blij als hij 500 meter haalt hahaha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:01

Bij Wish hebben ze de trackers voor 3 euro

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:29

IngridM schreef:
Gaat me meer om het onbeperkt hooi :-)
Dat dat geen discussie hier gaat worden haha. Gebeurt nogal eens namelijk.
Nee elke info over zaken die al gemeten zijn is juist interessant!

Ja klopt.
Dat is wel een beetje shet eigen denk ik.

ponyparadijs schreef:

Heb je een linkje? Op alie alleen trackers met Bluetooth, dat je dingen in de buurt kan lokaliseren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:58

ponyparadijs schreef:

Neem aan dat dat toch iets andere kwaliteit is of slecht bereik oid?

Maar voor hetzelfde geld is het wel super.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:40

IngridM schreef:

:D
Ik ben echt benieuwd. Misschien gaat hij je wel verrassen :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:15

(mijn reactie op arabedk verwijderd ivm off topic)

Wel interessant zon tracker! Ik zou het zomers in het land wrl eens willen weten. Winters in de paddock zal het niet veel zijn in een vierkante paddock met alles binnen bereik.....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:21

Ik zou het bij ons ook weleens willen meten. Dus ben wel benieuwd of de tracker van Ts goed werkt.
Bij ons zijn stalgenoten soms 1.5 km aan het lopen voordat ze hun paard gevonden hebben.
Als de paarden willen drinken moeten ze daar toch echt wel vaak een stuk voor lopen. Of ze moeten net de hooibak dichtbij het water hebben gekozen.

Dus als iemand anders nog een tip heeft voor een tracker die goed werkt hoor ik het graag.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:36

Wat leuk! Ik volg even, die van mij staat ook op een pp, in de zomer gaan ze met zn allen op de vroege morgen een paar rondjes rennen. Maar ben ook wel benieuwd wat hij nou doet op een dag
Dus mocht het echt werken schaf ik er ook 1 aan!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:51

Ohhh, door dit topic wordt ik weer hebberig om toch zelf ook een tracker te kopen... Maar eigenlijk nog zó enorm veel andere prioriteiten dat ik eigenlijk die €100+ uitgave voor een echt meer nauwkeurige niet echt kan goedpraten naar mezelf :+ .

Even een quote uit mijn topic;
Citaat:
De eigenaresse van Isa heeft een GPS tracker die we twee dagen in Isa haar staart hebben gehangen trouwens. De tracker is niet énorm nauwkeurig (als je de kaart moet geloven is ze o.a op bezoek geweest bij de buren en heeft ze ook in de woonkamer gestaan :D ) maar het is al wel een mooie indicatie. De eerste dag werd er 10km gelogd en de tweede dag 14km :D

Ter info, Isa stond hier op pensioen maar is inmiddels helaas overleden. Helaas ook niet meer kunnen meten bij mijn eigen paarden. Isa was een Fjordenmerrie van 19 jaar met artrose.

Ik heb in totaal iets over de 700 meter aan tracks liggen nu 5 voerplaatsen (voor toen 3 paarden, nu twee).

Zonder het meten zie ik duidelijk dat er nu met het slechte weer véél minder rond wordt gelopen. Met hele dagen regen staan ze het grootste deel van de dag in de schuilstal (ik voer ze daar dan ook). Zoals nu dat het weer wat meer droog is zie je ze gelijk weer meer rond lopen. Van het voorjaar/zomer/begin najaar stonden ze gedurende de hele dag steeds weer ergens anders. Denk dat de vorm van ons terrein daar ook in helpt, want ze kunnen niet vanuit elke plek alles overzien (en de bedoeling is uiteindelijk nog een heleboel begroeiing aan te planten waardoor het nog avontuurlijker/minder overzichtelijk wordt én ze dus een extra reden hebben om rond te lopen om hier en daar aan wat takjes te kunnen snoepen.

Daarnaast heb ik een extra truucje met voeren. In de bakken doe ik het grootste deel van het hooi onder het slowfeedernet. Maar, ook een klein beetje los op elke bak. Effect? Ze gaan eerst alle bakken bij langs om het losse hooi op te eten (vind het sowieso belangrijk dat ze ook elke dag "gewoon" hooi kunnen eten en niet altijd uit die netten hoeven staan te peuteren) en daarna gaan ze vervolgens nog een keer rond om de rest van het hooi op te eten. Is mooi weer extra meters!

Daarnaast hebben ze hier wel de beschikking over onbeperkt ruwvoer, maar als het hooi op hebben tussen voerbeurten bestaat dat dan uit gerstestro. Zo kunnen ze altijd knabbelen, maar worden ze ook niet te dik en kan ik toch wat sturen op hun voeropname. Er hangt altijd een groot net met gerstestro en daarnaast meng ik het ook regelmatig door het hooi in de slowfeederbakken om het eten iets te vertragen.

Oh, nog ter aanvulling, ik wil zelf uiteindelijk graag de qstarz BT-Q1000XT kopen. Die schijnt behoorlijk nauwkeurig te zijn.

Viva Concept heeft met deze tracker i.c.m. aanvullende grafische weergave echt een heel gaaf filmpje mee gemaakt;
https://www.facebook.com/watch/?v=1972792736356358
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 29-12-19 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:54

Hou er wel rekening mee dat gps een afwijking kent. Dit kan enorm variëren, afhankelijk van de locatie waar de gps-ontvanger gebruikt wordt, de kwaliteit van de ontvanger, het weer enz.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:51

In het wild gaan paarden ook niet meer bewegen dan nodig is om in dagelijkse behoefte aan voedsel en water te voorzien. De dagelijkse lange afstanden zijn in enorm schrale gebieden.

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel mijn paard beweegt op het land.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:19

Echt natuurlijk paardenhouden is: honger in de winter, geen dierenarts bij koliek, geen gebitsverzorger, etc. De natuur is niet zo gezellig zeg maar :+

Om te meten kun je ook een stappenteller nemen die zijn goedkoper.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:03

Wij wonen hier net, maar wel gelijk een pad om wei en bak aangelegd. Eerst gebruikten ze het pad nog niet zo, maar nu staat er achterin een bak hooi en gaan ze er graag heen en bezoeken de rest dan ook.

Nu vanwege oud en nieuw heb ik het pad afgesloten 'savonds en 'snachts. Gek genoeg zijn ze dan een stuk enthousiaster als het in de ochtend weer open gaat.

In de toekomst komen er meer verstop plekken waar dan hooi te vinden is, meer schuilmogelijkheid en eetbare planten.

Water staat vooraan, omdat ik nog vul met de tuinslang. Schuilstal is rondom aan de schuur door ons gemaakt en bewegen ze ook al ruim. Ze kunnen in de paddock en aansluitend staat de bak nu non stop open.

Onze vorige plek was kleiner en saaier in mijn ogen, maar daar liepen ze vaker rond.

Ik zou het wel willen meten, maar denk dat het dan wel af moet zijn. Veel hangt af van hoe en waar we hooi aanbieden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:25

Ik zou inderdaad een stappenteller om een paardenbeen doen. Lijkt me betrouwbaarder. En die dingen zijn best wel hufterproof. :P Er zijn er ook wat met GPS. Die van mij pakte zelfs de hartslag van de hond vanaf haar poot. :))

Zou het niet aanraden als je paard tot zijn knieën in de drek staat trouwen. Zou het dan tot de zomer uitstellen. Anders is hij zo kwijt. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:37

Ik heb geen idee hoor, maar werkt een stappenteller op de hartslag??

Heb zelf wel een polar a360 en die meet wel, maar niet 100% nauwkeurig. Hoe die het doet heb ik me nooit in verdiept. Kijk vooral hoe groot het rondje is dat ik met de honden loop.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 01:00

Leuk, ik volg! Ben erg benieuwd naar de resultaten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 01:05

superpony schreef:

Heb zelf wel een polar a360 en die meet wel, maar niet 100% nauwkeurig. Hoe die het doet heb ik me nooit in verdiept. Kijk vooral hoe groot het rondje is dat ik met de honden loop.

Nee zo’n ding heeft meerdere functies. Zowel stappenteller als hartslagmeters etc.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 14:44

Ik hoop dat mijn GPS vrijdag binnenkomt. Dan kan ik hem zondag opdoen! Kom net elke dag want mijn pony staat op 50 auto minuten afstand :-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:46

MarlindeRooz schreef:
superpony schreef:

Nee zo’n ding heeft meerdere functies. Zowel stappenteller als hartslagmeters etc.

Ja, dat horloge ding dat ik heb? Die kan inderdaad ook hartslag meten, afstand, slaap.

Maar ik heb geen idee hoe een losse stappenteller werkt. Ik dacht op beweging of trilling eigenlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:49

Ik volg, ik ben erg benieuwd!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 17:03

Jaaa hij is binnen en ligt aan de lader. Dan kan ik hem morgen om doen. Ben ZO benieuwd! :D
Zit mooie app bij ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:26

Leuk !! :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:33

Wat een leuk topic!

Ik denk er al weken over om mijn sporthorloge met gps eens uit te lenen aan de pony. Misschien moet ik het gewoon maar eens gaan doen.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:00

Ik ben heel benieuwd naar hoeveel je pony beweegt. Laat je het weten?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 18:29

Nou, ik heb de resultaten van de eerste uren en ik vind het wel héél veel eigenlijk, ik geloof er niets van.
Hij is ook niet heel accuraat, want je ziet dat hij een bakkie is gaan doen bij de overburen hmmm :D
Weet dus niet wat ik ervan moet geloven.

2 km in 4 uur. Hij heeft wel heel duidelijk 2 heat spots, waar hij het meeste is, en dat zijn de 2 eetplekken:D

Afbeelding