Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toulouze schreef:Sjee wat een verschil! Heel interessant ook. Als toevoeging zou ik je aanraden om achterwaarts erbij mee te nemen dit is een bevorderende oefening voor de rug. (Met lagere halshouding) Word dit een volg topic?
Cookie2222 schreef:Super goed bezig!
Mijnpaard heeft helaas ook zon rug... ben nu met muscle builder van mijt erbij als supplement aan de gang, want met normaal voer krijg ik er niks bij op. En ik masseer zn rug als zn spieren wat vast zitten.
welke specifieke oefeningen doe je naast de cafaletti?
Cookie2222 schreef:oke ben benieuwd!Nog niet maar hij heeft het nu een week (waarin ik het opgebouwd heb). Hoor ook goede verhalen over de myostem mass van audevard, maar die is erg prijzig helaas.
Ziet er gaaf uit! Goed bezig. Ik ga dat soort oefeningen ook maar eens wat meer toepassen, kijken of het helpt! Opbollen van de rug weet ik dat je onder de buik kan kietelen zeg maar; of over de bilspieren heen druk zetten. Die pakte ik eigenlijk nooit echt mee, maar ga het eens proberen. Kan iig geen kwaad haha
bigone schreef:oke bedankt voor de info!. Denk dat ik dan met de muscle build ga beginnen als we al wat meer kunnen. En nee helaas geen heuvels. Woon in noord groningen. Dus alles hardstikke vlak haha.Aquatraining kan zeker goed zijn, meeste paarden knappen hier ook wel van op. Maar het is niet goedkoop en wil je echt resultaat zien dan is twee keer per week in het begin vaak wel aan te raden. Maar zo te zien ben je echt op de goede weg, paard ken je niet terug. Pabo musclebuild werkte hier heel goed bij een wat ielig paard, je zag hem in de bespiering groeien. Na twee bussen gestopt en op de goede manier doorgetraind en dan houden ze de spieren wel maar moet je wel volop kunnen trainen. Heb je toevallig heuvels in de buurt? Dat is ook een hele goede training.
Tenno7 schreef:Toulouze schreef:Sjee wat een verschil! Heel interessant ook. Als toevoeging zou ik je aanraden om achterwaarts erbij mee te nemen dit is een bevorderende oefening voor de rug. (Met lagere halshouding) Word dit een volg topic?
Dankje!. En goeie tip ga ik doen!. Wat houd een volgtopic in? Hahah niet eerder gedaan!
Neon schreef:Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelenzijn rug vind ik persoonlijk een beetje eng... maar snap dat je hen een kans geeft hij is erg leuk
GDG schreef:is een voortuig idd. Is opzich niet nodig. Maar als hij zich snel opdraait heeft mn vriend nog een houvast, beetje hetzelfde als een halstertouw om zn hals doen. Maar dit ligt stiller. Wat meer ruimte is iets wat op dit moment met rijden nog niet zover is. Ik heb hem nu net 3 maanden en hij vindt alles er spannend.. geef je hem meer ruimte wordt hij onzeker en eerder schieterig, hij heeft nu nog een stukje begeleiding nodig. We galopperen bijvoorbeeld ook nog niet ohz, mede vanwege de spanning van de omgeving.Tenno7 schreef:
Wat zit er eigenlijk voor/aan het zadel? Is dat tegen het naar achter schuiven van het zadel? En op zich wel jammer van de slof, waarom krijgt het paard niet wat meer ruimte? Loopt nu erg achter de loodlijn, lijkt me zeker met deze rug niet fijn toch?
Tenno7 schreef:is een voortuig idd. Is opzich niet nodig. Maar als hij zich snel opdraait heeft mn vriend nog een houvast, beetje hetzelfde als een halstertouw om zn hals doen. Maar dit ligt stiller. Wat meer ruimte is iets wat op dit moment met rijden nog niet zover is. Ik heb hem nu net 3 maanden en hij vindt alles er spannend.. geef je hem meer ruimte wordt hij onzeker en eerder schieterig, hij heeft nu nog een stukje begeleiding nodig. We galopperen bijvoorbeeld ook nog niet ohz, mede vanwege de spanning van de omgeving.
GDG schreef:Tenno7 schreef:is een voortuig idd. Is opzich niet nodig. Maar als hij zich snel opdraait heeft mn vriend nog een houvast, beetje hetzelfde als een halstertouw om zn hals doen. Maar dit ligt stiller. Wat meer ruimte is iets wat op dit moment met rijden nog niet zover is. Ik heb hem nu net 3 maanden en hij vindt alles er spannend.. geef je hem meer ruimte wordt hij onzeker en eerder schieterig, hij heeft nu nog een stukje begeleiding nodig. We galopperen bijvoorbeeld ook nog niet ohz, mede vanwege de spanning van de omgeving.
Is het dan niet handiger om nog even te wachten met ohz? Het lijkt me zo contraproductief voor de rug of heb ik dat mis?
Dat voortuig lijkt me idd wel prettig dan als houvast.