Op eieren lopen - 'opeens' dunne zool?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:06

tamary schreef:
luffwinny schreef:
Ik vind het persoonlijk nogal dom om hoeven te gaan corrigeren bij weinig ervaring ( een cursus is leuk om bij te houden maar niet om te gaan corrigeren). Daarbij waarom zijn jullie gaan corrigeren? Een ouder paard wat al 10 jaar op die stand staat om vervolgens te gaan corrigeren vind ik ook niet slim. Inladen naar de goeie kliniek en ijzers eronder laten zetten.

Standveranderingen moet je inderdaad niet zonder goede begeleiding doen, maar een ijzer er onder slaan zal qua standverandering ook niet zoveel doen. Goede smid/bekapper er bij dus en kijken wat de beste keuze is.

Niet kwa stand maar wel voor het paard zelf ( minder pijn ).

tamary

Re: Op eieren lopen - 'opeens' dunne zool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:11

Minder pijn kan, maar een paard rad krijgen door beslag is ergens fout voor mij. Dat is eigenlijk doorwerken met een kreupel paard dat het enkel niet meer toont. Lijkt mij nogal riskant op de lange termijn.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:14

tamary schreef:
Minder pijn kan, maar een paard rad krijgen door beslag is ergens fout voor mij. Dat is eigenlijk doorwerken met een kreupel paard dat het enkel niet meer toont. Lijkt mij nogal riskant op de lange termijn.

Waarom? Het is tijdelijk tot dat de zool weer minder gevoelig is, waarom het paard plagen terwijl er een ijzer onder kan.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 16:37

Jammer dat dit topic weer omhoog komt, ik heb echt geen zin in een discussie over ijzers. Ik heb een second opinion gevraagd en bij beide was het advies hoefijzers of hoefschoenen, ik ben dus geen dierenbeul dat ik niet meteen ijzers onder mijn paard laat slaan :+

Paard loopt weer prima, we hebben goede hoefschoenen laten aanmeten, maar ook zonder heeft hij geen last meer +:)+

Zijn hielen moet nog verder omlaag, maar we zijn op de goede weg. De verandering van de stand gaat uiteraard onder begeleiding, dat ging het altijd al.

Popstra

Re: Op eieren lopen - 'opeens' dunne zool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:36

Snap niet waarom er altijd zo een drama over ijzers gemaakt word.
Paard met pijn laten rond lopen is totaal niet nodig. Ik heb nog geeneen paard gehad wat slecht geworden is van ijzers.
In tegendeel zelfs!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:17

tamary schreef:

Als je maar weet dat er aan de hand is (waardoor het paard niet rad loopt) dan maakt het niet uit of je je paard helpt door het meer comfortabel te maken. Of dat nu met ijzers is of hoefschoenen.

Fijn TS, dat je het hebt kunnen oplossen!