xMyrth schreef:Ze is al een half jaar niet gereden zeg je.
Galoppeerde ze overkruist onder het zadel? Of ook zo in de wei???
Galoppeert overkruist in de wei.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ijslander12 schreef:Jannepauli schreef:Waarom zou je dit in hemelsnaam doen? Omdat je verliefd werd op een foto? Het paard wordt al behandeld en dat zal jij voortzetten.. een beetje ontnuchteren kan geen kwaad.
Ik zou dit willen doen omdat het paard alles heeft wat ik zoek in een paard, behalve dan de hanentred.
De osteopaat is niet echt een behandeling, hanetred is namelijk, zo ver ik weet, niet te genezen, het is meer een ''hulpje'' om te zorgen dat hij verder in zijn lichaam niet vast komt te zitten oid
eefj33 schreef:Wat ga je doen als je het paard koopt en hij blijkt er wel last van te hebben, de hanetred valt jou heel erg tegen of de klik blijkt er toch niet te zijn? Wil je hem dan doorverkopen of laat je hem dan afmaken? Denk hier goed over na als je besluit hem toch te maken. Maak er afspraken over met jezelf en zet het op papier. En hou je eraan. Want als jij besluit door te verkopen, is de kans gewoon heel groot dat het dier vroeg of laat bij een eigenaar terecht komt die er niet mee omgaat zoals jij. Die er geen osteopaat bij haalt, die geen geduldige hoefsmid zoekt etc. Dus dat is het wellicht vriendelijker om hem af te maken, ookal is hij verder nog gezond. Maar dat moet je wel kunnen.
sjanien schreef:Ik zou zondag gaan kijken en dan het paard goed bekijken. Heen en weer laten stappen en draven op harde aan haltertouw en even los in de bak goed observeren.
sneeuwpop schreef:Als eerste dacht ik.... Recreatie en hanetred, gewoon kijken of het paard wat is.
Maar nu galopeerd hij overkruist in de wei en is een half jaar niet bereden.....ik zie rode vlaggen...
Ik zou niet gaan kijken. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker.
Ijslander12 schreef:eefj33 schreef:Wat ga je doen als je het paard koopt en hij blijkt er wel last van te hebben, de hanetred valt jou heel erg tegen of de klik blijkt er toch niet te zijn? Wil je hem dan doorverkopen of laat je hem dan afmaken? Denk hier goed over na als je besluit hem toch te maken. Maak er afspraken over met jezelf en zet het op papier. En hou je eraan. Want als jij besluit door te verkopen, is de kans gewoon heel groot dat het dier vroeg of laat bij een eigenaar terecht komt die er niet mee omgaat zoals jij. Die er geen osteopaat bij haalt, die geen geduldige hoefsmid zoekt etc. Dus dat is het wellicht vriendelijker om hem af te maken, ookal is hij verder nog gezond. Maar dat moet je wel kunnen.
dat snap ik, daar heb ik ook over nagedacht.
Sowieso mag het paard hier blijven tot zijn dood, als hij wel last heeft van de hanetred dan halen we er een DA bij en kijken we wat we voor hem kunnen doen, het welzijn van het paard gaat voor