Zag dat er nog wat reacties zijn geweest, ik zal thuis even alles doorlezen en reageren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook was mijn paard zoveel rustiger tijdens het beslaan, alsof ie van die andere smid echt stress kreeg. Voor nu lijkt het probleem iig opgelost, paard blij en ik blij
pol013 schreef:Toch vind ik krapper op het ijzer zetten niet perse beter. Dan heeft de hoef ook minder ruimte.
Mijn eeuwige ijzer-aftrapper heeft in ieder geval altijd toch ruim op de ijzers gestaan. Anders moesten ze er na 3 weken al weer onderuit omdat de voeten er overheen wilde gaan groeien.
Aan de andere kant: je moet wat als ze nodig zijn maar er steeds onderuit vliegen.
Voor mij was het uiteindelijk een reden om ze toch weg te laten.
Alleen als ik nu zijn oude ijzers vergelijk met deze, dan stond hij veel breder dan het gemiddelde paard. Als ik het nu ook vergelijk met stalgenoten dan had hij echt bizar brede ijzers, ik had er nooit echt bewust naar gekeken, heel dom van mij. Nu zijn zijn ijzers eigenlijk gewoon 'normaal'.