27jarige terug rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beebiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 13:38

xyzutu2 schreef:
Omdat de calcium-fosfor verhouding in luzerne niet goed is; dat bevat teveel calcium. Zemelen bevatten juist veel fosfor, dus door er zemelen bij te doen middel je dat weer uit.
Als ze dik is maar arm bespierd blijft in de bovenlijn dan zou het best kunnen dat ze daar toch last heeft van het weer. Mijn paard was ook mollig maar bleef arm bespierd in de rug en op de bovenkant van de achterhand. Na 1 week 24/7 een 0-grams deken op te hebben gehad heeft hij daar nu meer spieren dan ooit. Dat terwijl hij gewoon een wintervacht heeft en ook nooit klaagt over de kou, maar zijn spieren kunnen het blijkbaar toch niet aan.

Ik heb juist pas de 0 grams deken afgehaald. Ik had het idee dat ze daar juist van opknapte!
Ik ga het even in de gaten houden! Deken heeft ze altijd een heke aan gehad. Zonder ligt ze lekker te rollen. Trekt ze sprintjes met haar maatje. Lijkt ze veel vrolijker.

Ik voer inmiddels seniores priores met lucerne gemengt. Ze lijkt het er goed op te doen!

Zemelen ga ik vd week even achteraan. Kan dat net koud water aangelengt worden? (Is een slobber dacht ik?)

ElCamino

Re: 27jarige terug rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:56

ik rij mijn oude heer van 28 nog bijna dagelijks. Hij doet het prima op gewone onderhoudsbrokjes van de pensionhouder. ik voer hem zelf na het rijden Havens slobber waar zijn glucosamine en Devils Relief voor de artrose doorheen gemengd zijn.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: 27jarige terug rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:52

Hier een slotje omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount.