Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ares_M schreef:The_Cat schreef:Is er een foto gemaakt van de sprong? Mij doet het denken aan mijn paard een beetje, bleek spat te hebben (artrose in de sprong)
In Hellendoorn hebben ze helemaal uitgesloten dat hij geen spat heeft. Wel bedankt
schirocco24 schreef:Ik zou er een osteopaat bij halen. Even alles goed behandelen en los maken. En daarna met de juiste training zorgen dat het paard los blijft waarbij je kwaaltjes rijtechnisch ook kan oplossen.
En als ik je zie rijden ookal is het nu misschien alleen om te kijken hoe hij loopt. tja... een paard is nu eenmaal niet gemaakt om een ruiter te dragen, daarom trainen wij de paarden zodat ze dat wel makkelijker kunnen.
Ik zou na de behandeling zo gaan rijden (onder begeleiding) dat het voor het paard makkelijker is om de ruiter te dragen. Dus rechtrichten, schoftlift, gedragenheid etc.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe jullie normaal rijden, maar daar ben ik wel benieuwd naar..
Op dit filmpje zie ik een paard wat slecht aan het been is en ook aan de scheve kant (tot zover ik het kan zien). Daarnaast lijkt het dat hij niet alleen stijf achter is, maar gewoon in zijn gehele lichaam..
DatBenIkNou schreef:Dan zou ik toch eerst uit willen sluiten dat er iets anders aan de hand is.
Een arts kan nooit dingen op het blote oog uitsluiten namelijk. De uitspraken zijn gewoon zeer vreemd, ook over de rug bijvoorbeeld. Het is gewoon onzin te stellen dat een paard géén rugpijn kan hebben 'want anders zou je niet op z'n rug mogen zitten' Of 'het zou ook in het paard zelf kunnen zitten' ja logisch, want hier dier loopt op een bepaalde manier om iets te ontlasten, er zit iets in het dier dus.
Het is gewoon onmogelijk om met een paar foto's van de knie? te constateren dat er verder niks aan de hand is. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er lukraak ergens een paar foto's van gemaakt worden, zonder uitverdoven. En nogmaals TS dit is geen aanval naar jou toe. Jij kan alleen bij de eigenaar dit eens voorleggen, maar ik snap dat jij geen beslissingen daarover kan nemen.
DatBenIkNou schreef:Thermografie, daar zijn de meningen toch echt over verdeeld. Het is echt onzin dat goed onderzoek op de kliniek 'duizenden euro's ' zou kosten. Gedegen kreupelheidsonderzoek betekend 2x naar de kliniek. Eerste keer buigproeven en uitverdoven om de lokatie te kunnen bepalen. Helaas kan er dan vanwege de verdovingsvloeistof niet meer gescand worden. Dus daar moet je of een andere keer voor terug of je paard een nachtje laten staan. Overnachten kost bij mijn kliniek 20 euro per nacht, dus dat is ook niet extreem. Daarna dus foto's en of scannen. Totaalrekening voor dit zonder overnachten 455,35, heb even een rekening erbij gepakt. Je kan gewoon met het onderzoek wat nu bij het verzorgpaard van TS is gedaan niet zeggen dat er gedegen onderzoek is geweest. Pas als dat is gedaan kan je kijken of osteo en training kunnen helpen.
Scheelt dan alsnog een hoop. Maar even kijken naar TS haar paard, en zoals hij loopt. Met zo'n vage kreupelheid ben je vaak wel langer bij de kliniek dan twee dagen
of je moet echt geluk hebben. Daarbij vraag ik mij af of het niet gewoon uit de spieren komt. Want het paard is niet eens echt kreupel, maar stijf.
Ares_M schreef:Ik vindt het jammer dat de sfeer zo grimmig wordt. Ik vertel hier alles letterlijk zoals de artsen het mij vertelden. Ik krijg dan ook een paar goede adviezen. Maar het is niet alleen aan mij. Ares is niet helemaal mijn paardje en moet ik in overleg met de eigenaresse voordat ik iets laat onderzoeken. En niet elk paardje is hetzelfde. Daarom kun je niet te snel conclussies trekken.