LukieBradley schreef:Ik vind de hoeven niet schrikbarend eerlijk gezegd, er zijn paarden waarbij je dit lang kan volhouden.
Bij mijn paard is dit ook zo geweest en ik kan rustig een half jaar tot jaar zonder smid .
Alleen voor de netheid en klein onderhoud doe ik het.
Mijn shettendame moet iedere 8 weken anders krijgt ze lange platvoeten.
Zo kan het per paard verschillen hoor.
Ben heel erg benieuwd.
Mijn kleinste hengstje is ook panisch bij achterbenen.
Ik doe een touw om het achterbeen en ga langzaam wrijven en wat druk opvoeren met optillen.
Zo kan hij mij niet slaan en hij vind het niet zo eng als met handen werken.
Zo werk ik toe naar de normale manier op een vriendelijke stressloze wijze
Ik ben ook eeg benieuwd hoe het nou allemaal zit als we het wat duidelijker kunnen bekijken. Ik doe alles lekker oo haar tempo, maar door de twee paarden die er nu bij staan is er veel onrust en dat maakt het wel even wat lastiger. Gelukkig heeft ze wel een heel kalm karakter
Delphi2 schreef:Ik heb een aantal keer tinkers bekapt die zo uit ierland en engeland kwamen en ook nog geen bekapper gezien hadden, ik vind deze hoeven er niet heel erg schrikbarend uitzien. Er zit gerust wel wat werk aan maar ik denk dat je met een paar bekappingen nette hoeven hebt hoor. Ik verwacht dat de ringen en het niet recht naar beneden groeien van de hoefwand door verschil in voeding komt in de zomer en winter.
Fijn dat je een geduldige bekapper hebt, niet te veel in een keer willen doen, zorg dat je paard eerst alleen maar goede ervaringen opdoet en dat de bekapping niet te lang duurt.
Ja ik wil zeker dat ze alleen goede ervaringen heeft, alles zo prettig mogelijk voor haar. Ze stonden bij de fokker in de zomer 24/7 op de weide (30 ha) en zodra het weer te slecht werd stonden ze in een stuk wat weide was met onbeperkt hooi. Ze worden niet bijgevoerd daar.