Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TGS schreef:Staat nu op haertijzers met zool voor de drukverdeling dus kan helaas niks laten zien. Maar de onderkant van de hoef was een golfslagbad gevormd naar de vorm van het gat van de Duplo’s
Pandora2 schreef:TGS schreef:Staat nu op haertijzers met zool voor de drukverdeling dus kan helaas niks laten zien. Maar de onderkant van de hoef was een golfslagbad gevormd naar de vorm van het gat van de Duplo’s
Ik denk dat die zool bol is komen te staan van de hoefbevangenheid. Maar door die duplo's kon alleen de plaats waar het gat in dat ijzer zit, uitzetten. Dus krijg je idd een '' golfslagbad ''.
Maar waarom stonden er onder dit paard dan duplo's ?? Ik kende dat soort dingen niet, maar euhm... tja
lique68 schreef:Bij acuut bevangen raad mijn DA boxrust aan, 3 dagen op zachte ondergrond, dikke laag sto bijvoorbeeld. daarna zelf laten kiezen of je paard wil bewegen of niet, stimuleren kan wel bijvoorbeeld hooi op meerdere plekken aanbieden in zand paddock. Als zand te pijnlijk is kan je ook onderlaag maken van vies stro met eroverheen een laag schoner stro of oud hooi (wat je anders weg zou gooien).
in jouw geval, licht bevangen, de zolen zijn het pijnlijkste zeg je, zou ik geen boxrust geven, maar in een zandpaddock zetten.
is de misvormde zool zo erg dat er delen zijn aangetast dat die niet meer goedkomen dat je DA geen opties weet?
je zou je paard ook met ijzers en al op Styrofoam kunnen zetten, Wanderers heeft in het topic hoefbevangenheid deel 3 daar regelmatig over gepost. je kan ook op edigit.nl kijken kan je veel info vinden ook over de styrofoam pads. is je paard op ijzers met zolen gezet? kan me dan voorstellen dat de zooltjes afhankelijk welke het zijn natuurlijk, juist tegen de pijnlijke zool aandrukken.
kan je de Bute niet omhoog zetten als je paard zoveel pijn heeft, vaak is het 3 dagen 2 maal daags 2 zakjes. een tip veel paarden hebben een maagbeschermer nodig bij bute, paardendrogist verkoopt maagsupport oa. In het topic hoefbevangenheid staat veel info, misschien daar even posten? sterkte met je paard
xyzutu2 schreef:Hoefbevangenheid wordt niet door eiwit veroorzaakt maar door teveel suikers of mechanische overbelasting). Eiwit als oorzaak is achterhaald. Hoefbevangenheid is ook niet hetzelfde als maandagziekte, maandagziekte is een ander woord voor spierbevangenheid.