Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

liekec schreef:Ik vraag me vooral af dat als je niks qua smid wilt veranderen, wat jij dan verwacht dat je als oplossing gaat horen? Er is niet een of ander goedje wat je eronder kan smeren dat ze blijven zitten, gewoon goed beslaan is de enige optie.

xMercury schreef:Qoso en Dispar_Vulgo, bedankt voor jullie tips! Hoefschoenen ga ik me eens in verdiepen en ik zal van de week eens langs de ruitershop gaan. Waarom heb je voor maat XL gekozen?
_Dominique schreef:TS waarschijnlijk is het óf een andere smid proberen, of zonder ijzers, maar dat moet je dus niet willen met een platvoet.
die platvoeten blijven toch wel. met en zonder ijzer. een ijzer heeft echt geen meerwaarde bij platvoeten. die van mijn paard zijn er iig goed van op geknapt door de ijzers eronder vandaan te laten. Rizette schreef:Beslaat je smid warm of koud en smeedt hij wel of geen opzet aan het ijzer? Rekent hij geld om het er weer onder te slaan of is het gratis? Bij onze smid nooit last met de paarden ook niet met platvoet en als er 1 afgaat gaat hij er gratis weer onder, hij weet dat dat bijna niet gebeurt dus kan die service makkelijk geven.