Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
spatter schreef:Eerlijk gezegd denk ik aan de hand van het filmpje dat er meer aan de hand is als de vastzittende knie.
Ik ken het verschijnsel wel bij jonge dieren maar ik heb nog nooit een pony op deze manier zien door lopen met de vastzittende knie.
Ik hoop dat de hoefsmid iets kan betekenen maar ik zou zeker verder onderzoeken.
Art_Ificious schreef:@geerke: in november heb ik niets meer gedaan dan enkel wandelen wat toen zelfs in een bos met sterke afdalingen en klimmen kon en dus veel beter voor zijn spieren, beetje longeren héél af en toe eens laag sprongetje laten doen, ik heb hem niet bereden ofzo toen. dus ik snap totaal niet waar jij op doelt.
EN HET VOEGT NIKS TOE AAN DIT TOPIC is dus totaal offtopic.
Art_Ificious schreef:janderegelaa: Dierenarts heeft thans exact hetzelfde gedaan. Hij vroeg mij Harley uit zijn stal te halen en helemaal naar de poort te gaan (omdat daar meer plaats is) en dat is dus de hele gang door aangezien harley in de voorlaatste stal staat. Dan heeft hij hem zelf even achteruit proberen te doen gaan, maar omdat dit niet lukte heeft hij de knie handmatig losgemaakt.
En vorige keer (november) hielp het voorwaarts stappen wel in combinatie met dan ook even achteruit gaan.
Hij is nog niet getest op ataxi. Is misschien ook wel een idee ja
Art_Ificious schreef:Heb zojuist mijn kennis ook aan de lijn gehad. Zij stelt voor om Harley toch terug bij haar te zetten tot eind augustus of eventueel tot na de winter en dat zij er dan voor zorgt ipv haar broer (waarvoor ik weggegaan was bij hen).
Dit zou een oplossing zijn om hem beweging EN rust te geven. (aangezien ik er maar 1x per week kom)
Art_Ificious schreef:@: xyzutu2: Harley heb ik welgeteld 3x gereden met dat niet passend zadel. Dus zo erg als uw kan het toch niet zijn wat spieratrofie betreft. Hij reageert ook niet pijnlijk bij aanraking van de rug ofzo.
Ben tevens maar vorige maand begonnen dus misschien heb je een ander paard voor aangezien jij het over maanden hebt (dus langere periode)? (die witte misschien of die haflinger?)