Koper schreef:Als de gaatjes dicht zijn en hij nu kreupel loopt zit er dus nog iets wat én niet uitbreekt én niet door het lichaam wordt afgebroken. Heel vervelend. Alleen wat verwacht je nu dan? De vorige keer had het immers ook geen resultaat wat je smid gedaan heeft?
Kan mij ook vinden in de reactie van ruitje. TB's staan er om bekend lastiger voeten te hebben. Om dan met zo'n paard maar wat aan te rommelen met een smid die her en der op jouw wensen wat aanpast stuit mij tegen de borst. Niet alleen omdat jij denk ik niet jarenlang ervoor geleerd hebt (anders zou je het zelf wel doen) maar ook omdat de smid dan niet achter zijn eigen methode staat.
Overigens zijn zowel een dunne hoefwand als gevoelig lopen op steentjes vaak/meestal een teken dat er aan je (ruw)voer iets niet deugt. Wat is de kwaliteit van je hooi en waarom heb je ervoor gekozen om hem pulp te voeren? Waarom krijgt hij geen vitaminekorrel?
Een dier maar laten lijden omdat hij niet reageert volgens de verwachtingen die worden geschapen door een overtuiging van het baasje. Arm dier. Weer een slachtoffer van paardonnatuurlijk.
Nou nou, jouw laatste alinea is onaardiger dan Ruitje zeg. Maar dat geeft niet, ik hoor graag alles

ik heb een open blik.
Ik zei niet dat mijn smid mijn ideeen zonder tegenwoord opvolgt toch?
Aan de steunsels en hielen wordt bv niks afgehaald, hij heeft ze alleen tegen ondergeschovenheid behandeld in het allerbegin. Wat hij doet op mijn verzoek is de mustangrol, maar alleen zover als de wand toe laat zoals hij zelf zegt. Ik had ook flares gezien en probeerde de nb gedachte daarover aan hem in het engels uit te leggen maar hij heeft dat traditioneel opgelost. Gewoon van buitenaf bijgevijld.
Kwaliteit van mijn hooi weet ik niet, ik koop het niet zelf in al is dat geen excuus natuurlijk.
Van krachtvoer die hij kreeg en de vitaminekorrel die ik gaf werd hij heet en hij was te dun. Geswitched naar ander merk, nog steeds onrustig paard. Ik las dat bietenpulp langzame energie gaf en gewicht aanzet. Daardoorheen meng ik nog luzernegras (geen brokvorm dus), lijnzaadolie en formula4feet brokjes (wat vol vitamines en mineralen zit).
Even een note voor iedereen:
Hij liep goed vanaf november tot begin januari op de manier waarop hij bekapt werd! Kreupelheid begon na de hoefzweer die hij half januari kreeg.