Trotter98 schreef:Gereden tot 27ste 4 a 5 x per week. Andere dagen wandelden we buiten. Gestopt met rijden omdat hij te fris werd en daarbij gevaarlijk, we probeerden het rijden te minderen, maar dat werkte niet. Eerste en laatste keer dat ik van hem af gevallen ben, toen helemaal gestopt met rijden.
Daarna 2 a 3 x per week buiten gewandeld andere dagen ging hij 20 min mee in de stapmolen met mijn andere paard.
Pony (E'tje) had nooit wat tot 2 dagen voor z'n dood op z'n 34ste.
Hij heeft wel periodes minder gedaan in mijn zwangerschappen en dat zag ik wel terug, dan ging het echt minder met hem. Dan verdween de glans uit z'n ogen. Maar zodra hij weer erop uit ging ging alles direct weer met sprongen vooruit.
Rust roest inderdaad, al verschilt het per paard denk ik wat mogelijk is en wat werkt. Het blijft maatwerk!
Zeker dat het maatwerk blijft.
Je gezonde verstand blijven gebruiken en goed kijken naar je paardje.
Als ik dan kijk hoeveel plezier “mijn” heren nog uit hun doe en voor Kelan werk dingen met mij halen, ik ze beide vind opgeknapt, hun eigenaar aan ze kan zien dat ze hebben genoten en ze ook vind gegroeid dan word ik daar blij van.
Zodra ik zie dat het moeizaam word (zo kan ik Blazy’s linker achterbeen niet uitkrabben) dan pas ik mij aan.