Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rangeela schreef:Ik zoek op een klik,connectie. Producten keur ik op gebruik. Met dieren vind ik het belangrijk dat er een klik is. Als ooit blijkt dat hij/zij minder goed gebouwd is voor iets dat ik samen met hem/haar zou willen ondernemen is dat een kans om nieuwe uitdagingen te zoeken.
c_alsemgeest schreef:Rangeela schreef:Ik zoek op een klik,connectie. Producten keur ik op gebruik. Met dieren vind ik het belangrijk dat er een klik is. Als ooit blijkt dat hij/zij minder goed gebouwd is voor iets dat ik samen met hem/haar zou willen ondernemen is dat een kans om nieuwe uitdagingen te zoeken.
waarom niet beide? Het een sluit het ander toch niet uit?
Als je een klik hebt met een veulen en deze blijkt ook nog gezond te zijn is het toch prima?
Als je er een koopt met een 'klik' en hij is 3 en blijkt vol met OCD's of bot cystes en niet pijn vrij aan het werk zou kunnen,ben je er ook niet heel blij mee toch?
c_alsemgeest schreef:Mee eens dat je altijd moet keuren, bespaard je een hoop gezeik. Maar het dikgedrukte deel is onzinaltijd keuren... sowieso als er ooit wat mis blijkt te zijn wat al was voor de verkoop heb je helemaal niks te zeggen als je niet gekeurd hebt.
Ik vind zelf röntgen boeiender bij die kleintjes dan uitgebreid klinisch... met die groeistuipen en fasen van overbouwdheid kunnen ze soms nog weleens een beetje gek lopen terwijl er niks aan de hand is.
nanda1980 schreef:Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst![]()
Verder vind ik dit wel een boeiende discussie. Ik weet nog wel dat ze vanuit het stamboek mijn vader ooit hebben gevraagd om een nakomeling van Armani op de foto te laten zetten (Dit werd dan ook door het stamboek vergoed), dit was vooral gericht op OCD's. Paard was destijds 2 jaar en helemaal goed gekeurd.
Zelf heb ik mijn veulen niet laten keuren (was de prijs ook niet naar), maar ik denk dat ik straks voordat ik daadwerkelijk met hem aan de slag ga, hem wel op de foto laat zetten, gewoon om er zeker van te zijn dat alles goed is. Mijn rijpaard heb ik als 5-jarige gekocht en ook niet laten keuren. Later wel eens laten checken door de DA en er komt jaarlijks een osteopaat bij.
Ik heb eigenlijk nooit gevraagd wat het op de foto zetten nou echt kost.
Kijk op een bedrag van meer dan 3000 denk ik: tja dan maken die laatste euro's ook niet meer uit, maar onder de 1000 komt er de helft bij? Misschien een rare denkknobbel van mij
Floriske schreef:c_alsemgeest schreef:Mee eens dat je altijd moet keuren, bespaard je een hoop gezeik. Maar het dikgedrukte deel is onzinaltijd keuren... sowieso als er ooit wat mis blijkt te zijn wat al was voor de verkoop heb je helemaal niks te zeggen als je niet gekeurd hebt.
Ik vind zelf röntgen boeiender bij die kleintjes dan uitgebreid klinisch... met die groeistuipen en fasen van overbouwdheid kunnen ze soms nog weleens een beetje gek lopen terwijl er niks aan de hand is.Als een gebrek al duidelijk was voor de aankoop (bvb omdat de vorige eigenaar ermee bij de dierenarts was) en dit jou niet heeft verteld, maakt het weinig uit dat je niet hebt gekeurd. De vorige eigenaar moet je dat gewoon vertellen. Je moet alleen kunnen bewijzen dat die vorige eigenaar het al wist en dat kan lastig zijn