Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
thalys2000 schreef:€35,- duur?
35 - 21%btw= €28,93 en dan gaat daar nog gemiddeld 40% inkomsten belasting vanaf plus nog brandstof +afschrijving van spullen.....
Er is volgens mij geen enkel zwaar beroep waarbij iemand voor dit geld langs komt.
35 - 21%btw= €28,93 en dan gaat daar nog gemiddeld 40% inkomsten belasting vanaf plus nog brandstof +afschrijving van spullen.....
Er is volgens mij geen enkel zwaar beroep waarbij iemand voor dit geld langs komt.
Shanna schreef:Interessant om te zien dat de kosten inderdaad een stuk hoger zijn komen te liggen dan wat ik gewend ben. Ook interessant om te zien dat ik dat bijvoorbeeld belachelijk duur vind (het is meer dan een euro per minuut per paard/ pony), en anderen juist absurd goedkoop haha!
Shanna schreef:Bij mij zitten dus meerdere smeden erg dichtbij, eventueele reiskosten rekenen ze allemaal los maar omdat ik binnen hun KM grens zit komen die bij mij te vervallen.
Als ik kijk dat ze met een pony/ paard gemiddeld 15 a 20 minuten of korter bezig zijn (enkel bekappen) vind ik 30/ 40 euro per paard erg veel geld. Zekers ook omdat ik dus jaren lang 15/20 euro per paard/ pony heb betaald.
Dat is dus meer dan 1 euro per minuut. Smid is met 4 paarden bekappen en tussendoor kletsen e.d. altijd binnen het uur weer weg bij ons.. Als ik dat omreken naar uurprijs zit je zo boven de €120 per uur als het niet meer is. Vind ik vrij fors!
En ik weet dat daar ook afschrijving e.d. bij zitten, maar toch, ik vind het een flink bedrag!
Ik moet ook zeggen dat ik smeden die een bijna een uur per paard nodig hebben voor enkel bekappen niet nog eens laat komen, dat is gewoon paardje pesten, en ik heb ook wel andere dingen te doen. Dus dan gaat hun uurtarief wel flink omlaag (omdat ze er 3/4 keer zo lang over doen), toch vind ik ze dan te duur.