oomens schreef:Dan zou het haar sieren om zich wat bescheidener op te stellen en niet te posten alsof ze alle wijsheid al in pacht heeft.
Want dat is iets wat heel veel tieners kunnen natuurlijk....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eline91 schreef:Hoefschoenen ga ik echt niet aan beginnen, die zijn veel te stroef waardoor het paard bij het neerzetten van de hoef telkens een extra klap in zijn gewrichten krijgt. Daarnaast zijn het gewoon ondingen die schuren, verschuiven en niet blijven zitten.
Cer schreef:oomens schreef:Dan zou het haar sieren om zich wat bescheidener op te stellen en niet te posten alsof ze alle wijsheid al in pacht heeft.
Want dat is iets wat heel veel tieners kunnen natuurlijk....
JoskaH schreef:Hallo, sorry dat ik me zo laat meld! Ik lees heel veel over de-idd- aandoeningen. Maar waarom, als je paard niet zonder beslag kan, een minder schadelijk iets kiezen? Als er hoefschoenen, rubberen beslag, etc. bestaan?
En arm paard mocht dan wat overdreven zijn, het is gewoon zonde. Hoe dan ook. Ook al heeft hij aandoeningen(sommigen komen ook door ijzers) en moet er iets onder wn het moet van ijzer, is het zonde. De paarden met ijzers hebben lang niet allemaal aandoeningen, dus waarom die duizenden paarden die zonder zouden kunnen, wat bevorderlijk is voor ze, mét laten lopen?
Wees AUB niet voorzichtig door leeftijd, ik hoef geen lieve uitlegberichtjes. Het is veel fijner als je gewoon je keiharde mening geeft.
spatter schreef:Oja, lekker zonder ijzers , heel slim bij mijn paard met dubbel gebroken voetas(zegt je waarschijnlijk geen bal) , had hij nooit 11 jaar geworden en was allang Stegenman worst geweest.
![]()
Enige wat kan zorgen dat paarden in de toekomst blootvoets kunnen lopen is beter opletten met fokken en gelijk een smid erbij vanaf 3 maanden oud veulen.
Dat zou een hoop ijzers schelen in ieder geval.
Maar sliding stops maken zonder sliding ijzers?![]()
en zo zijn er nog wel meer dingen, zoals springen op gras terrein, dan zijn wat stiften toch wel handig en veiliger, beetje lastig om die zo in de hoef te schroeven.
Azmay schreef:Maar: sommige mensen vinden het nodig om welke rede dan ook, evenals dat sommige het nodig vinden om paarden op stal te zetten, met scherpe bitten te rijden of meer krachtvoer dan hooi te geven. Dat gebeurt, hoe sneller je dat loslaat en je focust op je eigen handelen hoe eerder je zelf gelukkig kan zijn in de paardenwereld
JoskaH schreef:Hallo, sorry dat ik me zo laat meld! Ik lees heel veel over de-idd- aandoeningen. Maar waarom, als je paard niet zonder beslag kan, een minder schadelijk iets kiezen? Als er hoefschoenen, rubberen beslag, etc. bestaan?
En arm paard mocht dan wat overdreven zijn, het is gewoon zonde. Hoe dan ook. Ook al heeft hij aandoeningen(sommigen komen ook door ijzers) en moet er iets onder wn het moet van ijzer, is het zonde. De paarden met ijzers hebben lang niet allemaal aandoeningen, dus waarom die duizenden paarden die zonder zouden kunnen, wat bevorderlijk is voor ze, mét laten lopen?
Wees AUB niet voorzichtig door leeftijd, ik hoef geen lieve uitlegberichtjes. Het is veel fijner als je gewoon je keiharde mening geeft.
oomens schreef:Cer schreef:Damens.... volgens t profiel is TS 14.... gaat t een beetje?
Dan zou het haar sieren om zich wat bescheidener op te stellen en niet te posten alsof ze alle wijsheid al in pacht heeft.
Ze kan natuurlijk ook ervoor kiezen om gewoon op YRT blijven.
JoskaH schreef:Ik zie dat de discussie nergens op gaat uitlopen, en dat het doel dus niet is bereikt. Sorry voor het zoveelste topic.
Ik hoop dat iedereen in ieder geval weer even heeft nagedacht; 'hm, misschien kan ik het wel zonder doen.' en niet hun eigen mening doorduwt.
Ik laat in ieder geval mijn paard, die ontzettend is verbeterd zonder ijzer en is genezen van zijn gebroken hoefbeen door ijzerloos te gaan, lekker bloot en geniet er met hem van!