Jonge pony loopt kort op de voorbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:54

Eline91 schreef:
De dierenarts is geweest, en dacht onmiddellijk aan hoefbevangenheid.

Ik had haar 2 dagen geleden al van de wei af gehaald omdat ik er geen goed gevoel bij had, ze staat nu op een kale zandpaddock. En ik moet voorlopig 10 dagen ontstekingsremmer bij geven, daarna zien we verder.

oh...lees dit nu pas!Toch bevangen dus.Maar een beginstadium.Komt goed hoor!Goed gehandelt!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:55

Ik zou er rap de hoefsmid bij laten komen, die kan zorgen voor een stuk minder pijn door de hoef aan te passen.
Uit jouw beschrijving begrijp ik dat ze nu juist niet goed staat en de pijn daardoor alleen maar verergert.

Veel sterkte met de pony! :(:)
Niet meer op gras , maar goed hooi en lekker aan het werk en dan kun je hopelijk nog lang plezier van haar hebben.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:01

MarliesV schreef:
Nu zeg je dat de oude eigenaar er niets aan kan doen en het niet kon weten, dier was gezond bij verkoop.
Terwijl je daarvoor zegt dat met het rijden het dier wat kort liep.
Je spreekt jezelf tegen.

Heb je de mogelijkheid om het dier een leven te bieden als die hoefbevangen is? Dus geen gras/wel een maatje enz?

Bij een pony die nog maar net zadelmak is zegt dat niet zoveel, ze heeft geen pas gemankt en bij het losgooien liep ze prima. Als ik ook maar een licht vermoeden had gehad dat er iets aan de hand was had ik haar wel laten keuren.

En verder, ook als ze hb-gevoelig is kan ik haar een fijn leven bieden. Ze kan het hele jaar door op een zandpaddock met inloopstal, en ik heb een shet die bij haar kan als maatje. Ik heb eerder pony's gehad die speciale zorgen nodig hadden, en ik weet dat ik daarmee om kan gaan.

Babootje

Re: Jonge pony loopt kort op de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:36

Dan is het in ieder geval fijn dat de pony bij jou terecht is gekomen. Het is een leuk dier om te zien.
Hopelijk is het snel over. 1 tip wellicht: ik heb een insuline resistente pony gehad. Die deed het prima op de glucobalance en kon zo toch een paar uurtjes op de wei (als het gras niet meer zo rijk was).

Eline91

Re: Jonge pony loopt kort op de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:43

Ik wil haar sowieso laten testen op insulineresistentie :) In afwachting kan ik haar alvast wat magnesium bijgeven :)