Onregelmatig in draf bij terugrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 09:23

Recreatie was niet het uitgangspunt, maar het is niet anders helaas. Ik moet hier maar het beste van maken. Hopelijk kan ik nog gaan genieten van bosritjes.
Ik ben nu opzoek naar een ander plekje waar ze lekker 24/7 naar buiten kan. Veel vrije beweging schijnt gunstig te zijn. Nu staat ze op een plek waar ze alleen overdag buiten staat en met bak ed, maar die heb ik toch niet meer nodig.

saden

Re: Onregelmatig in draf bij terugrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:41

Spat is niet het einde.

Ook ik had dezelfde klachten met mijn paard.
Naar de kliniek geweest en ook spat.
Ik dacht het ook het einde.

Maar met wat supplementen en veel naar buiten zijn we nog Z dressuur geworden en ook nog diverse crossen op B niveau gereden.
Helaas is mijn paard overleden aan een gescheurde aorta.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 15:42

Goed om te horen dat het niet perse het einde hoeft te zijn. Hoeveel tijd zat er bij jou tussen de diagnose en het oppakken van de training? En ben je pas gaan trainen nadat je bevestiging had dat het vastgegroeid zat? Welke supplementen heb je gebruikt en waarom?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:49

Ik was zelf zwanger toen we er achter zijn gekomen dat hij het had. Wel rustig door gereden. Goed kijken naar het paard.
Na zwangerschap weer volledig opgepakt en in 6 weken deden we eigenlijk alles weer.
Hij kreeg glucosamine. Of t werkte dat weet ik niet... voor mijn gevoel wel. Dat is soms net zo belangrijk.
Hij is niet weer op de foto geweest na dat het ontdekt was.